2013-08-14, 11:20
Medlem
Viking-s avatar
Det verkar bli seriöst med Chelsea's intresse utav Eto'o.
För ett par år sedan hade det varit en fantastisk värvning, men idag så måste man ju vara ganska skeptisk. 32 år och ett par år i Ryssland är knappast en positiv beskrivning för en spelare, även om det är som rotation.
Uppenbarligen ger Mou upp Rooney och ser sig om efter nya alternativ, men det måste trots allt finnas bättre alternativ på marknaden..
2013-08-14, 11:20
Moderator
zanteras avatar
Skulle vara ett riktigt antiklimax om Arsenal misslyckas med Gustavo nu också. Det känns dock lite typiskt, Wenger och/eller styrelsen har helt enkelt inget intresse av att spendera pengar för att vinna något, när de istället kan gå plus och ta en fjärdeplats. Det har ju även pratats om att Wenger ska få förlängt kontrakt, så han lär väl finnas kvar i 3-4 år till.
2013-08-14, 11:21
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Enligt Bild så är Arsenal ovilliga till att betala €17m som Bayern kräver för Gustavo.
Spend some fucking money!
2013-08-14, 11:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Varför hoppas du på Subotic? Man har väl inte ens sett en intention på att han skulle lämna Dortmund i sommar för Barcelona eller någon annan klubb? Dessutom har ju den tyska ligan påbörjats tror inte Dortmund skulle släppa en av sina viktigaste spelare kanske för en fantasisumma då isf.

Jag hoppas på Subotic för att jag tycker att han är bättre än backarna som det ryktas om.

Nej, och det är därför jag skrev att det ser mörkt ut. Men det fanns några små rykten om Subotic innan som dog ut, så jag hoppas att Barca gör en vändning och bjuder runt 30m euro.
2013-08-14, 11:42
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag hoppas på Subotic för att jag tycker att han är bättre än backarna som det ryktas om.

Nej, och det är därför jag skrev att det ser mörkt ut. Men det fanns några små rykten om Subotic innan som dog ut, så jag hoppas att Barca gör en vändning och bjuder runt 30m euro.
Var kanske lite hård mot dig hoppas gör man givetvis om vissa spelare att dem ska gå till den klubb man supportrar men jag tycker som sagt Subotic är lite omöjlig just nu iallafall och skulle verkligen €30m räcka för Subotic i rådande tider nu när ligan är igång? Vad ligger serbens klausul på?
2013-08-14, 11:47
Medlem
snillet_1s avatar
Armenteros har lånats ut från Anderlecht till Feyenoord. Ny svensk-succé där? Hoppas på det, behövs mer konkurrens i landslagsanfallet.
2013-08-14, 11:47
Awaiting Email Confirmation
Rooney går till PSG istället och Chelsea köper Zlatan som går ner i lön.

hoppas
2013-08-14, 12:00
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
BBC rapporterar om dagens skvaller snarare. Inte deras egna källor, det är viss skillnad. De brukar sammanfatta vad de engelska tabloiderna har skrivit en gång per dag.
Japp, det har du rätt i.
2013-08-14, 12:09
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Spend some fucking money!

Det börjar bli uppenbart att det är något fundamentalt galet med Arsenals värvningspolitik.

Som jag ser det finns det tre orsaker:

1) Man undervärderar marknaden och är inte villig att ge dem pengarna som krävs för att locka till sig de spelare man är intresserad av. Detta skulle kunna vara sant men då inte spelarna eller agenterna direkt basunerar ut varför spelarna har valt andra klubbar än Arsenal förblir detta spekulationer. Men visst finns det tendenser på att om Arsenal verkligen vill ha en spelare så borde man kunna tillmötesgå övergångssumman.

2) Arsenal övervärderar sin attraktionskraft hos spelarna på marknaden. Arsenal har inget bra track record gällande att bärga hem titlar. Man trillade på fallrepet i finaler mot Birmingham, Barcelona & Chelsea. Säga vad man vill om tillfälligheter men när åtta år har kommit och passerat utan en titel kan man inte bara luta sig tillbaka med argumentet "men vi spelar ju i Champions League varje år". Arsenal kan mycket väl vakna upp en dag och inse att man ha blivit ett "Ajax". En portal för större klubbar att prospektera i. Och det kanske så fotbollsspelare ser på Arsenal idag? Det vore inte orimligt om så är fallet.

3) Lönestrukturen. Det är bra att man har en hälsosam ekonomi i en klubb. Det är till och med bra att man har policyn att alltid gå plus varje år. Det fungerade inte för SAAB att ha röda siffror i böckerna och det kommer inte långsiktigt att fungera för någon klubb i Europa men rådande regler. Men för Arsenal måste man se kortsiktigt, det är nödvändigt för Arsenal att förändra sin lönepolicy, om man skall köpa världsklasspelare måste man ge bra mycket mer än £100k - £120k i veckan. Och man måste vara villig att gå minus ett eller två år för att attrahera bra spelare som man sedan använder för att vinna titlar för att öka andra delar av den ekonomiska kakan.

TL;DR: Sluta dra åt svångremmen, öka löneklyftan i laget och betala de faktiska värdena på spelarna.
Senast redigerad av DinosaurPhil 2013-08-14 kl. 12:11.
2013-08-14, 12:11
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Var kanske lite hård mot dig hoppas gör man givetvis om vissa spelare att dem ska gå till den klubb man supportrar men jag tycker som sagt Subotic är lite omöjlig just nu iallafall och skulle verkligen €30m räcka för Subotic i rådande tider nu när ligan är igång? Vad ligger serbens klausul på?

Det skulle bli svårt att få loss honom om Barca nu skulle få för sig att försöka, men helt omöjligt är det nog inte. Har ingen aning på vad klausulen ligger på, men Barcelona har dragit lite i Luiz de senaste dagarna och har lagt ett bud på 30-35m euro och det är där deras gräns går, och det bör räcka för Subotic tycker jag. Kanske man även skulle kunna inkludera nån spelare i köpet som t.ex. Afellay eller Bartra.
2013-08-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Det börjar bli uppenbart att det är något fundamentalt galet med Arsenals värvningspolitik.

ge bra mycket mer än £100k - £120k i veckan.

TL;DR: Sluta dra åt svångremmen, öka löneklyftan i laget och betala de faktiska värdena på spelarna.

Om man vill ha de allra största namnen ja, som exempelvis Özil, Ribery eller Lewandowski. Men Arsenal skulle utan tvekan kunna attrahera spelare precis under den kategorin(Gomez, Higuain eller Willian etc) och betala ut såna lönecheckar. Anledningen till att Arsenal misslyckas på marknaden beror på en dålig ledning, som inte vet hur man gör affärer. Bara en sån sak som att gå ut offentligt med att man har 70 miljoner pund tillgodo är amatörmässigt.

70 miljoner pund(cirka 81 miljoner euro) - för den summan skulle man utan problem kunnat landa Gomez, Willian, Gustavo, Júlio César och Adil Rami. Hoppas Arsenal fansen protesterar mot den där blodsugarledning, äckligt att ta ut så höga biljettpriser när man ändå inte satsar på laget.
2013-08-14, 13:12
Medlem
Citat:
Enligt Bild så är Arsenal ovilliga till att betala €17m som Bayern kräver för Gustavo.

Nu stämmer uppgifterna säkert men hur pass trovärdiga anses Bild vara? Är de The Guardian trovärdiga eller The Sun trovärdiga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in