2013-08-14, 11:20
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Har du inget annat och bättre att ta dig till än att bygga strawmen?
Min referensram är alla inlägg jag läst BJ författa. Det är alltid samma flummiga skitsnack om Gud, fundamentalism, indoktrinering, rasism, droger, och så vidare.
Citera
2013-08-14, 11:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja; har du förstått vad min kritik rör sig om?

Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Valresultat.

Du har alltså INTE förstått vad felet med denna fusk-statistik är.

Citat:
Vad jobbigt det ska vara att få ett svar ur dig Bogomill. Glöm att jag ens frågade.

Inte mera jobbigt än den konstante semantiska akrobatiken av pseudo-argument som i den pådyvlande teismen tydligen anses vara en likvärdig ersättning för sakliga, rationella argument.
Citera
2013-08-14, 11:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har du inget annat och bättre att ta dig till än att bygga strawmen?

Citat:
Min referensram är alla inlägg jag läst BJ författa. Det är alltid samma flummiga skitsnack om Gud, fundamentalism, indoktrinering, rasism, droger, och så vidare.

Vad har det med mig att göra?
Citera
2013-08-14, 11:24
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om jag inte förstår mig på hur vatten rinner nedåt men ändå förnyas, är det då logiskt att tänka mig att det finns en osynlig gubbe i himlen som hinkar vatten or oceanerna och häller det över bergstopparna?

Varför skulle hittepå vara ett giltigt fall back-alternativ? Allt vi känner till (utöver det vi själva skapat) verkar fungera utmärkt med naturliga processer utan att någon magi behöver skjutas till. Varför anta att början fungerade på något annat sätt? Jag väntar hellre på bevis än gör någon sorts antaganden, speciellt när det gäller magiska varelser som ALDRIG observerats. Naturliga processer har observerats inom det mesta. Occam gör gällande att det magiska antagandet är mindre troligt då det inte bara är mer komplext än processen den påstås ha startat, men den är inte något vi sedan tidigare känner till.

Om du slutar tänka "osynlig snubbe bland molnen med långt vitt skägg" och istället försöker använda din hjärna till att tänka med (och det var inget ironiskt eller sarkastiskt). Det är i tanken du kan förstå att handlingar/processer inte kan starta av sig självt. Det är snarare vetenskapen/ateisterna som ska bevisa att nånting kan starta av sig själv, men det har de inte lyckats med eftersom den ekvationen inte går att lösa. Detta vore magi om nått! att se en verkan utan orsak.

Det krävs inte bara en man och en kvinna för att göra ett barn. Det krävs att de sätter igång också, en handling.
Citera
2013-08-14, 11:26
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Du har alltså INTE förstått vad felet med denna fusk-statistik är
Har du lust att berätta VAD eller krävs det några inlägg till?
Citera
2013-08-14, 11:28
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Vad har det med mig att göra?
Är full eller vad? Du citerade ett inlägg jag skrev till BJ och frågade ''Som är '' jag svarade på din fråga.
Senast redigerad av Golden.Ration 2013-08-14 kl. 11:31.
Citera
2013-08-14, 11:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Om du slutar tänka "osynlig snubbe bland molnen med långt vitt skägg" och istället försöker använda din hjärna till att tänka med (och det var inget ironiskt eller sarkastiskt). Det är i tanken du kan förstå att handlingar/processer inte kan starta av sig självt. Det är snarare vetenskapen/ateisterna som ska bevisa att nånting kan starta av sig själv, men det har de inte lyckats med eftersom den ekvationen inte går att lösa. Detta vore magi om nått! att se en verkan utan orsak.

Skall vi ha en rond med Intelligent Design och/eller annan liknande pseudofilosofi igen? Och här?

Kan du relatera det till trådämnet?

(Annars är sånt mera trådrelevant genomältat på flera tråder, t.ex. tråden om att bevisa 'guds' existens).
Citera
2013-08-14, 11:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du har alltså INTE förstått vad felet med denna fusk-statistik är

Citat:
Har du lust att berätta VAD

Nej.

Dels var denna fuskstatistik tråd-perifär från början.

Och dels har jag ingen intention om att lära dig "statistics for dummies". Särskild inte med tanke på din benägenhet för inte att kunne fokusera.

Punkt.
Citera
2013-08-14, 11:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du citerade ett inlägg jag skrev till BJ

Nix, det har inget med saken (~dialogen mellan dig och mig) att göra.

Punkt igen .... p.g.a. din bristande fokuserings-förmåga som endast kommer att leda till en 'recension' av tråden.
Citera
2013-08-14, 11:45
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Skall vi ha en rond med Intelligent Design och/eller annan liknande pseudofilosofi igen? Och här?

Kan du relatera det till trådämnet?

(Annars är sånt mera trådrelevant genomältat på flera tråder, t.ex. tråden om att bevisa 'guds' existens).

ja det där kom ju verkligen från rätt unge.

har du öht nämnt ditt homosvärmeri i tråden? det är enda du sysslar med är att sitta där med din ordlista och namedroppa så mycket som möjligt och låtsas vara kompetent, men jag är förvånad att ordet "abrahamitisk" inte dök upp även i det här inlägget.
Citera
2013-08-14, 11:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
har du öht nämnt ditt homosvärmeri i tråden?

Ja, tämligen mycket ....

Citat:
det är enda du sysslar med är att sitta där med din ordlista och namedroppa så mycket som möjligt och låtsas vara kompetent,

..... men mitt omnämnande av homosexualitet har inkluderat många 'fina' ord, så du har säkert missat det.

Citat:
men jag är förvånad att ordet "abrahamitisk" inte dök upp även i det här inlägget.

Jag avstår iblant tillfälligt från att använda detta ord. Jag hoppas det är OK med dig.
Citera
2013-08-14, 12:36
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Det är koranen också.

Tror DU verkligen att du är den första som påstår att koranen är en bluff? Har du läst hela koranen? Har du förstått koranens och dess budskap.. Jag är 200 % säker på att du inte har gjort det. Du är en feg människa som är rädd för sanningen..

[2:23] Och om ni tvivlar på något av det som Vi steg för steg har uppenbarat för Vår tjänare, kom då fram med en sura som kan jämföras med detta och kalla på era vittnen - andra än Gud - om ni talar sanning.

[10:38] Och ändå säger de: "[Muhammad] har författat den." Säg: "Lägg då fram en med denna jämförbar sura och kalla [till er hjälp] dem som ni kan [kalla], andra än Gud, [för att intyga att] ni talar sanning."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in