2013-08-13, 22:37
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosariet
Ryktesspridning är inte kul.. så jag hoppas jag inte startar någon långkörare av detta men jag bara måste fråga om AJ är far till äldsta barnet? fick höra det i helgen.. av någon som visste jag har ingen aning och är tveksam till detta men personen som sagt detta till min vän var säker. Jag tycker mig komma ihåg att det stod i början något om det äldsta barnet och dess far (inte AJ) men är osäker om jag minns rätt! Har för övrigt stått väldigt lite om det stackars barnet som nu inte har sin mor kvar.. *skär i hjärtat*.. hoppas så att det blir så bra det kan för dessa små liv som mist sin mamma så tragiskt!

Nej, AJ är inte far till äldsta barnet.
Citera
2013-08-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det fattar han väl att han inte kan gå innanför en polisavspärrning, far eller ej. Han vill väl att Idas mördare ska åka fast?

Tack Surfarn. Även om det varit förståeligt, men inte acceptabelt, så riskerar inte anhöriga att förstöra bevis. Dessutom är det ett tiotal lyktor där inne.
Citera
2013-08-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vilken tur du har varit ute på, måste kännas konstigt att passera där de hittade henne - sorligt liksom.

I alla fall, se det fetade ovan.

Jag har tidigare lagt fram en teori om att det verkligen är ett påslakan som FH satt upp i fönstret. Han kanske inte hade några gardiner och behövde mörkt i rummet.

Kvar blev då örngottet och någon skrev att just det materialet (satin/satäng) var perfekt som putsduk och man putsar kanske inte på vanliga svenssonbilar men om man åker Cheva så kanske man vill att det glänser lite.

Jag tror örngottet låg i bakluckan på FH:s Cheva och att man kanske torkade händerna eller nåt på det den där kvällen. Tiden får utvisa om jag har rätt.

Vi spekulerade ju i dessa "gardiner" så jag tänkte att jag tar en titt .

Japp det var en liten tur jag gav mig ut på, väldigt intressant att se platserna vi omtalat irl. Mycket sorgligt att passera fyndplatsen dock..den kommer bli kvar på min näthinna.
Citera
2013-08-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Vill bara påpeka att jag varken är nära eller känner eller ens vet vem AJ, DB, FH, PT, PH, IF, DN, eller TB är, jag har inte ens sett någon av dom i verkligheten och därför kan jag se saker på ett annat sätt. Hade jag vetat eller hört om AJ innan så skulle säkert jag också vara en av dom som bestämt att det måste vara han o jagat han med blåslampa.
OK, då hade jag fel där,men nu är det inte vi som i första hand som har dessa tre som misstänkta utan polisen,och dom har ett betydligt bättre underlag än vi som spekulerar på forumet.
Citera
2013-08-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
En annan sak som talar emot att PT är GM är att det var hans barn i lägenheten. Jag tror inte att någon (inte många i alla fall) medvetet skulle lämna sitt barn på det sättet.

AJ kanske ljög och sade att båda barnen sov borta under kvällen och PT och den andra (glömt namnet) gick aldrig upp i lägenheten, utan hjälpte bara till med att gömma kroppen. De kanske "bara" mötte upp AJ i porten, det skulle förklara varför blodstänket ser ut som det gör i trappan.

Det är en ensam GM som bär på kroppen, möjligtvis så är kroppen slängd över axeln. Kanske behövde han ställa ned kroppen av Id@för att låsa dörren, därför är blodspåren lite utsmetade.
Citera
2013-08-13, 23:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Vill bara påpeka att jag varken är nära eller känner eller ens vet vem AJ, DB, FH, PT, PH, IF, DN, eller TB är, jag har inte ens sett någon av dom i verkligheten och därför kan jag se saker på ett annat sätt. Hade jag vetat eller hört om AJ innan så skulle säkert jag också vara en av dom som bestämt att det måste vara han o jagat han med blåslampa.

Jag känner mest att efter så här många veckor och de fortfarande sitter häktade och de bevis som finns mot alla tre, så kan man väl nu egentligen avfärda personer som figurerat i tråden men som har alibi och är avfärdade från polisens håll?

Hur länge var Id* ihop med PH? Du skrev detta och jag tolkar det som att du känner till lite ändå? Inget illa menat men det är egentligen ganska få som skriver om henne i den mån det finns nåt som kan kasta ljus över vad som ev. föranlett det som hände.

https://www.flashback.org/sp44347540

Jag har genom tråden fått en bild av AJ som många har beskrivit men kan du utveckla detta?

https://www.flashback.org/sp44393220
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-13 kl. 23:26.
Citera
2013-08-13, 23:09
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
AJ kanske ljög och sade att båda barnen sov borta under kvällen och PT och den andra (glömt namnet) gick aldrig upp i lägenheten, utan hjälpte bara till med att gömma kroppen. De kanske "bara" mötte upp AJ i porten, det skulle förklara varför blodstänket ser ut som det gör i trappan.
Du blandar ihop namnen. De som påstås ha hjälpt AJ är DB och FH.

PT är ett ex till BO och Ragatha här i tråden spekulerar i om han kan vara GM. Därav mitt svar.
Citera
2013-08-13, 23:12
Medlem
Citat:
Tänk om en granne öppnat dörren när det bar på kroppen då? En mugg med blod i handen kan man ju gömma undan men lite svårare med en kropp. Tror inte att det är AJ som hade något dåligt samvete för barnet utan mer troligt någon av de andra två i så fall.
fick för mig du trodde att de va PT? nu tror du det är de 2 andra som spillt ut blod? har de då gjort de å PTs vägnar?? kan nog lägga ner PT efter den brända bilen å de 2 är bundna till brottsplatsen. men att de DB/FH kan ha slängt ut blodet kan ja köpa.
Citera
2013-08-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Mgm för tillfället. Om du menar aj.
Jaha, vad har dom skrivit?
Mvh
. Gm är rätt ju. Är det inte tillräckligt med initialer och påhittade förkortningar utan att du ska rätta rätt med fel?
Citera
2013-08-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
fick för mig du trodde att de va PT? nu tror du det är de 2 andra som spillt ut blod? har de då gjort de å PTs vägnar?? kan nog lägga ner PT efter den brända bilen å de 2 är bundna till brottsplatsen. men att de DB/FH kan ha slängt ut blodet kan ja köpa.
Glöm det...du menar att dom som inte var inblandade i själva mordet skulle sätta en kopp mot såret, samlat blod och gått och stänkt det i trapphuset.
Citera
2013-08-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
En av de sista försvararna av AJ, annars har det varit lugnt på den fronten, tror även de närmaste runt gänget har förstått att det är rätt gärningsmän som sitter. Annars skulle det vara betydligt mer disskutioner om alternativ gärningsman.

Inte ofta man ser AJ försvararna längre.

Och PT släpade upp Ida i lägenheten och hon var knäpptyst hela tiden så grannarna inte skulle höra henne?
Citera
2013-08-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeandarc
Det är ju många som spekulerar om än det ena än det andra när det gäller samtliga inblandade. Finns det verkligen ingen som känner till hur, när o varför dessa två känner varandra. Sympatiserade IF med AJ nynasse ideologier? Frustrerande att inte veta vad som föranlett bråk dem i mellan om de spekulationerna stämmer.

Nej det behöver inte finnas någon som vet varför de kände varandra/umgicks.

90 % av de kvinnor jag känner vet ingen om varför jag känner dem, vad vi har för relation osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in