2013-08-14, 11:13
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det spelar ingen roll om etablissemanget ser till att stänga ner hemsidan för gott - sajter som Avpixlat, Fria Tider, Flashback osv. har rivit upp så stora hål i PK-muren att "Medel-Svensson" äntligen har börjat skaka av sig gammelmedias hjärntvätt och själv börjat leta fram information som solkar ner den förfalskade bilden av vår "berikande invandring".
Citera
2013-08-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag klippte bort allt överflödigt trams i ditt inlägg, men jag måste fråga hur du kommer fram till att det hela inte skulle röra sig om en DDoS-attack? Vad menar du att skulle peka på det?

OffT: Har alla moderatorer på M&J sommarlov? Tråden har ju sedan flera dagar drunknat i trams som inte berör topic.

jag håller absolut med om att modereringen i denna tråd är under all kritik.

en DDos-attack brukar inte vara så länge, upp till ett dygn eller så, sedan är det hanterat. Man kommer också fram till siten emellanåt, delvis. så är inte fallet här, det är alltså ett väldigt otypiskt mönster för en ddos-attack och dagerlind är en notorisk lögnare. Det finns egentligen inget mer än hans ord som pekar på att så är fallet, och han är ju sedan tidigare van med att ljuga.
Citera
2013-08-14, 11:20
Medlem
Bajsolle1s avatar
Den autonoma vänsterns står bakom och den autonoma vänstern organiseras i stort av det s.k Rättvise Paritet och dess medlemar ute i landet i olika grupper/celler.

Det är därifrån (Rättvise Paritet) man komenderar ut folk från medlemsleden på gatorna, det har gått sämre på senare tid men samtidigt finns den hårda kärnan kvar , de som på demonstrationerna står och håller i Huvudbanderollen lite anonymnt vid t.ex demonstrationerna = fd gamelkomunister i 50-60 årsåldern tyst medans ungdomarna gastar marxistiska ramsor exempelvis : " inga rassar på våra gataor eller SD ut ur Riksdagen " och liknande tramsigheter.

Ifrån dessa kommer attacken visa sig komma.
Citera
2013-08-14, 11:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn

en DDos-attack brukar inte vara så länge, upp till ett dygn eller så, sedan är det hanterat. Man kommer också fram till siten emellanåt, delvis. så är inte fallet här, det är alltså ett väldigt otypiskt mönster för en ddos-attack och dagerlind är en notorisk lögnare. Det finns egentligen inget mer än hans ord som pekar på att så är fallet, och han är ju sedan tidigare van med att ljuga.

Att kalla någon notorisk lögnare kräver nog någon form av källa om du ska ha någon trovärdighet.
Citera
2013-08-14, 11:21
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:

Intressant. Jag är inte insatt i Dagerlind och hans värv. Kunde du ge några exempel på hans lögner så man vet hur man ska bedöma filuren? Eftersom han dessutom är notorisk i gebitet borde det inte vara några svårigheter för dig att komma med ett antal sådana. Tack.
Citera
2013-08-14, 11:24
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Intressant. Jag är inte insatt i Dagerlind och hans värv. Kunde du ge några exempel på hans lögner så man vet hur man ska bedöma filuren? Eftersom han dessutom är notorisk i gebitet borde det inte vara några svårigheter för dig att komma med ett antal sådana. Tack.
Dagerlind framstår som en hyvens och sanningens man om man jämför med dagens media eller Rainfeldt. Jag har aldrig sett en lögn koma över hans läppar har nån ?
Citera
2013-08-14, 11:24
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Det spelar ingen roll om etablissemanget ser till att stänga ner hemsidan för gott - sajter som Avpixlat, Fria Tider, Flashback osv. har rivit upp så stora hål i PK-muren att "Medel-Svensson" äntligen har börjat skaka av sig gammelmedias hjärntvätt och själv börjat leta fram information som solkar ner den förfalskade bilden av vår "berikande invandring".

Tror också att medelsvensson börjar se igenom skräckpropgandan som just skräck-propaganda. Kvar finns överfeta vita kränkta män i 60 års ålder som aldrig blev nåt. Bittra över samhället och sina egna liv fortsätter det att skriva skit på avpixlat. Vilket drar med sig massa ointelligenta småpojkar.

Vi andra som sett rasismens samma slogan sen 1980-talet, inga nya tilltag här inte, utan samma rädslor, "de äter barn" och "våldtar alla våra kvinnor" -retoriken. Vi börjar bli tröttna på kacklandet från yra rädda småpojkar. Vi har hört det, vi har sett det. Avpixlat och andra bloggar har bara snappat upp samma skit och fört ut det på internet och det har fått stor genomslag, eftersom du samlar all skit på en sida så ser det större ut än vad det är, speciellt om du samlar 9 miljarder människors skit. Letar man över hela världen och påstår att vi också har självmordsbombare och våldtäktsvågor här... ja, då blir det ju en sanning för eller senare för slöddret som inte har alla hästar hemma...

Sen skapas det en sekt och alla som säger emot sekten är otrogna hundar som förtjänar att dö. Vi är okunniga, vi lever inte i verkligheten, vi har inte sanningen, vi har blivit förda bakom ljuset.... bla bla bla.

Avpixlat har drivit detta till förbannelse.... och kanske är det så att medelsvensson nu börjar få upp ögonen för lögnerna, skitsnacket och hatet mot våra vänner och oss själva. För satan va ni sprutar ut hat.

Medelsvensson börjar också tycka att ni är rejält djävla tröttsamma. Speciellt om fronmannen är Dagerlind som är en tragikomisk lyteskomiker och som styrs av en ännu större clown Kent Ekeroth som beter sig som en mobbad hund som skäller ilsket. Ingen tar de på allvar, förutom sektens trognaste medlemmar.

Jag hoppas Åkesson rensar upp bland clownerna och därför ligger avpixlat nere. Det är dags att bli vuxna nu och sluta låta småpojkarna sprida skit.
Rädda muslimhatare börjar bli tröttsamma. Ni beter er som störiga obegåvade småbarn och ni hör inte hemma bland vuxna människor som försöker sköta Sverige. Fortsätt kasta sten ut i rymden istället.
Citera
2013-08-14, 11:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Problemet med ditt resonemang ang. attacken är, oavsett vad man tycker om Dagerlind, att det första dygnet visade all nätverkstrafik på en typisk DDoS-attack. Att AP, eller de som tillhandahåller deras serverplats, sedan tog servern offline är även det tämligen uppenbart. Det betyder ju dock inte att DDoS-attacken måste vara över, men det är omöjligt att veta för en utomstående eftersom det inte längre finns någon server online att kontrollera trafiken mot. Nu är servern förvisso uppe igen men knappast helt konfigurerad.

Min poäng är att oavsett hur lång själva attacken är/var så tyder all teknisk data på att en attack faktiskt ägt rum, oavsett vad du, jag eller Dagerlind säger.
Citera
2013-08-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan

http://interasistmen.se/dumheter/mannen-bakom-avpixlat-forsoker-morka-sina-uttalanden-efter-massiv-kritik/

notera framförallt att han är tydlig med att han inte står för något han säger på twitter, dvs, han ljuger som det passar.
Citera
2013-08-14, 11:26
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, jädrar va mycket svada och så lite logik.
Sverige är uppbyggd med hårt arbete. Muskelarbete. Invandrare har alltid tillfört nåt nytt oavsett om det var araberna som kom med vårt sätt att läsa, räkna, skriva, organisera. Eller vallonerna som kunde gruvdrift, kristna munkar som kom med läkekonst och odling.

Såna som du är alltid rädda för allt som inte är som i ditt pojkrum, mamma som kommer upp med O´boy. Sverige är uppbyggt med hårt arbete, social rättvisa, ett samförstånd mellan de som äger kapitalet och arbetare.

Det där nationalromantiska och värdekonservativa du önskar, ja, det finns i fundamentalistiska länder såsom Iran, Irak, Nordkorea. Där är det hårdare tag mot kriminella, feminism och genus är bara trams, liberala värderingar är utrotat och det är ett rike, ett folk, en kultur som gäller.

Avpixlat sprider myter, rasism, fördomar, okunskap och hetsar fotsoldater att tycka som Kent Ekeroth och hans muntra fruar. Avpixlat är en propagandakanal som inte har med verkligheten att göra.
Avpixlat sprider bara massa skit om att vi svenskar skulle vara i minoritet och utsatta för ett övertagande av vårt land. Aldrig konkret fakta om att så sker. Bara massa inlägg om invandrare både utomlands och i Sverige som begår brott. Inte om alla de invandrare som vaknar varenda dag och inte gör ett skit.
De frotterar sig BARA i skit. Då blir ju bilden rätt ensidig. Och de ska kalla sig fair and balance.

Trams och såna som du har gått på skiten. Nu har ni insett att ni blivit lurade, men då kan ni inte erkänna det utan då måste ni försvara dumheten ännu hårdare, för ni har ju så hög svansföring

SD, Avpixlat och alla andra skitbloggar är bara till för personer med svag Jag-känsla. De måste ha en ideologi, religion, sekt att hålla sig till... du har funnit din.

Avpixlat är hackat för att de sprider skit och jag hoppas det kan vara nerlagt för all framtid, för dumhet hör inte hemma i Sveriges fantastiska land. Jag är stolt svensk och jag är stolt över mitt Svenska land. Men jag är inte rasist. Det hänger inte ihop nämligen. Sverige har byggts på en tradition av solidaritet, humanism, socialt ansvarstagande i en liberal miljö. Jag vill värna det. Inte gå tillbaka till Avpixlats drömscenario med rasism, främlingsfientlighet och dumhet... det finns i de länder de kritiserar.

"Sverige är uppbyggd med hårt arbete. Muskelarbete."

Så är (var) det, vad du tycks missa är att i den gemensamma ansträngning det innebar så såg man inte med blida ögon på dom som åkte snålskjuts och nu när dom gemensamma ansträngningarna skänks bort till och av sådana som inte bidragit blir svensken förbannad.
Eftersom vi är ett civiliserat folk säger vi vår mening vid valurnorna och varthän det barkar behöver man inte vara ett snille för att förstå.
Till sist kommer den här soppan(invandringen) att ha kokats ned till den minsta gemensamma nämnaren , pengar ! och då är det stopp på galenskaperna.
Pengar har ingen ras och ingen hudfärg varför den trumfar allt tal om rasism och främlingsfientlighet, pengar i det här fallet är ren och skär självbevarelsedrift no more no less!

Time will tell!
Citera
2013-08-14, 11:31
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Robban Aschberg försäger sig hela tiden om SD ring och fråga själv vardagar 15-18.00 Tel 0200-111213 Brorsan hans Rickard Aschberg leder drevet mot SD på Aftonbladet tillsamans med ett par blattar på redaktionen Fadakar & Kenan Habul tror jag dem heter. Robban själv får löpande info av Expos underavdelningar AFA , Rättvise Partiet etc

** I övrigt behöver Jag inte bevisa nått , Avpixlat kommer att presentera ett avslöjande vilka som ligger bakom detta efter att Polisens IT avd. gjort sitt, och få det hett om öronen **

polisen kan inte göra nåt, eftersom AP är anonyma, det förstår du väl?
Citera
2013-08-14, 11:36
Medlem
Vem fan läser avpixlat nu för tiden. Fria tider är mycket bättre. Man slipper allt counterjihadistiska snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in