2013-08-13, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Kan du då delge oss vad du kommit fram till i din kammare som så övertydligt trumfar allt annat!
Idel öra shoot!

Ja, kapitalet övertrumfar allt oavsett vem som regerar.
Att föra en populistisk missnöjespolitik i opposition är lätt, att regera landet är något helt annat.
Speciellt för ett parti som består av rättshaverister, kriminella och missbrukare.
Som dessutom är FÖR hårdare tag mot kriminella !
Senast redigerad av Wal1berg 2013-08-13 kl. 23:24.
Citera
2013-08-13, 23:14
Medlem
dom har uppdaterat på twitter igen för 3 timmar sedan om nån missat det och vill veta.
Citera
2013-08-13, 23:19
Medlem
SuneNixons avatar
Avpixlat Twitter:
Den massiva DDoS-attacken fortsätter, nu inne på fjärde dygnet. Vi jobbar hårt på en lösning och ber om fortsatt förståelse från våra läsare.

https://twitter.com/Avpixlat
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Idag säger han att vänsternissar betalt ryska maffian.

Gör han? Nämner sina misstankar/en hypotes. Kanske finns även indikationer om Ryssland, men nämnda misstankarna verkar rimliga.

Citat:
Hur vet att han att vänstern

Hypotes då radikal måttligt demokratisk islamofil vänster är AP:s fiende.

Citat:
har satt in pengar på PG-giro

Sa Dagerlind PG-giro? Vet du hur man betalat? Aftonbladet nämnde väl bara hans aningar att några med vänstersympatier betalat för detta. Är troligtvis så.
Senast redigerad av ankademiker 2013-08-13 kl. 23:24.
Citera
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ja, jag lever i verkligheten. Jag bor i det mångkulturella sverige, mitt i stockholm, här finns det invandrare överallt och restauranger och företag som ägs av invandrare. Många av mina bästa vänner är invandrarare, mina barns lärare är invandrare och deras vänner är invandrare...
Så visst fan lever jag mitt i det... men ofta brukar slödder som röstar SD inte ens vara i närheten av invandrare... de lever i undanskymda byar och har blivit rädda och uppskrämda som barn när de läst på sago-sidorna på Avipixlat om brutala invandrare, både i sverige men också utomlands... själva har de aldrig träffat på nån, jo, på pizzerian i grannbyn... men han är ok, för han är snäll... men alla andra... det vet man ju... för det har man ju läst....

Så lägg ner tramset.... känner du själv några invandrare? Tror knappt det...

Att såna som du hela tiden säger exakt det som propagandaledningen avpixlat hävdar... "haveriet"...
Finns fan inget haveri förutom i era huvuden... rena fantasierna och det är är det som är roligt.

Vi har invandrare i sverige... get use to it!

Avpixlat hoppas jag läggs ner för det är inget annat än uppskrämda små barn som leker vuxna rasister.
Lägg ner skiten. Hacka sönder skiten och låt Dagerlind ta ett hederlig jobb än en sagofarbror som sitter och letar artiklar över hela världen om psykopater, för att sprida till de redan uppskrämda barnen och farbröderna runtomkring i landet.

Sverige håller på att vakna upp. Eran makt på nätet håller på att minska. Ni har varit duktiga på att äga det scenrummet... men genom att avpixlat antingen är hackat eller nedlagt så kommer det minska... och då finns det ingen som hetsar mobben... då kommer det inga köttben som slängs in... då finns det bara nazistsidorna kvar. Och där är sverige inte moget än...

Wow. Ditt inlägg osar fördomsfullhet, till och med jämfört med flashbacks norm.

Typiskt den allsmäktige Stockholmaren att hysa dessa försomar om befolkningen i resten av landet. Problemet med Stockholmaren är att Stockholmaren sällan reser till andra delar av landet än just Stockhom, kanske Göteborg med x2000 för att gå på Liseberg eller på någon skön konsert. Eller till lantstället utanför någon liten småstad. Problemet är att Stockholmaren lever i någons sorts uppblåst fantasi-såpbubbla om att resten av landets befolkmning är lågintelligenta fördomsfulla bönder, och han eller hon själv automatiskt tillhör den mest upplysta gruppen (Stockholmare) i landet per automatik bara för att man bor i Sveriges huvudstad och dessutom råkar ha ett par utländska homies.

Dessutom anser sig Stockholmaren ha rätten att, på grund av att man erhåller titeln "Huvudstad", diktera villkoren och normerna för vad som ska gälla i resten av landet. Om människor i en annan del av landet med helt andra förutsättningar och värderingar råkar tycka annorlunda skyller man på att dessa är lågutbildade fördomsfulla bönder som måste lära sig veta hut och att inte tänka fel. Då kan man ju fråga sig, vad har exempelvis en skogsmaskinkörande egenföretagande glesbygdsmänniska som gillar fotboll, älgjakt och fiske för nytta av en socionom, journalist eller ekonommiexamen? Knappast releveant för denne att inneha en sådan. Är detta ett krav i dagens Sverige för att uttrycka sin åsikt utan att bli hånad?

Anledningen till SDs spikraka uppgång är att det har blivit fullt i sveriges storstäder. Det finns inte plats för fler invandrare. Småstäderna i landet har även de fyllts till bristningsgränsen på bara ett par år. Småstäder med befolkningar runt 10 tusen samt de gamla bruksorterna har svämmat över. Bara på några år har den utlänska befolkningen på dessa platser mångdubblats. Avindustrialiserade platser som svenska ungdomar flyr från i brist på arbete och framtid börjar fyllas med bidragsförsörjda somalier.

Det var i dessa klassiska "sosse" arbetarkommuner PK-ismen hade sitt största fäste gemensamt med medelklassen i de större städerna. Detta vänder med utvecklingen. Man ser hur sina sönder och döttrar tvingas flytta till Norge för arbete om dessa inte finner någon utbildning hemma, som ändå kommer vara helt värdelös eftersom arbetsmarknaden är översvämmad med arbetssökande i alla kategorier. I tillägg har kriminaliteten i dessa förut idylliska platser ökat lavinartat. Samtidigt vet man att man själv betalar för kalaset. I en by försvann cycklar på löpande band. Samtliga hittades i en bod på asylmotagningen, slumpen kanske?

Du har rätt i att Sverige håller på att vakna upp, men inte åt det håll du i din extrema naivitet tror. Svensson håller på att vakna, sakta men säkert. Tyvärr för sent. Sverige är som Titanic, vi står just nu på nosen och skeppet håller på att brytas mitt i tu. Vi har sålt ut vår industri och medelklassen är överbelånad.

Det stämmer definitivt att mångkulturen har sin goda sidor, speciellt i det mer välmående delarna av din bubbla Stockholm och förut har bilden av månkultur varit positiv även i resten av landet. Den bilden har raserats tack vare de sista 20 årens totala avsaknad av ansvar och kompetens.

Visst, det finns många människor med fördomar. Du är en av dom och jag tycker du ska rannsaka dig själv och försöka förstå andra människor i stället för att dömma. Jag förstår varför du har din syn, du borde försöka förstå andra även om du inte nödvändigtvis håller med.

Som någon har nämnt behövs avpixlat.info. Knappast en neutral källa men en nödvändig motvikt till det extremt kulturmarxistiska, vänsterextrema, neo-kommuni-fascistglobalistiska gammelmedia. Hoppas avpixlat är uppe snart igen!

Ja, jag röstar SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Min poäng är ganska okomplicerad. Om man inte respekterar människors lika värde och andra grundläggande rättigheter så har man inte heller rätt att kräva någon form av rättigheter själv.

Ska en person som inte gick klart gymnasiet och som arbetar som servitris på ett kebabhak ha samma betalt som en hjärnkirurg?

Om inte, förklara varför de inte är lika mycket värda.

Citat:
Att låta folk sprida rasism fritt i ett samhälle fyller ingen demokratisk funktion. Ingen vill ha ett rasistiskt samhälle och således skadar det inte heller demokratin att förbjuda rasistiska partier och tysta ner rasistiska röster i den politiska debatten.

Att peka på de problem som finns och att säga sanningen om tex vissa gruppers groteska överrepresentation inom vissa arter av brott är inte att skapa rasism. Det är de som arbetar frenetiskt med att se till så att du, jag och alla andra inte ska få veta hur det ser ut som är ett hot mot demokratin, inte de som är för öppenhet. Dessutom kan du inte förbjuda saker du inte tycker om enbart för att du inte tycker om dem. Det du kan göra är att bemöta det som sägs, inte gapa att du inte tycker att dina meningsmotståndare ska få yttra sig. Din ståndpunkt är direkt antidemokratisk. Precis som så många andra som utger sig för att värna om demokratin.
Citera
2013-08-13, 23:20
Medlem
SuneNixons avatar
Avpixlat Twitter: 3 hours
Den massiva DDoS-attacken fortsätter, nu inne på fjärde dygnet. Vi jobbar hårt på en lösning och ber om fortsatt förståelse från våra läsare.

Citera
2013-08-13, 23:20
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Min poäng är ganska okomplicerad. Om man inte respekterar människors lika värde och andra grundläggande rättigheter så har man inte heller rätt att kräva någon form av rättigheter själv.

Att låta folk sprida rasism fritt i ett samhälle fyller ingen demokratisk funktion. Ingen vill ha ett rasistiskt samhälle och således skadar det inte heller demokratin att förbjuda rasistiska partier och tysta ner rasistiska röster i den politiska debatten.
Eftersom du inte respekterar andra människors lika värde och och grundläggande rättigheter, tex att fritt och obehindrat få framföra sina åsikter på ett demokratiskt sätt utan att hotas och utsättas för sabotage och skadegörelse, så har du inget på FB att göra. Dra dig tillbaks under din sten eller slingra in i ditt kommunistpartis chatsida. Här har du inget att göra.
Citera
2013-08-13, 23:21
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Det stämmer in på vissa. Tyvärr stämmer det även in på den motsatta sidan. Både de mest blinda inför diverse problem OCH de som ser problem i allt som är relaterat till invandring är ofta folk som inte bor bland invandrare. Jag tycker båda sidor jag syftar på överdriver, till sin "fördel".

För övrigt undrar jag vad du menar med "mitt i", jag har själv bott i diverse förorter där invandrare är i MAJORITET, men även runt Söder. Och mitt intryck av "söder" är att de verkligen INTE bor i någon mångkultur, de förstår åtminstone inte hur det ser ut i förorterna eller problematiken som också finns där...De lever INTE i "mitt i" den verkligheten.

Bor man "mitt i" Stockholm är det väl inte underligt att man inte ser några större problem i vardagen, som du säger ser man mest invandrare som arbetar där och många har sina butiker. Men det är inte förortens verklighet. Jag tror de flesta syftar på just det som INTE funkar. Om vi inte pratar om just "hardcore rasister" som dömer ut ALLA invandrare, med eller utan ett arbete.

De är snarare annars rätt lika dessa sidor: "ja men jag känner ju en granne som är invandrare, och de på pizzerian, så jag vet precis vad jag talar om".

För övrigt är ju det sista du säger bara önsketänkande, det finns inget som tyder på att Avpixlat eller några åsikter som man inte gillar "försvinner" på något sätt bara för att en sajt på nätet försvinner, snarare är det värsta som kan hända om åsikter tystas ned. Det finns INGET positivt med att en sajt som provocerar många hackas, för att sedan utnyttjas av olika politiska sidor. Som vänster och höger gör här.

Jag är född och uppvuxen i de flesta miljonprogrammen i och runt Göteborg och har själv varit en minoritet i min klass... där vi var 4 svenskar. Jag har aldrig haft problem med att folk pratat annat språk än mig, har aldrig brytt mig om att jag varit enda svensken ibland... jo, jag är människa... mina vänner pratar ett annat språk, de snackar svenska med mig och persiska eller finska med sina vänner... jo, vem fan är jag att bry mig om det. Det är ju bara lättkränkta personer som blir förvirrade för att de inte får vara i centrum ...

Idag bor jag mitt i stockholm och jag tycker det är sanslös mångkultur här... I vissa miljonprojekt så är det kanske enbart perser i vissa områden... det är inte mångkultur... det är monokultur i just det områden. Sen finns det i andra områden många muslimer och kristna invandrare,, ja, då kanske det är två tre olika kulturella grupper... jaha... so? Man kan köpa mat även där.

Det finns hur jäkla många olika områden som helst i sverige, från rika överklassen, till kristna sekter, till SDfästen där inga invandrare alls finns... (ändå gnäller de) Ja, områden överallt.
Men behöver man bli kränkt för att det bor 20 kineser i en port?
Fan. I New York finns little italy, chinatown, Green Village osv osv osv... Jag tycker det är coolt och så länge människor inte begår brott så får de se ut, rösta, tycka och leva bäst fan de vill.

Det verkar som att vissa människor har gått med i en sekt för kränkta. De är kränkta för allt. kvinnor. invandrare. muslimer. (inte judar, för de är ok, enligt Ekeroth), feminister. 7 klöver. media. journalister. kulturarbetare. osv osv.... de hatar ju allt som är sverige.
Jag är stolt svensk och älskar vårt fosterland.
Men rasister som har får nån slags allergi när de ser invandrare.... de orkar jag inte med... kränkta människor och de verkar som att alla kränkta har samlats i SD.
SD= De SuperDumma och kränktas parti...

När nu avpixlat ligger nere är de som yra höns... vi vet inte vad partiorganet säger....

Låt skiten ligga nere i 5 veckor till så de kanske blir avprogrammerade.
Citera
2013-08-13, 23:21
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneNixon
Avpixlat Twitter: 3 hours

Attacken som är betald av vänstern och som ryssarna begår? Är det den DDos-Attacken?
Citera
2013-08-13, 23:23
Medlem
Citat:

Du har själv relativiserat människovärdet utifrån ditt eget tyckande. Vem säger att du har tolkningsföreträde? Du är inte trovärdig i din argumentation när du sedan fortsatt hävdar "allas lika värde" och sedan gör tillägg där om man bryter mot dina egenpåkomna regler tappar detta värde.

Vi har redan ett rasistiskt samhälle. T ex Max skall rekrytera chefer utifrån ras, svenskar kommer inte i fråga. Mona Sahlin: Muhammed skall ha jobbet! All s.k. positiv särbehandling har en baksida i negativ särbehandling av de, i regel vita, som med lika eller bättre meriter sorteras bort utifrån ras.

"Allas lika värde" är en floskel och finns ej i t ex FN human rights. Grundläggande rättigheter är däremot något alla skall vara berättigade till utan undantag.
Citera
2013-08-13, 23:23
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Smärre tekniska problem. Sas det igår... Idag säger han att vänsternissar betalt ryska maffian.

Nu tar vi det långsamt.
I Söndags spekulerade han om flera alternativ, varav ett var ryss-spåret.
Igår sades det vara tekniska problem.
Idag var det fortfarande tekniska problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in