2013-08-15, 05:43
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Nu projicerar du din bitterhet på mig. Om du måste skriva så där om mig så avslöjar du hur tråkigt du själv mår bara.

Märks att du är skolad inom den marxistiska sfären eller är judinna (eller både och). Tramset om projektion var något som den djupt störde juden Sigmund Freud och judiska frankfurtskolan hittade på för att man ville få "antisemiter" att känna sig underlägsna. Så redan med det där inlägget avslöjar du dig.

Och dessutom mår jag väldigt bra ska du veta! Jag är i mina bästa år som en ung viril man med hela livet framför mig, medan du troligtvis är en oattraktiv 40+:are som är arg över att inga män finner dig attraktiv. Du hanterar din bitterhet genom att hata den vite mannen och ha en vilja om att rasera hans samhälle med genustrams. Under tiden du sysslar med/hallucinerar om att det är mäns sinneslag som gör att de alltid har haft makten () så blir dina afrikanska systrar behandlade värre än hundskit, t.ex.

Känns det bra?

Citat:
Jag har i hela tråden talat om att män är fysiskt starkare och därför kommer att ha stor chans att ta makt. Om de gör det beror väl mer på deras sinnelag. Det är mer det som kommer att avgöra.

Sinneslag? Du kan ju inte vara på riktigt! Kan du ge ett exempel där kvinnor tagit makten från män nån gång genom hela världshistorien?
Hela den här diskussionen ska ju inte ens behövas hållas, i.a.f. inte med några som har grundläggande kunskap inom biologi.

Citat:
När en grupp trettonåringar samlas och ska överleva så tror jag inte att de pojkarna försöker bestämma allt själv och tvinga flickorna till något. De försöker nog så gott det går samsas och försöka överleva.

Vad vet du om det? Du skriver "tror". Vad är det som säger att den manliga "urnaturen" inte väcks till liv hos dessa pojkar som närmar sig/är i puberteten? Det kan bli som så att det blir konkurrens om tjejer, mat och boende och då kan vad som helst hända och tjejerna har ingen chans att försvara sig.

Du vill nog inte veta hur våldsamt och patriarkalt allting var förr. Om en sån situation med trettonåringar skulle uppstå skulle det inte vara förvånande om ur-primitiviteten uppstod hos dem.

Kanske lite väl extremt skrivet av mig, men inget snack om saken att pojkarna skulle ta kontrollen direkt och kvinnorna inta en mer "barnslig roll". Det är biologiskt.

Citat:
Att en del män tvångsmässigt måste skriva att kvinnor inte gjort ett skapande grand under hela vår historia säger något om dem själva. En stor osäkerhet kring sin manlighet tolkar jag det som.

Har kvinnan uppfunnit elektriciteten, internet, bilen, toaletten inkluderande avloppsrör, boktrycket, bostadsvärme osv? Ge annars ett exempel på vad nån kvinna har uppfunnit av värde i modern tid? Allt av värde uppfinns och är uppfunnet av den vite mannen.
Citera
2013-08-15, 06:08
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Märks att du är skolad inom den marxistiska sfären eller är judinna (eller både och). Tramset om projektion var något som den djupt störde juden Sigmund Freud och judiska frankfurtskolan hittade på för att man ville få "antisemiter" att känna sig underlägsna. Så redan med det där inlägget avslöjar du dig.

Och dessutom mår jag väldigt bra ska du veta! Jag är i mina bästa år som en ung viril man med hela livet framför mig, medan du troligtvis är en oattraktiv 40+:are som är arg över att inga män finner dig attraktiv. Du hanterar din bitterhet genom att hata den vite mannen och ha en vilja om att rasera hans samhälle med genustrams. Under tiden du sysslar med/hallucinerar om att det är mäns sinneslag som gör att de alltid har haft makten () så blir dina afrikanska systrar behandlade värre än hundskit, t.ex.

Känns det bra?

Sinneslag? Du kan ju inte vara på riktigt! Kan du ge ett exempel där kvinnor tagit makten från män nån gång genom hela världshistorien?
Hela den här diskussionen ska ju inte ens behövas hållas, i.a.f. inte med några som har grundläggande kunskap inom biologi.

Vad vet du om det? Du skriver "tror". Vad är det som säger att den manliga "urnaturen" inte väcks till liv hos dessa pojkar som närmar sig/är i puberteten? Det kan bli som så att det blir konkurrens om tjejer, mat och boende och då kan vad som helst hända och tjejerna har ingen chans att försvara sig.

Du vill nog inte veta hur våldsamt och patriarkalt allting var förr. Om en sån situation med trettonåringar skulle uppstå skulle det inte vara förvånande om ur-primitiviteten uppstod hos dem.

Kanske lite väl extremt skrivet av mig, men inget snack om saken att pojkarna skulle ta kontrollen direkt och kvinnorna inta en mer "barnslig roll". Det är biologiskt.

Har kvinnan uppfunnit elektriciteten, internet, bilen, toaletten inkluderande avloppsrör, boktrycket, bostadsvärme osv? Ge annars ett exempel på vad nån kvinna har uppfunnit av värde i modern tid? Allt av värde uppfinns och är uppfunnet av den vite mannen.

Kvinnorna är de som föder alla de som både uppfinner och använder alla dessa uppfinningar, men vilken anti-feminist bryr sig om en sådana petitesser. Vet du varför jag verkligen hatar anti-feminister, det är för att sådana som du verkligen intalar er att kvinnor är helt utan nytta och därmed onödiga för mänskligheten.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-08-15 kl. 06:11.
Citera
2013-08-15, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbabadoo
Det är rent ut sagt bisarrt hur feminister kan sitta och blåförneka att männen uppenbarligen hade "fått makten". Detta i sig visar dels vilket mentalt handikapp dessa kvinnor besitter men även det faktum att deras argumentation troligtvis inte går ut på att hitta en objektiv sanning, istället handlar det om ett hävdelsebehov och "inte vara sämst".

Som vi ser har nu fruntimren totalt hackat sönder tråden med deras värdelösa hemsnickrade teorier.

En herre tidigare i tråden sa något bra:

Precis, helt korrekt. Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta, är feministerna verkligen såhär korkade? I sådana fall är det riktigt illa. Man blir faktiskt nästan mörkrädd över deras totalt irrationella verklighetsfrånkopplade resonemang. Det är ungefär som att dom fortfarande är barn, dom resonerar ärligt talat som en 11åring som inte vet bättre.

Män har genom alla kulturer genom hela vår historia varit ledarna i diverse stammar, länder, kungariken, flockar. Precis varenda en, och självklart skulle det även bli så om vi återigen "började om från noll".

Exakt hur förklarar feministerna detta? Hur förklarar man att män genom historien har varit de med "makten" i exakt alla våra kulturer någonsin? Exakt vad är det som talar FÖR att kvinnorna DENNA gång på något sätt skulle få någon makt att tala om?

Är det så jobbigt för erat ego att acceptera vår natur som människor? Sänker det eran självkänsla så mycket att inse och acceptera att detta i stort sett är en mans värld?

feministerna kör sin specialgren: blundar för verkligheten men beskriver tokig genusteori som om det var på riktigt..

dom önskar att allt skulle dofta rosa, att man skulle DISKUTERA sig fram till bra lösningar och på något vis skulle männen föda barnen också..
Citera
2013-08-15, 08:41
Medlem
Mannen såklart.

Någonstans från människans inre måste alla "sociala konstruktioner" ha utvecklats ifrån, och vad gör det för skillnad om du sätter en gäng barn på en ö? De biologiska programmeringar som en gång skapade ett "mansdominerat" samhälle redan i människans tidigaste år lär ju komma fram även i detta scenario. Varifrån skulle det annars ha kommit på stenåldern?
Citera
2013-08-15, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Enligt ditt resonemang är mannen och kvinnan intellektuellt likställda.
Lek med tanken att det stämmer, vilket är nästa attribut som bestämmer vem som får mest makt om det inte är intelligensen?
Självklart är det då fysiken som spelar in, och där har kvinnan fortfarande ingenting att hämta, så slutsatsen blir fortfarande densamma.

På vilket sätt skulle mannens fysiska färdigheter vara till fördel för att skapa ett samhälle? Du menar att mannen skulle använda våld för att få som han vill? Då pratar vi om dagens samhälle, och dom strukturerna skulle ju nollställas.
Citera
2013-08-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaeckhuggare
Kan man få källor på de där "färska studierna" (som förhoppningsvis inte är från Södertörns eller Malmös respektive "högskola")?

Makt = potentiellt fler kvinnor = potentiellt fler barn vilket är något genetiskt medförbart. Så fråga dig istället varför män med makt får fler kvinnor

Har länkat tidigare, men för all del; varsågod

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-fran-samma-planet/

http://psycnet.apa.org/journals/psp/104/2/385/
Citera
2013-08-15, 09:29
Medlem
IT-chefens avatar
Antagligen skulle en öde ö med barn i längden bli ännu mer mansdominerat än det är i dagens samhälle, eftersom instinkt och genetiskt betingade beteenden skulle få fullständigt fritt spelrum utan jämställda föräldrars påverkan.

Citat:
Kvinnorna är de som föder alla de som både uppfinner och använder alla dessa uppfinningar, men vilken anti-feminist bryr sig om en sådana petitesser. Vet du varför jag verkligen hatar anti-feminister, det är för att sådana som du verkligen intalar er att kvinnor är helt utan nytta och därmed onödiga för mänskligheten.

Kvinnans största bedrift har alltid varit att de föder barn. Det är också där kvinnans värde ligger. 1 livmoder är mer värd än miljarder spermier, och därför är kvinnor inte en förbrukningsvara som mannen.

Att tillskriva mäns vetenskapliga och tekniska framgångar till deras mödrar är för mig ganska ohederligt.
Citera
2013-08-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-chefen
Antagligen skulle en öde ö med barn i längden bli ännu mer mansdominerat än det är i dagens samhälle, eftersom instinkt och genetiskt betingade beteenden skulle få fullständigt fritt spelrum utan jämställda föräldrars påverkan.

Kvinnans största bedrift har alltid varit att de föder barn. Det är också där kvinnans värde ligger. 1 livmoder är mer värd än miljarder spermier, och därför är kvinnor inte en förbrukningsvara som mannen.

Att tillskriva mäns vetenskapliga och tekniska framgångar till deras mödrar är för mig ganska ohederligt.

Du menar att män är instinktivt ojämställda? Det är nog den åsikten många feminister har i alla fall. Är du feminist?
Citera
2013-08-15, 10:32
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-chefen

Samma vetenskapsman som har möjlighet sitta i lugn och ro och uppfinna för att nån annan fixar all nödvändig markservice? en kvinna har tagit hand om honom upp till 18. han gifter sig och en annan kvinna tar hand om allt praktiskt runt honom, hans mat, hans kläder, hans ungar, hans disk, smuts och skit.
Om ingen hade gjort detta? Hur mycket hade han då hunnit uppfinna?
Utan kvinnors obetalda jobb genom tiderna kan ni glömma någon vidare utveckling.
Citera
2013-08-15, 10:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag har svårt för att se poängen med såna här trådar. Det är möjligt att skapa fiktiva scenarion där muskelstyrka blir det viktigaste attributet och där män dominerar. Jag tror inte nödvändigtvis att exemplet i TS skulle vara ett sådant, men det förefaller vara syftet med diskussionen. Vad spelar det för roll? Ska vi se det som önskvärt eftersom det är tänkbart under omständigheter där vi först tar bort all mänsklig utveckling? Det vore fånigt att se det som något slags naturtillstånd som vi bör återvända till, en gång i tiden var det möjligtvis det, vårt "naturtillstånd" idag är dagens samhälle.

Förresten, skickar man iväg 13-åringar till en öde ö utan en utbildning så är sannolikheten att de dör ut väldigt hög.
Citera
2013-08-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag har svårt för att se poängen med såna här trådar. Det är möjligt att skapa fiktiva scenarion där muskelstyrka blir det viktigaste attributet och där män dominerar. Jag tror inte nödvändigtvis att exemplet i TS skulle vara ett sådant, men det förefaller vara syftet med diskussionen. Vad spelar det för roll? Ska vi se det som önskvärt eftersom det är tänkbart under omständigheter där vi först tar bort all mänsklig utveckling? Det vore fånigt att se det som något slags naturtillstånd som vi bör återvända till, en gång i tiden var det möjligtvis det, vårt "naturtillstånd" idag är dagens samhälle.

Förresten, skickar man iväg 13-åringar till en öde ö utan en utbildning så är sannolikheten att de dör ut väldigt hög.

Många tycks likställa att vilja bestämma över andra och vara den starkaste i en grupp vilket naturligtvis inte är fallet.

Men som du säger om utgångspunkten i en diskussion är att den fysiskt starkare vinner så är det ju så. Och många verkar vara nöjda med det. Kanske det fattas hjärna att inse att ett samhälle är mer komplicerat än så?
Citera
2013-08-15, 10:57
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jigsaw70
På vilket sätt skulle mannens fysiska färdigheter vara till fördel för att skapa ett samhälle? Du menar att mannen skulle använda våld för att få som han vill? Då pratar vi om dagens samhälle, och dom strukturerna skulle ju nollställas.

Du missar ju min poäng, förmodligen för att du är för insnöad på att kvinnan självklart vinner.
Men du klarar säkert av att svara på en enkel fråga istället då.

Om två personer är exakt lika intelligent lagda och kan samma saker, tycker du det låter rimligt att det är den fysiskt svagare individen som får makten i detta läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in