2013-08-13, 16:04
Medlem
Kan nån komma på vad det här spelet heter?

Till Playstation 2 tror jag. Man spelar en pojke som ska rädda en flicka (hans syster??) ur nåt ställe. Flickan rör sig bara när man håller henne i handen. Samtidigt som man ska rädda flickan jagas hon av demoner/monster (de vill bara åt henne, de skiter i pojken) så man måste typ släppa hennes hand, fighta monster, sen ta hennes hand igen.
Kommer ihåg att jag var skiträdd när jag var mindre och aldrig klarade ut spelet men jag blev sugen nu!!!
Citera
2013-08-13, 16:05
Medlem
Saddl3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moobiez
Kan nån komma på vad det här spelet heter?

Till Playstation 2 tror jag. Man spelar en pojke som ska rädda en flicka (hans syster??) ur nåt ställe. Flickan rör sig bara när man håller henne i handen. Samtidigt som man ska rädda flickan jagas hon av demoner/monster (de vill bara åt henne, de skiter i pojken) så man måste typ släppa hennes hand, fighta monster, sen ta hennes hand igen.
Kommer ihåg att jag var skiträdd när jag var mindre och aldrig klarade ut spelet men jag blev sugen nu!!!

Kan det vara ICO?
Citera
2013-08-13, 16:09
Medlem
Ojj det gick snabbt! Japp det var ICO! Tack så mycket =)
Citera
2013-08-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filipsrbin
Nej This game.. Kommer aldrig hittas igen

Du får väll ge lite mera info då. Är det ett strategispel, typ som warcraft? Vad var själva poängen med spelet, alltså hur vann man? Var det uppdragsbaserat eller skulle man bara förstöra fiendens bas? Hade man ens en bas?
Citera
2013-08-13, 19:53
Medlem
Korders avatar
Citat:
Nej This game.. Kommer aldrig hittas igen

Sacrifice?
Citera
2013-08-13, 21:35
Medlem
Uncle Dukes avatar
Ett ganska primitivt men extremt beroendeframkallande datorspel som hade ett ovanifrånperspektiv ungefär som de gamla Zelda-spelen (de före Ocarina of Time alltså), man var någon slags agenter och sköt zombies och fiendeagenter tror jag, man kunde också "bygga" en egen "gubbe", välja hår och kläder och sådant. Det roliga var att det var ett tvåspelarläge så att man kunde gejma tillsammans med en kompis. Titeln kan ha innehållit ordet "Dogs".
Citera
2013-08-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLinaPulver
Du får väll ge lite mera info då. Är det ett strategispel, typ som warcraft? Vad var själva poängen med spelet, alltså hur vann man? Var det uppdragsbaserat eller skulle man bara förstöra fiendens bas? Hade man ens en bas?
Det är spel som typ warcraft, alltså kampanjen då. Det var en kampanj där man hade en arme på typ 20 man. Det var uppdrags baserat. Man hade inte en egen bas utan man fortsatte baramed uppdrag.
Citera
2013-08-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Sacrifice?
Tyvärr inte. Som sagt så är spelet inte i 3rd som typ world of warcraft. Utan det är mer som att man kollar uppifrån, som på typ Warcraft 3
Citera
2013-08-14, 01:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Tyvärr inte. Som sagt så är spelet inte i 3rd som typ world of warcraft. Utan det är mer som att man kollar uppifrån, som på typ Warcraft 3

Warcraft 3 är i 3d... Skrev dock fel titel inser jag nu, var inte Sacrifice jag tänkte på utan ett annat lir, där man har en hjältekaraktär man skapat själv samt några andra hjältar som kommer med i storyn. Gameplayet är som i ett vanligt strategispel med basbyggande etc. Man bygger arméer som man försöker förstöra motståndarens bas med och den extra kryddan är då dessa hjältar man har som dessutom går upp i level och kan hitta nya items. Känns det igen? Kommer inte på titeln för närvarande.

Annars får du gärna beskriva mer hur gameplayet fungerar. Är det som i Warcraft?
Citera
2013-08-14, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Warcraft 3 är i 3d... Skrev dock fel titel inser jag nu, var inte Sacrifice jag tänkte på utan ett annat lir, där man har en hjältekaraktär man skapat själv samt några andra hjältar som kommer med i storyn. Gameplayet är som i ett vanligt strategispel med basbyggande etc. Man bygger arméer som man försöker förstöra motståndarens bas med och den extra kryddan är då dessa hjältar man har som dessutom går upp i level och kan hitta nya items. Känns det igen? Kommer inte på titeln för närvarande.

Annars får du gärna beskriva mer hur gameplayet fungerar. Är det som i Warcraft?
Inte det du beskriver. Kan försöka minnas lite men sjukt svårt.
Man har en ledare som leder denna arme. Det är lite som wc3 eftersom man har en hero och sen en liten arme. Dock så lvlar man inte hjälten utan han leder bara armen. I spelet möter man människor samt andra varelser. Vill minnas att det finns en behemot i början av spelet. Man kan kontrollera kamervinken, zooma in och ut och runt och allt det där. Minnet utav terrängen jag har är uppe i berg där man hittar små bataljonger med fiender. Kommer ihåg ett mission då man ska förstöra en stad högt i bergen.
Allt jag minns för tillfället..
Citera
2013-08-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ett ganska primitivt men extremt beroendeframkallande datorspel som hade ett ovanifrånperspektiv ungefär som de gamla Zelda-spelen (de före Ocarina of Time alltså), man var någon slags agenter och sköt zombies och fiendeagenter tror jag, man kunde också "bygga" en egen "gubbe", välja hår och kläder och sådant. Det roliga var att det var ett tvåspelarläge så att man kunde gejma tillsammans med en kompis. Titeln kan ha innehållit ordet "Dogs".

Låter ju helt klart som gamla favoriten Cyberdogs, men kan kunde inte bygga sin gubbe i det, fanns tre olika att välja på. Kanske finns någon uppföljare eller annan version om det inte är rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=qAufBV2Xn2g
Citera
2013-08-14, 15:24
Medlem
Citat:
Fan detta är omöjligt att hitta och kommer knappt ihåg men ska försöka!

Det är ett spel som man är riddare i, man har en armé. Man kan få lite olika typer av gubbar, t.ex. hästriddare, archers m.m. Spelet har inte så bra grafik och man är oftast i stora berg och man krigar. Det är uppifrån man spelar, lite som bfme 2. Fienderna man möter är också monster typ, jättar och sånt.
Allt jag kommer ihåg typ
Väldigt gammalt spel men om någon skulle kunna ta reda på vad det är skulle min barndom uppfyllas igen eftersom jag spelade det så mycket när jag var 8-10 år.

Myth: The Fallen Lords, eller någon av de två uppföljarna kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in