Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Detta har kanske nämnts tidigare men, Vinof brukade väl gå på Café Opera, sista mötet Saba och CdC äger ju rum i närheten, "mellan Café opera och Sverigehuset", vi vet att Vinof befinner sig i Sthlm och besöker polisjouren på Norrmalm på förmiddagen eller kring 12.00. Kanske går han till Café Opera efteråt, tar droger, träffar på CdC vid 18.00 tiden och de beger sig mot t-centralen tillsammans och Jan Ericson träffar på dem på Gamla Brogatan. Vinof skulle nog inte köra bil påverkad, och hade kanske också något körförbud. Kanske inte troligt heller att Vinof är påverkad när han besöker polisstationen.
Vinof gillade Café Opera, ja, och jag har också tänkt på Saba;
om Saba träffade Catrine 15/6 (ca en vecka efter mötet med TÅ) så sammanfaller vissa saker, absolut. Catrine och Saba sågs (enligt Saba) sista gången nära Café Opera, ja, och Vinof lämnade in anmälan (förskingring, i Småland, dessutom) vid 14-tiden den 15/6 (jag har diarienummer och polispapper, detta är helt säker info), han var alltså på K-holmen eller Norrmalm då, på dagen, och JE sa att Catrine sågs med en medelålders man vid 19-tiden, en man som var stressad och härjad på ngt sätt. Vinof hade uppenbarligen personliga problem, han utreddes för olaga hot och trafikbrott i feb 1984, och hade ngn sorts missbruksproblem (dog på missbrukarcamping). Han tränade också på gym, och att han exponerades för både kokain och anabola steroider är odiskutabelt - detta var på 80-talet, gudbevars - och man undrar om han tackade ja eller nej ...
Jag kommer förhoppningsvis att få veta mkt mer om Vinof snart, och jag mailar dig om ngt nyttigt dyker upp, det kan du lita på.
Annars har jag tittat på Catrines droghalter, det är vad jag sysslar med nu. Intressant läsning.
Det fanns kodein i likdelarna, både på E-vägen och vid K-berg.
Lik metaboliserar efter döden (kokain försvinner tex snabbt efter döden pga enzymer i blodet), och jag betvivlar starkt att kodein (som i normala fall bryts ner till morfin mkt snabbt) förblir intakt i fem veckor, efter döden, och absolut inte i 2 månader. Likdelarnas post-mortem-metabolism och förruttnelsen borde ha städat bort kodeinspåren snabbt. Nåväl, jag ska fråga ngn insatt person, jag återkommer
Kan vi hitta kodeinets nedbrytningstid i lik kanske vi äntligen kan spika ngn sorts tidsram för Catrines död osv ... men är nedbrytningstiden 2 månader, ja, då är infon värdelös, självklart.