Citat:
Märks att du är skolad inom den marxistiska sfären eller är judinna (eller både och). Tramset om projektion var något som den djupt störde juden Sigmund Freud och judiska frankfurtskolan hittade på för att man ville få "antisemiter" att känna sig underlägsna. Så redan med det där inlägget avslöjar du dig.
Och dessutom mår jag väldigt bra ska du veta! Jag är i mina bästa år som en ung viril man med hela livet framför mig, medan du troligtvis är en oattraktiv 40+:are som är arg över att inga män finner dig attraktiv. Du hanterar din bitterhet genom att hata den vite mannen och ha en vilja om att rasera hans samhälle med genustrams. Under tiden du sysslar med/hallucinerar om att det är mäns sinneslag som gör att de alltid har haft makten (
) så blir dina afrikanska systrar behandlade värre än hundskit, t.ex.Känns det bra?
Citat:
Jag har i hela tråden talat om att män är fysiskt starkare och därför kommer att ha stor chans att ta makt. Om de gör det beror väl mer på deras sinnelag. Det är mer det som kommer att avgöra.
Sinneslag? Du kan ju inte vara på riktigt! Kan du ge ett exempel där kvinnor tagit makten från män nån gång genom hela världshistorien?
Hela den här diskussionen ska ju inte ens behövas hållas, i.a.f. inte med några som har grundläggande kunskap inom biologi.
Citat:
När en grupp trettonåringar samlas och ska överleva så tror jag inte att de pojkarna försöker bestämma allt själv och tvinga flickorna till något. De försöker nog så gott det går samsas och försöka överleva.
Vad vet du om det? Du skriver "tror". Vad är det som säger att den manliga "urnaturen" inte väcks till liv hos dessa pojkar som närmar sig/är i puberteten? Det kan bli som så att det blir konkurrens om tjejer, mat och boende och då kan vad som helst hända och tjejerna har ingen chans att försvara sig.
Du vill nog inte veta hur våldsamt och patriarkalt allting var förr. Om en sån situation med trettonåringar skulle uppstå skulle det inte vara förvånande om ur-primitiviteten uppstod hos dem.
Kanske lite väl extremt skrivet av mig, men inget snack om saken att pojkarna skulle ta kontrollen direkt och kvinnorna inta en mer "barnslig roll". Det är biologiskt.
Citat:
Att en del män tvångsmässigt måste skriva att kvinnor inte gjort ett skapande grand under hela vår historia säger något om dem själva. En stor osäkerhet kring sin manlighet tolkar jag det som.
Har kvinnan uppfunnit elektriciteten, internet, bilen, toaletten inkluderande avloppsrör, boktrycket, bostadsvärme osv? Ge annars ett exempel på vad nån kvinna har uppfunnit av värde i modern tid? Allt av värde uppfinns och är uppfunnet av den vite mannen.