2013-08-15, 08:36
Medlem
thomas24s avatar
Har varit tyst från sd sedan almedalsveckan - inte bra. Man måste synas och höras om man vill öka antalet sympatisörer.
Kom igen nu!
2013-08-15, 10:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu har jag aldrig varit i Täby, men med tanke på att M har över 50% i riksdagsvalet där så antar jag att det inte finns mycket av miljonprogram & ghettoområden där, vilket naturligtvis avspeglar sig i opinionsläget. (för att återanknyta till trådens ämne, som är opinionsundersökningar).

Dom har en hel del multietniskt i Täby, där till har de varit nödda och tvungna att ta emot. Men framför allt har de stora villaområden med dyra villor. Därför har bara de välbärgade råd att bo där och de röstar på moderaterna.
2013-08-15, 10:32
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Har varit tyst från sd sedan almedalsveckan - inte bra. Man måste synas och höras om man vill öka antalet sympatisörer.
Kom igen nu!

Nej inte nu längre alla är medvetna om att Sd finns och vad de står för. Väljarkåren är stabil på grund av den unika frågan, minskad invandring nu!

Sedan tror jag att, på upploppet månaden för valet, kan de ta flera procent av de som är allmänt missnöjda med övriga parter och kanske skulle välja sofflocket på valdagen om inte Sd fanns som alternativ.
Mycket högt valdeltagande är troligt alla kommer att vilja mobilisera maximalt.
2013-08-15, 10:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej inte nu längre alla är medvetna om att Sd finns och vad de står för. Väljarkåren är stabil på grund av den unika frågan, minskad invandring nu!

Sedan tror jag att, på upploppet månaden för valet, kan de ta flera procent av de som är allmänt missnöjda med övriga parter och kanske skulle välja sofflocket på valdagen om inte Sd fanns som alternativ.
Mycket högt valdeltagande är troligt alla kommer att vilja mobilisera maximalt.
Framgångar i EU valet kommer ge SD mycket uppmärksamhet och draghjälp!
2013-08-15, 10:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Framgångar i EU valet kommer ge SD mycket uppmärksamhet och draghjälp!
Jag tror faktiskt det också. Det är extra viktigt för alla SD-sympatisörer att få ändan ur vagnen & gå & rösta i EU-valet.
2013-08-15, 10:50
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Kort OT som bör ha kort svar:

Vet nån i vilken tråd man diskuterar vilken politik SD bör föra och vilka politiska mål SD bör ha?
Det finns ett flertal trådar som behandlar olika aspekter på Sverigedemokraternas politik, huruvida man bör rösta på dem eller inte. Om du inte är nöjd med någon av dem så föreslår jag att du startar en ny tråd, med ett specifikt debattunderlag för att hindra att debatten glider iväg mot en allmän diskussion om Sverigedemokraterna.
Här är platsen för att diskutera opinionsundersökningar och vad som kan ligga bakom olika utfall.
/Mod.
2013-08-15, 11:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenOfLowMoralFibre
Dessutom så tycks ju flertalet partier vara så våldsamt skraja för SD att man knappt ens vågar stå upp för kärnfrågor om dessa frågor bara på något sätt förknippas med SD.

Det är bara för SD att stjäla åt sig fler områden. M har ju i stort sett lämnat lag och ordning därhän för att man ska slippa hamna på samma sida gången som SD.

Komik.

Jämställdhets- och moralfrågor anser jag skulle gagna SD mest just nu. Kommer ihåg debatten mellan Gudrun Schyman och Jimmie Åkesson angående våldtäkter. Detta var innan valet 2010, och Gudrun hade märkbart svårt i ett ämne hon tidigare under 2000-talet brukade ta hem. Jag tror detta var sista gången som våldtäkt togs upp i svt. Mycket har hänt sedan dess. Bland annat finns det ännu mer studier och statistik som. Ämnet diskuteras inte ens av feminister längre. I alla fall inte någon större omfattning. Problemet finns dock kvar och blir bara värre. Här skulle SD lätt kunna få flera frisparkar mot öppet mål. Man behöver bara fråga vad det är för moral om våldtäkter inte får diskuteras längre? Andra områden är välfärden som utraderas för att försörja andra. Det finns ingen godhet i detta. Äldre som knappt kan stå och gå och är dementa får bo hemma och ligga i sin egen avföring för att det inte finns pengar till äldreboenden. Allt ska gå till nyanlända, vilket politiker också erkänner.

Moralfrågor om att vi måste hjälpa flyktingar i nöd är inget argument längre Det var moralfrågor som gjorde att SD länge hade svårt i debatter och att väljarna svek. Genom idogt arbete på nätet har alternativ media lyft fram statistik och forskning som tydligt visar att det inte handlar om flyktingar. Vilket gjort att msm tvingats till kursändring och istället börjat ljuga om att invandring berikar och leder till vinst. Även detta håller på att manglas sönder. Nu har det alltså svängt över och moral bör bli SD:s egen domän.

Det senaste är den så kallade agendasättande inställningen till invandring. Man har bestämt sig för att vi ska ha öppna gränser bara för att. Man förnekar de uppenbara konsekvenserna på samma sätt som en frikyrkopastor förnekar evolutionsteorin.
2013-08-15, 13:40
Medlem
Jag tycker UnitedMinds borde ha kommit vid det här laget.
2013-08-16, 06:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Jag tror faktiskt det också. Det är extra viktigt för alla SD-sympatisörer att få ändan ur vagnen & gå & rösta i EU-valet.

Håller med. Om SD-folkrörelsen är så engagerad som man vill tro så borde det finnas möjlighet till fina siffror. Vanliga svenssons bör vara rätt ljummet intresserade av EU-valet och deltagandet brukar väl inte vara lika högt som i riksdagsvalet.

Vi får hålla tummarna att det blir fina siffror och en bra opinionsboost rakt in i valkampanjen till Riksdagen.

(Är det nån mer än jag som har problem med att göra inlägg här på Flashback. När man vill redigera ett inlägg så kommer den första versionen man skrivit upp, även om man gjort flera ändringar sedan dess.)
Senast redigerad av RingRing2014 2013-08-16 kl. 06:43.
2013-08-16, 08:46
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
(Är det nån mer än jag som har problem med att göra inlägg här på Flashback. När man vill redigera ett inlägg så kommer den första versionen man skrivit upp, även om man gjort flera ändringar sedan dess.)
Jag har märkt samma sak. Men det är, så vitt jag vet, bara systemet som släpar efter några sekunder. En ändring indexeras inte lika fort som man själv hinner klicka.

OnTopic: i tråden har EU-valet 2014 nämnts. Det ska ske i maj. Det är ett tag dit. Men som sagt, det blir en indikator på vart den svenska valvinden blåser.

En annan indikator blir på sitt sätt det norska stortingsvalet (= riksdagsval) 9 september i år, alltså om några veckor. SD:s norska motsvarighet FrP har långt över 10% i mätningarna (Breivik-bakslaget är utraderat). Om detta är det förstås knäpptyst i svenska medier. Men nu vet ni. Detta val blir spännande att följa.
Senast redigerad av lampros 2013-08-16 kl. 08:52.
2013-08-16, 10:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Håller med. Om SD-folkrörelsen är så engagerad som man vill tro så borde det finnas möjlighet till fina siffror. Vanliga svenssons bör vara rätt ljummet intresserade av EU-valet och deltagandet brukar väl inte vara lika högt som i riksdagsvalet.
Jag tror det är viktigt att SD lyfter fram & förtydligar EU-kritiken under månaderna fram till valet. Då kan man plocka en hel del röster som i förra EU-valet röstade på PP. Jag tror att allt fler börjar tröttna på hela EU-projektet. Det som har växt fram & fortsätter rullas ut har inte längre något att göra med det EU vi folkomröstade om.
2013-08-16, 12:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag tror det är viktigt att SD lyfter fram & förtydligar EU-kritiken under månaderna fram till valet. Då kan man plocka en hel del röster som i förra EU-valet röstade på PP. Jag tror att allt fler börjar tröttna på hela EU-projektet.

Det här tror jag är en helt korrekt analys. Många EU-trötta svenskar börjar det bli, och Piratpartiet kommer nog att förlora sin EU-representation efter nästa EU-val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in