2013-08-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Tänk om en granne öppnat dörren när det bar på kroppen då? En mugg med blod i handen kan man ju gömma undan men lite svårare med en kropp. Tror inte att det är AJ som hade något dåligt samvete för barnet utan mer troligt någon av de andra två i så fall.
Beundrar din hängivenhet,du är nära någon....
Hoppet är det sista som överger en.
Jag kan också någonstans tycka att dom blivit inlurade i det här brottet.
Men slutligen ligger ansvaret på en själv.Det finns ett ord som heter nej.
Citera
2013-08-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Nu har jag stirrat på bilden med blodet i trappuppgången och som jag skrev tidigare så ser det ut som det är medvetet utlagt och inte kommit från offret, kanske av den anledningen det tar slut vid ytterdörren? Min magkänsla säger mig att GM har spritt det medvetet för att barnet ska hittas i lägenheten.
Ja säkert. Kanske satt han och väntade i lgh men skulle utomlands och hann inte vänta längre.
Citera
2013-08-13, 22:24
Bannlyst
Citat:
Nu har jag stirrat på bilden med blodet i trappuppgången och som jag skrev tidigare så ser det ut som det är medvetet utlagt och inte kommit från offret, kanske av den anledningen det tar slut vid ytterdörren? Min magkänsla säger mig att GM har spritt det medvetet för att barnet ska hittas i lägenheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Det tror jag med, att blodet är "placerat" för att barnet skall hittas snabbt...dock är det ju Id*s blod... vill absolut minnas att polisen sagt att allt blod kommer från B.O
Så ni tror på fullaste allvar att GM gått ch skvätt med en kaffekopp fylld med blod?
Det kan ni ju glömma direkt.
Helt sinnessjukt
Citera
2013-08-13, 22:24
Avslutad
Citat:
Tänk om en granne öppnat dörren när det bar på kroppen då? En mugg med blod i handen kan man ju gömma undan men lite svårare med en kropp. Tror inte att det är AJ som hade något dåligt samvete för barnet utan mer troligt någon av de andra två i så fall.
Det verkar rätt omständligt att tappa upp offrets blod i en mugg och sedan plantera det i trappan. Om någon ville dra uppmärksamhet till barnet i lägenheten hade de väl bara kunnat ringa anonymt till polisen och tipsat om att ett ensamt 1-årigt barn var i lägenheten? Från nån offentlig tfn, alltså.
Citera
2013-08-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Kan någon berätta vad det är för djävla stjärnor som tagit sig innanför polisens avspärrningar vid fyndplatsen i Grästorp och tänt en massa ljus...????

Stjärnor? Det är nog i så fall Idas stjärna till far! Tycker att han han skulle ha full rätt att gå in där, en far som sörjer sin flicka!
Citera
2013-08-13, 22:27
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Beundrar din hängivenhet,du är nära någon....
Hoppet är det sista som överger en.
Jag kan också någonstans tycka att dom blivit inlurade i det här brottet.
Men slutligen ligger ansvaret på en själv.Det finns ett ord som heter nej.

Vill bara påpeka att jag varken är nära eller känner eller ens vet vem AJ, DB, FH, PT, PH, IF, DN, eller TB är, jag har inte ens sett någon av dom i verkligheten och därför kan jag se saker på ett annat sätt. Hade jag vetat eller hört om AJ innan så skulle säkert jag också vara en av dom som bestämt att det måste vara han o jagat han med blåslampa.
Citera
2013-08-13, 22:29
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:

EN MUGG MED BLOD??? Och den har dom fyllt hur isåfall.. Lägg ner denna teorin, om dom ville att barnet skulle hittas hade dom kunnat tipsa polis/ambulans/ eller liknande anonymt, riktigt löjligt detta tycker jag
Citera
2013-08-13, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Stjärnor? Det är nog i så fall Idas stjärna till far! Tycker att han han skulle ha full rätt att gå in där, en far som sörjer sin flicka!
Men det fattar han väl att han inte kan gå innanför en polisavspärrning, far eller ej. Han vill väl att Idas mördare ska åka fast?
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Tog mig en tur med hjälp av Q´s karta som sällskap nu i afton. Hade tänkt åka blåa vägen men körde fel någonstans och hamnade i N.Bj*rke. Tog 44:an till D.B´s hus där stod jag en stund och försökte orientera mig mha kartan.. de höll på med något arbete bakom Tr* Äl*ar och jag kände mig inte bekväm med att snoka mer. Åkte till bp2 och min stora fråga är...HUR kunde RDY hitta denna?? alltså det är mycket skog och han visste ju inte ens att det fanns något att finna/vad han skulle leta efter.

Hittade fyndplatsen men hade en bil bakom mig så jag kunde inte stanna.. sorry inga foton. Rätt stor avspärrning och oerhört lummigt. Undrar lite över hur snabbt de dumpat henne? det finns ingen bra parkeringsmöjlighet och det hade ju blivit väldigt jobbigt om det kommit en bil när de stod där... det träffar en rätt i hjärtat när man ser ljus, blommor och gosedjur på andra sidan vägen

Tror dock att de kan ha åkt via 44:an från D.B´s hus före dumpning.. Lilla bergsvägen från Grästorp är väldigt smal och där ligger mycket hus..många som kan se/lägga märke till bil vid underlig tid.

Var vid F.H´s drömkåk och konstaterade att det högst troligt är tyg i gardinerna och färgen är verkligen mycket lik örngottet..

Åkte upp på berget och hittade Bp1 och kan konstatera att de knappast gått därifrån till fots.. hell det är längre än man tror. Har även största respekt för alla som ställt upp med MP, berget är oerhört stort och detta slås jag av varje gång jag är där uppe.

Tja, det tillförde nog knappast något till tråden men jag lovade ju att återkomma .

Nu håller vi tummarna för att det blir lite action fr.o.m i morgon, när A.J landar på Svensk mark.

Vilken tur du har varit ute på, måste kännas konstigt att passera där de hittade henne - sorligt liksom.

I alla fall, se det fetade ovan.

Jag har tidigare lagt fram en teori om att det verkligen är ett påslakan som FH satt upp i fönstret. Han kanske inte hade några gardiner och behövde mörkt i rummet.

Kvar blev då örngottet och någon skrev att just det materialet (satin/satäng) var perfekt som putsduk och man putsar kanske inte på vanliga svenssonbilar men om man åker Cheva så kanske man vill att det glänser lite.

Jag tror örngottet låg i bakluckan på FH:s Cheva och att man kanske torkade händerna eller nåt på det den där kvällen. Tiden får utvisa om jag har rätt.
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Om GM velat uppmärksamma någon på att barnet fanns i lägenheten hade hen/de:

1. Lämnat dörren olåst så att någon hade kunnat komma in till barnet. I det här fallet låste hen/de dörren vilket omöjliggjorde detta.

2. Hört av sig anonymt till polis och meddelat dem om barnet efter att kroppen dumpats och spåren avlägsnats. Det fanns troligtvis gott om tid till det innan grannen ringde och anmälde blodet i trappen.

En annan sak som talar emot att PT är GM är att det var hans barn i lägenheten. Jag tror inte att någon (inte många i alla fall) medvetet skulle lämna sitt barn på det sättet.
Citera
2013-08-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Intressant och stort tack för din redogörelse! Det fetade, menar du att de i så fall åkt norrifrån ner mot fyndplatsen istället för från Thn sett och riktning mot Grästorp?

Hm, så det verkar vara tyg ändå? Får se sen vad som släpps ut i media ang. alla fynd och ev. resultat av förhör och framför allt AJ:s redogörelse, om den nu hamnar i nån artikel.

min tanke är att de åkt vägen från Lilleskog (där någon sett dem vid busshållsplats), (gröna vägen) kört förbi tre ä*gar, 44.an in på Lilla bergsv*gen, dumpat och vänt där det fanns möjlighet för att åka ut på 44:an igen. Om man åker in på Lilla Bergsv*gen från Grästorps(centrum)hållet så ligger det lite företag i början..kanske har kamerabevakning tex. Den vägen hade jag iaf inte valt i första hand...om jag nu hamnat i dylik situation.
Citera
2013-08-13, 22:34
Medlem
Ryktesspridning är inte kul.. så jag hoppas jag inte startar någon långkörare av detta men jag bara måste fråga om AJ är far till äldsta barnet? fick höra det i helgen.. av någon som visste jag har ingen aning och är tveksam till detta men personen som sagt detta till min vän var säker. Jag tycker mig komma ihåg att det stod i början något om det äldsta barnet och dess far (inte AJ) men är osäker om jag minns rätt! Har för övrigt stått väldigt lite om det stackars barnet som nu inte har sin mor kvar.. *skär i hjärtat*.. hoppas så att det blir så bra det kan för dessa små liv som mist sin mamma så tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in