2013-08-14, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Vill någon utveckla lite utförligare vad som avses med Landsförrädarspåret och Ek/politiska. Motiv? Inblandade? osv

Det är en lek med ord som känns väldigt viktig för "somliga". Gränsdragningen skulle väl
vara att ubåtarna och den förestående Moskvaresan skulle ha varit utlösande, men jag
har svårt att helt utelämna företrädare för näringslivet från det, så diskutionen är löjligt.
Citera
2013-08-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roga
Det stämmer att han inte har haft uppsikt hela tiden. Att GM stått och väntat flera minuter tror jag inte ett ögonblick på. IM säger detta i ett senare skede. Att LP ljuger är bara fantasier.

Jo Lisbeth ljuger, läs på så inser även du det ganska snart . Det finns ingen som helst anledning av Lisbeth att inte delta i en rekonstruktion om hon inte har nått att dölja .
Citera
2013-08-14, 18:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Anser du att du vet detta med säkerhet?

Om jag tolkar dig rätt finns en tendens att bortse från vittnesuppgifter som inte stämmer överens med den officiella bilden av hur gärningen gick till.

Men gör du dig inte skyldig till samma sak? Varken Lisbet Palmes eller Inge Morelius uppgifter ger väl något stöd för ett mötesscenario?

Nej inte med säkerhet. Jag var inte där. Men det jag utläser av vittnen tycker jag visar på det. Och jag drar en annan slutsats av IM.
Citera
2013-08-14, 18:21
Medlem
Citat:
Du får nog utveckla detta. Vilka belägg har du för att hon ljuger?

Inga som helst problem, jag kan belägga vad jag påstår. Har gått igenom det hundra gånger tidigare och även andra skribenter också. Frågan är inte om hon ljuger utan varför .
Citera
2013-08-14, 18:39
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Inga som helst problem, jag kan belägga vad jag påstår. Har gått igenom det hundra gånger tidigare och även andra skribenter också. Frågan är inte om hon ljuger utan varför .

Din slutledningsförmåga imponerar inte. En gång drog du den inte alltför begåvade slutsatsen att samma person skrev under mitt och boboslackes namn. Vid upprepade tillfällen påstod du dig vara fullkomligt övertygad om detta.
Citera
2013-08-14, 19:04
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej inte med säkerhet. Jag var inte där. Men det jag utläser av vittnen tycker jag visar på det. Och jag drar en annan slutsats av IM.

Utveckla gärna ditt resonemang kring Morelius iakttagelser.

Vilken bedömning gör du av Lisbet Palmes vittnesmål? Ställer du dig bakom Gunnar Walls hypotes att hon kan ha drabbats av en tillfällig minneslucka?
Citera
2013-08-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Din slutledningsförmåga imponerar inte. En gång drog du den inte alltför begåvade slutsatsen att samma person skrev under mitt och boboslackes namn. Vid upprepade tillfällen påstod du dig vara fullkomligt övertygad om detta.

Att du tar upp det så här långt efter tyder ju på att det kanske låg något i det, har ingen aning och tar tillbaks det jag påstod isåfall, en ursäkt. Angående Lisbeth kan inget få mig att ändra mig.
Citera
2013-08-14, 19:13
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:

Ja men fram med fakta då? Hur kan du belägga det? Vad bevisar din teori?
Citera
2013-08-14, 19:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
HH hade ingen erfarenhet av någon mordutredning och låste sig direkt vid kurdspåret. Detta är en delförklaring till varför utredningen tidigt havererade.

Då tycker jag att du ska förklara vilka tecken som pekar mot att kurspåret konstruerades innan mordet och vilka kollegor som påstår att så är fallet.Tycker du verkligen att detta låter rimligt?

Ännu en fantasifull konspirationsteori... Att Stay Behind skulle ligga bakom är totalt osannolikt. Vilket stöd har du för detta? Att HH skulle ha styrt en CIA-operation är totalt orimligt och lär väl knappast behöva utvecklas...
Säpo hade stort fokus på PKK innan mordet och från början använde den oerfarne HH utredningen om PKK som en mall för utredningen av MOP. Man behöver inte uppfatta detta som ett medvetet sabotage, men det är absolut inte orimligt att uppfatta den möjligheten. Och det gjorde jag. Teorin om att Stay-Behind skulle ha haft något att göra med MOP är inte min, vilket du säkert vet, så påläst som du verkar vara.

Men nu har jag sanningsenligt svarat på dina frågor och jag måste erkänna att jag inte bryr mig så mycket om ifall du har samma åsikter som mig eller inte.
Senast redigerad av iesho 2013-08-14 kl. 19:23.
Citera
2013-08-14, 19:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roga
Det stämmer att han inte har haft uppsikt hela tiden. Att GM stått och väntat flera minuter tror jag inte ett ögonblick på. IM säger detta i ett senare skede. Att LP ljuger är bara fantasier.
Alla tror lite olika och ingen borde vara dum nog att förväxla det man tror med en sanning som alla borde omfatta. Personligen tror jag att IM visst hade fokus på hela händelseförloppet oavsett hur länge mannen hade stått och väntat.
Citera
2013-08-14, 19:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Att du tar upp det så här långt efter tyder ju på att det kanske låg något i det, har ingen aning och tar tillbaks det jag påstod isåfall, en ursäkt. Angående Lisbeth kan inget få mig att ändra mig.
Visst är det så? Du utgår ifrån att LP har något att dölja och att hon därför ljuger. Undrar varför? Vad VET du om LP?
Citera
2013-08-14, 19:24
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:

Godtyckligheten i dina slutsatser är frapperande. Där har du samma trovärdighetsproblem som MBoudine.

Ofrånkomligen finns en hel del frågetecken kring Lisbet Palmes uppgifter och agerande i samband med mordutredningen. Det går att tänka sig ett flertal orsaker till att hon agerat som hon gjort. Gissningsvis är det många olika faktorer som spelat in.

Att hon medvetet skulle ha ljugit finns det inga särskilt starka belägg för så vitt jag vet. Med det i åtanke blir det ganska löjligt när du och MBoudine framställer det närmast som en självklarhet att hon skulle ha ljugit. Om du verkligen är så övertygad om saken att ingenting kan ändra din position i den här frågan blir det svårt att ta dig på något som helst allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in