Citat:
Ursprungligen postat av
sckrollan
Va? Misskött den? Dude, jag kommer inte hamna i klimakteriet än. Har tid kvar.
Har du uppfyllt din roll som du blivit tilldelad? Och isf, sköter du den rollen?
Och även om du gjort det och sköter den så gissar jag på att du inte befruktar kvinnor hit och dit? På samma sätt som jag går inte och ser till att bli befruktad hit och dit då jag inte hittat någon man som jag vill föra mina gener vidare med.
Det beror lite på vad mannens roll är. Den är mer otydlig än kvinnans. Men i huvudsak är den naturligtvis också fortplantning och det har jag icke utfört än. Men jag ser det som en av mina absolut högsta prioriteringar. Förutom det är brödföda och skydd av min familj troligtvis min roll. Där har jag gjort en del hittills.
Det handlar inte om huruvida du har tid kvar. Det handlar om att du inte ser det som din viktigaste uppgift, vilket det är. Att spendera sin viktiga tid med att istället försöka konkurrera med män, kontraproduktivt för huvudsyftet, är vansinnigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Naturen tilldelar inte någon roller. Om man vill ha barn eller inte och i så fall när är något man bestämmer själv över. Naturen är stum och tyst på den punkten.
Naturen är möjligtvis subtil, men den är absolut inte tyst. Om du av naturen exempelvis får den ytterst ovanliga kraften att kunna bota människor från sjukdomar utan större hjälpmedel, skulle det inte vara ett tecken på att du möjligtvis ska använda denna förmåga, inte gå o jobba i kassan på ICA istället?
Citat:
Ursprungligen postat av
sckrollan
Enda anledningen till varför varelser lever på den här jorden är genom fortplantning. Så man kan säga att mannens biologiska roll är att befrukta åtminstone ett ägg och kvinnan ska åtminstone föda ett barn, annars dör människosläktet ut.
Men som du säger, vi är såpass överbefolkade på denna jord att om man kan välja att anamma rollen eller inte.
Kvinnan måste i snitt föda minst 2,1 barn för att släktet ska överleva på sikt i vårt moderna samhälle, inte bara ett. Den sista 0,1 är för att kompensera för de som inte får barn och kommer vara bra mycket högre på denna ö vi talar om. Där måste kanske varje kvinna föda 10 barn för att tillräckligt många ska överleva.
Angånde överbefolkning så är det ett synsätt där "en människa" är samma sak som en annan "människa". För mig är det viktigt att mina gener och liknande sprids vidare. Det kan inte ersättas av att många barn skaffas i Afrika helt utan min eller "min sorts" inblandning.
På en öde ö utan feministidéer skulle allt detta aldrig vara ett problem. Det är bara den ideologin som är självmordsbenägen och allmänt destruktiv.