2013-08-13, 12:21
Medlem
Det känns som att Multiplayern kommer att vara något alldeles extra, känns så när man kollar på hemsidan. Tror verkligen på online delen i detta GTA.
2013-08-13, 12:35
Medlem
anonymSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag har en relaterad fråga, som nog är så korkad att jag inte vill starta en egen tråd om det: Alltid när ett nytt spel kommer är jag orolig att min gamla X-låda inte ska klara det, typ att jag måste ha någon ny uppdatering (har aldrig kopplat in den till internet) eller så och därför inte kan spela spelet. Hittills har det dock gått bra, om det krävts någon ny uppdatering har spelet installerat det automatiskt. Har jag någon anledning att oroa mig, eller klarar även en uråldrig Xbox 360 alla nya och högteknologiska spel, t ex GTA V?

Börjar bli lite taggad nu, dagarna blir kortare, hösten står ju runt hörnet och man kommer faktiskt få lust att sitta inne och uggla när man kommit hem från jobbet

Åldern på xbox:et ska inte spela någon roll. En internetuppkoppling är dock bra så att man får uppdateringar/buggfixar.
Jag förstår inte riktigt hur ditt xbox har laddat ner uppdateringar utan att vara kopplad till internet förr? Vad menar du då?
2013-08-13, 13:06
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymSTHLM
Åldern på xbox:et ska inte spela någon roll. En internetuppkoppling är dock bra så att man får uppdateringar/buggfixar.
Jag förstår inte riktigt hur ditt xbox har laddat ner uppdateringar utan att vara kopplad till internet förr? Vad menar du då?

Tack för ditt svar. Ibland när jag köpt nya spel har det kommit upp ett meddelande om att jag måste ha en uppdatering, sedan visas en ruta som visar att det laddar, och så står det något i stil med "Installing updates", jag har antagit att det installerar något från själva spelskivan?

Kommer ihåg att det krånglade när jag skulle starta ett sprillans nytt spel för två år sedan, och det kom upp ett felmeddelande som sade att jag inte kunde spela spelet, men jag googlade felmeddelandets nummer och fick upp Microsoft support som kom med något skumt jävla tips (typ "öppna CD-luckan, stäng av konsolen, stäng luckan till hälften, starta konsolen") och sedan fungerade det bra och jag har inte stött på något liknande, men det är väl på grund av den incidenten som jag är orolig antar jag.
2013-08-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymSTHLM

Nya spel som kräver en uppdatering har väl denna uppdatering inlagd på skivan. Du behöver alltså inte internet-uppkoppling för att kunna uppdatera
2013-08-13, 13:25
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Vet vi hur stort spelet kommer vara?
Alltså hur mycket utrymme på disken kommer de att ta?
Dem har sagt minst 8 gb.
2013-08-13, 15:06
Medlem
http://www.gamereactor.se/nyheter/117824/Nvidia%3A+Grand+Theft+Auto+V+sl%E4pps+till+PC+i+h% F6st/?sid=6bdbecd4b0d26bfbffe934997f9e56a0

För de som tjatar om ifall det kommer till pc
2013-08-13, 15:42
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateZekrom
http://www.gamereactor.se/nyheter/117824/Nvidia%3A+Grand+Theft+Auto+V+sl%E4pps+till+PC+i+h% F6st/?sid=6bdbecd4b0d26bfbffe934997f9e56a0

För de som tjatar om ifall det kommer till pc
Fast det där är ju bara lösa rykten.
2013-08-13, 15:52
Medlem
Drevs avatar
Det där om att man kan ringa taxibilar i Gta v kan ju vara ganska bra. Tänk om man kör en bil mitt ute i vildmarken, sen av någon anledning går den sönder eller välter.
Vissa vill ju inte köra med fusk och det är ju ganska jobbigt att springa genom halva kartan

Det var ju annat i Gta iv, då fanns det ju trafikerade vägar precis över allt.
2013-08-13, 15:59
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Mod kan ju uppdatera TS och modmeddelandet
http://www.sweclockers.com/nyhet/17419-nvidia-gta-v-kommer-till-pc-i-host
2013-08-13, 16:05
Medlem
Uncle Dukes avatar
Hoppas inte sidoaktiviteterna tvingas på oss i uppdrag, som vissa grejer i Red Dead Redemption, där det fanns flera uppdrag där man skulle valla kor, tämja hästar, ha kapplöpning, kasta hästskor och Gud vet vad. Det är mycket grejer i GTA-serien som för mig är helt ointressanta, typ bilracingen (den är ju ändå inte lika rolig som att rejsa från snuten) och sporterna.
2013-08-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
SA var mer mysigt, mysigare värld, färggladare.

SA hade ju co-op, förstår inte varför Rockstar slopade funktionen.
2013-08-13, 16:56
Medlem
Drevs avatar
SA kommer alltid att vara det bästa spelet utav hela Gta serien.
Hur bra V än blir.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in