2013-08-14, 00:03
  #325
Medlem
Blanzeflors avatar
Svensk polis och rättsväsende är inte riktigt....sanna. Kapten Rödskägg tror jag är en nallebjörn som inte gör en fluga förnär. Hans s k våldtäkter tror jag är fejkade, och hur fan får han 25 år för dem?? Mouhammed och Ibrahim som våldtar och lemlästar svenska kvinnor, får ju typ 6 år i tingsrätten, och straffet sänkt till 4 år i hovrätten. det ligger en hund begraven i svenskt rättsväsende.
Citera
2013-08-14, 00:07
  #326
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Svensk polis och rättsväsende är inte riktigt....sanna. Kapten Rödskägg tror jag är en nallebjörn som inte gör en fluga förnär. Hans s k våldtäkter tror jag är fejkade, och hur fan får han 25 år för dem?? Mouhammed och Ibrahim som våldtar och lemlästar svenska kvinnor, får ju typ 6 år i tingsrätten, och straffet sänkt till 4 år i hovrätten. det ligger en hund begraven i svenskt rättsväsende.
Herregud vad korkad du är.

Det står till och med i rubriken att Kapten Rödskägg är intagen på dårhus. De som döms till rättspsykiatrisk vård sitter inne tills de anses som friska att släppa ut. Det finns inga minimitider eller maximitider för sådana dömda. Till skillnad från de som sitter i fängelse som har tidsbestämda straff eller livstidsstraff.
Citera
2013-08-14, 00:09
  #327
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Jag vet heller inte hur mycket en bil påverkas men i min värld så är inte en bil brukbar efter 8 år i utomhusmiljö med tanke på att bromsar kärvar fast och att batterier och tändstift sakta men säkert ger upp. Jag är dock ingen bilexpert!

Blott batteriet gör bilen obrukbar, så man kan nog glömma att den stått nån längre tid.

Från SVT text (s 106 just nu):

Citat:
Den våldsdömde 54-åringen som rymde
från Karsudden i Katrineholm hade pla-
nerat sin flykt länge. Redan i maj
köpte han den bil som han flydde i av
en kompis innanför murarna.

Så den var ganska "fräsch"... (nåja)

http://www.svt.se/svttext/web/pages/106.html
Citera
2013-08-14, 01:59
  #328
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Herregud vad korkad du är.

Det står till och med i rubriken att Kapten Rödskägg är intagen på dårhus. De som döms till rättspsykiatrisk vård sitter inne tills de anses som friska att släppa ut. Det finns inga minimitider eller maximitider för sådana dömda. Till skillnad från de som sitter i fängelse som har tidsbestämda straff eller livstidsstraff.


Man menar att han vårdats på olika kliniker i 26 år, men en del felsägningar har begåtts i detta fallet.
TV4 tex sa dömd till 26 år.
Citera
2013-08-14, 03:54
  #329
Medlem
En dömd våldtäktsman. Varför skjuts inte en sådan här "människa" av i statens regi?
Citera
2013-08-14, 04:12
  #330
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
En dömd våldtäktsman. Varför skjuts inte en sådan här "människa" av i statens regi?
Därför att riksdagen inte stiftat lagar som medger att domstolarna dömer ut dödsstraff för våldtäkt. Inte tillräckligt många svenskar anser att införande av dödsstraff är en så viktig fråga att de skulle rösta på ett parti som vill införa det. Därför är det heller inget parti, utom möjligen SD, som har detta på agendan även om jag är övertygad att dödsstraffanhängare finns i alla partier även om andelen säkert skiljer sig mellan partierna.

Det är alltså väljarna, dvs folket, som avgjort frågan.
Citera
2013-08-14, 04:13
  #331
Bannlyst
Dom har väl fått tag i honom nu?
Citera
2013-08-14, 04:43
  #332
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zettaflex
Dom har väl fått tag i honom nu?

Tror du det ? Ja kanske .

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17283533.ab
Citera
2013-08-14, 12:39
  #333
Medlem
Han hade rakat av sig skägget och var på väg att lifta när polisen stannade. Han fick följa med till stationen utan handfängsel, var lugn och snäll. I bilen berättade han vem han var....
Stod i sn idag.
Citera
2013-08-15, 13:41
  #334
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MERA BRÄNNVIN
Han hade rakat av sig skägget och var på väg att lifta när polisen stannade. Han fick följa med till stationen utan handfängsel, var lugn och snäll. I bilen berättade han vem han var....
Stod i sn idag.
Åh, fan. Till polishuset? Vart sov han då? Han har väl fängelseförbud? Eller körde dom tillbaka honom till hispan innan sovdags?
Citera
2013-08-15, 18:45
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Åh, fan. Till polishuset? Vart sov han då? Han har väl fängelseförbud? Eller körde dom tillbaka honom till hispan innan sovdags?

På vägen till polishuset i Linköping bad han om ursäkt att han hade skojat med dom om personnummret och sa vem han var. Vad som hände sen framgick inte.
Citera
2013-08-17, 07:09
  #336
Medlem
exquisitelys avatar
Han skulle hämnas på läkarna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17309344.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in