Citat:
Ursprungligen postat av
jigsaw70
Du blir en våldtäksman för mig när du pratar om att mannen har sexuell makt, och på så sätt kan påbörja nyförökningen. Även när du säger att män hade fortsätt att hänsynslöst utnyttja kvinnan. Det gör dig till en hänsynslös potentiell våldtäksman.
Män som tar sig frihet att hänsynslöst förgripa sig på kvinnor är våldtäksmän.
Förhoppningsvis utförs rensningen av en kvinna.
Män är enligt dig maktbenägna, och det känns inte som om det skulle bli en neutral utrensning.
Åh herre..
Våldtäktsman är en manlig person som t.ex. har blivit dömd för det mycket avskyvärda brottet våldtäkt (som dessutom kan begås av, samt drabba både man, kvinna och barn).
När man sedan konstaterar fakta och möts av helt obegripliga tankegångar där en diskussion om ett brott gör en skyldig till det faktiska brott som är underlag för diskussionen då blir man lite orolig för demokratins och yttrandefrihetens framtid i Sverige.
För att dra ett skolboksexempel, bara för att du pratar om dans gör det dig inte till en dansör. Bara för att du pratar om våldtäkt, gör det dig inte till en våldtäksman.
Jag kan inte erinra mig att jag uttryckligen påstått att män är maktbenägna, enbart konstaterat den makt de har. De har makten att våldföra sig på kvinnan och fortsätta populationen, med andra ord den kampen förlorar kvinnan. Om det finns förutsättningar för kvinnan att ta den administrativa makten samt den exekutiva makten, ja då bör hon ju för all del sköta den rensningen som du tydligen stödjer så mycket. Kan en rensning ens vara neutral, då den i grund och botten utförs den på en, eller flera värderingar av människor?
Om att diskutera våldtäkt gör någon till en våldtäktsman, vad blir då någon som utför en våldtäkt? Bara nyfiken, vet inte ens varför jag fortsätter argumentera med någon som uppenbarligen trollar.