2013-08-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Du missar ju min poäng, förmodligen för att du är för insnöad på att kvinnan självklart vinner.
Men du klarar säkert av att svara på en enkel fråga istället då.

Om två personer är exakt lika intelligent lagda och kan samma saker, tycker du det låter rimligt att det är den fysiskt svagare individen som får makten i detta läget?

Varför tror du att alla som är fysiskt starka vill ta makt över andra prompt? Är fysiskt starka personer otrevliga som människor alltså? Och i synnerhet män är otrevliga människor. Varför säger du sånt?
Citera
2013-08-15, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Varför tror du att alla som är fysiskt starka vill ta makt över andra prompt? Är fysiskt starka personer otrevliga som människor alltså? Och i synnerhet män är otrevliga människor. Varför säger du sånt?
umdrar varför nationella insatsstyrkan har bjässar till snutar? borde det inte räcka med genuscertifierade dialogpoliser? helst med kvinnlig list som kan prata ut vilken dåre som helst...

läs på lite innan du skriver nästa gång.
Citera
2013-08-15, 11:22
Medlem
Citat:
Du missar ju min poäng, förmodligen för att du är för insnöad på att kvinnan självklart vinner.

Om två personer är exakt lika intelligent lagda och kan samma saker, tycker du det låter rimligt att det är den fysiskt svagare individen som får makten i detta läget?

Ja, för att makt handlar inte om fysik. Och idag finns det många män som är fysiskt svagare än kvinnor.
Citera
2013-08-15, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Ja, för att makt handlar inte om fysik. Och idag finns det många män som är fysiskt svagare än kvinnor.
är du säker på det? de starkaste kvinnorna brukar vara svagare än de svagaste männen. svårt för en feminist att ta in. men så är det iaf
Citera
2013-08-15, 11:25
Medlem
kolugns avatar
Citat:

Om du åker någonstans och träffar på en samling killar du börjar hänga med. Är det alltid den med mest muskler som tar ledningen i gruppen?
Om du är klenare fysiskt än någon låter du den andre då alltid ta kommandot och börja bestämma över dig?
Citera
2013-08-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batemanz
är du säker på det? de starkaste kvinnorna brukar vara svagare än de svagaste männen. svårt för en feminist att ta in. men så är det iaf

Det finns gamla män, unga pojkar och sjuka män och skadade män som inte har full styrka naturligtvis.
Citera
2013-08-15, 11:29
Medlem
kolugns avatar
Citat:

Heidi Andersson är alltså svagare än min manlige kompis ex. som är 171 och väger 60 kg och med armar som spagetti? jupp självklart han hade ju lagt ner henne direkt.
Citera
2013-08-15, 11:34
Medlem
Vad man dessutom får se om man nu tänker sig att män är de som jagar och utför mer farliga uppgifter och kämpar med varandra är att de blir skadade och sjuka av det de gör. Vem tar hand om dem och vem har makten över dem då?

De kvinnor som tar hand om sjuka och skadade är säkert många gånger starkare än de männen men jag tror inte heller att de därför på något sätt hittar på att demonstrera sin maktposition och köra över dem.

Jag tror alltså inte att alla fysiskt starkare utsätter de fysiskt svagare för något utan att man fortfarande kan kommunicera verbalt och komma fram till olika saker.
Citera
2013-08-15, 11:39
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Vad man dessutom får se om man nu tänker sig att män är de som jagar och utför mer farliga uppgifter och kämpar med varandra är att de blir skadade och sjuka av det de gör. Vem tar hand om dem och vem har makten över dem då?

De kvinnor som tar hand om sjuka och skadade är säkert många gånger starkare än de männen men jag tror inte heller att de därför på något sätt hittar på att demonstrera sin maktposition och köra över dem.

Jag tror alltså inte att alla fysiskt starkare utsätter de fysiskt svagare för något utan att man fortfarande kan kommunicera verbalt och komma fram till olika saker.

Dessutom räcker det med att gå samman 2 st mot en fysisk stark person, en sitter på armarna och en sitter på benen så voilá! inte starkast längre.
Och extra jobbigt starka individer kan man ju slå i skallen då de sover. Så har man löst det problemet eller skära av dem hälsenorna, också extremt effektivt.

Fysisk styrka är ett töntig kriterium för att "följa" någon. idioter väljer en ledare med enbart muskler. Smarta väljer någon som kan något annat än att lyfta en trästock.
Citera
2013-08-15, 11:39
Medlem
Citat:

Nä, det har jag inte upplevt själv så det är jag säker på
Citera
2013-08-15, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
Nä, det har jag inte upplevt själv så det är jag säker på
gjorde militärtjänstgöring. hade oturen att få med oss ett fruntimmer. spelade tydligen hockey på "elitnivå". konstigt att hon alltid kom sist på alla övningar samt att vi andra fick bära hennes utrustning i fält.. och, vi andra var inte elithockeyspelare..de flesta var halvfeta värmlänningar...
Citera
2013-08-15, 11:48
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Du menar att män är instinktivt ojämställda? Det är nog den åsikten många feminister har i alla fall. Är du feminist?

Kvinnor är också instinktivt ojämställda. Driften att vårda, bilda familj och ta hand om hemmet är väl ingen som nekar till. Kvinnans lusta efter upptäckter och utveckling är svag.

Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Samma vetenskapsman som har möjlighet sitta i lugn och ro och uppfinna för att nån annan fixar all nödvändig markservice? en kvinna har tagit hand om honom upp till 18. han gifter sig och en annan kvinna tar hand om allt praktiskt runt honom, hans mat, hans kläder, hans ungar, hans disk, smuts och skit.
Om ingen hade gjort detta? Hur mycket hade han då hunnit uppfinna?
Utan kvinnors obetalda jobb genom tiderna kan ni glömma någon vidare utveckling.

Likväl står de inte bakom utvecklingen. Kvinnor gör ett socialt hästjobb, men det är aldrig deras direkta förtjänst att teknisk utveckling sker. Se på alla kvinnor som i alla tider gått och hämtat vatten, för att sedan gå och skrubba kläderna, helt utan att någonsin reflektera över att man kanske skulle försöka utveckla ett sätt som gör tvättandet enklare.

Jag citerar wikipedia:

Citat:
Den första moderna tvättmaskinen med en tunna som snurrar tvätten uppfanns av James King 1851. År 1858 uppfann Hamilton Smith den roterande tvättmaskinen. 1874 uppfann William Blackstone en av de första lätthanterliga tvättmaskinerna och den första elektriska tvättmaskinen introducerades 1908.

Citat:
Thomas Saint i England skapade den första fungerande symaskinen 1790 som han patenterade.

Citat:
Världens första diskmaskin uppfanns och togs patent på år 1850 av Joel Houghton.

Etc. etc. etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in