2013-08-13, 15:22
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Om uppgiften att kroppen hade rött hår och svarta boots först publicerades i TTELA, för att senare redigeras bort, kan jag inte säga något om. Jag har inte själv läst TTELA medan den uppgiften i så fall fortfarande stod kvar. Om så är detta i vart fall inte vad jag menar med en bekräftelse av uppgiftens sanningshalt.

Uppgiften postades i tråden ganska exakt en timme innan TTELA skrev ett endaste ord om fyndet. Jag är rätt säker på att jag var den som först länkade till deras artikel, bara minuter efter att den hade publicerats, och då stod det inget.
Citera
2013-08-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackisback
Kroppen är en kvinna som har rött hår och svarta boots!

Första påståendet om svarta boots, den 8/8, endast någon timme efter att kroppen hittats.
Citera
2013-08-13, 15:51
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det inte väldigt få som verkade känna Ida i denna tråd?
Det brukar ju komma upp många kommentarer från gamla skolkamrater och barndomsvänner.
Hade hon få vänner, eller är de endast ovanligt lojala, och inget skriver.
Jag har heller inte sett någon bild på fp om det är mycket ljus och blommor.

jag kände henne. dock inte så jätteväl men iaf
Citera
2013-08-13, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Men berätta det du vet. Var jobbade hon? Vad hade hon för fritidsintressen? Vad hade hon för utbildning? Rökte hon? Tillät hon rökning inomhus eller på balkongen?
Citera
2013-08-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Uppgiften postades i tråden ganska exakt en timme innan TTELA skrev ett endaste ord om fyndet. Jag är rätt säker på att jag var den som först länkade till deras artikel, bara minuter efter att den hade publicerats, och då stod det inget.

Jag läste artikeln, bara sekunder efter det att du hade postat länken, och då stod där inget, men...

...om sanningshalten har mistat sin sanningshälta, varmed skola vi då bygga våra lösliga spekulationer?
Citera
2013-08-13, 16:19
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men berätta det du vet. Var jobbade hon? Vad hade hon för fritidsintressen? Vad hade hon för utbildning? Rökte hon? Tillät hon rökning inomhus eller på balkongen?

väldigt snäll och go tjej som jag tror väldigt lätt litade för mycket på andra.
Intressen vet jag inget om direkt mer än att hennes barn var hennes allt.
pratglad och mån om dom som brydde sig om henne.
Japp hon rökte. hur det var med det inomhus osv. vet jag tyvärr inte
Citera
2013-08-13, 16:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q

Kanske inte är viktigt och du kanske är fel person att fråga men, hon hade setts med nån man under lördagen tillsammans med, som jag antar, ett av sina barn.

Vet man när AJ kom till henne under lördagen och kan det ha varit honom hon var med under dagen eller nån annan?

Ber verkligen om ursäkt till hela tråden nu om detta är helt oviktigt och i så fall släpper jag det med en gång.

Förresten, detta kanske är viktigt, var hon rapp i käften och sade emot eller var hon lyhörd för t ex AJ:s sorts humör och låg lågt och hovrade under utbrotts-radarn?
Citera
2013-08-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om AJ är A S-O J så har han moderns flicknamn. Modern ogift med två barn. Han är född 1976 men någon far syns inte till varken i folkbokföringen 1980 eller 1990.
Är fadern polack?

Nej men han lämnade modern för väldigt länge sedan. Har för mig att han har en halvbror i 30 års-åldern på pappans sida också.
Men vad han heter är oväsentligt då han precis som storebrodern inte umgås med morot.
Citera
2013-08-13, 16:24
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kanske inte är viktigt och du kanske är fel person att fråga men, hon hade setts med nån man under lördagen tillsammans med, som jag antar, ett av sina barn.

Vet man när AJ kom till henne under lördagen och kan det ha varit honom hon var med under dagen eller nån annan?

Ber verkligen om ursäkt till hela tråden nu om detta är helt oviktigt och i så fall släpper jag det med en gång.

Förresten, detta kanske är viktigt, var hon rapp i käften och sade emot eller var hon lyhörd för t ex AJ:s sorts humör och låg lågt och hovrade under utbrotts-radarn?

Jag visste inte att dom kände varandra förrän man läste här osv.
mjo, hon kunde allt käfta om det behövdes.
Citera
2013-08-13, 16:41
Medlem
Det här med skor/kängor eller ej.
Ponera att man bränt MO's kläder på "brandplatsen".
Att klippa kläder av en kropp, död eller levande är ju inte så svårt.
Däremot är ett par boots, kängor eller skor jobbigare och kräver en sekatör eller dyl.

Och med tanke på att GM med flera säkerligen inte var nyktra på något sätt, är jag ju inte förvånad om de inte fick bort skodon.

Kroppen låg nog ett par timmar på en annan plats, i väntan på att AJ mfl skulle spekulera fram en plan.
Så ett par klädklipp och en högtryckstvätt senare for man ut och gömde lik.
Citera
2013-08-13, 16:42
Medlem
Tror Ni att Morot kommer att gömma sig med jacka över huvet när han blir "synlig" i media eller kommer han försöka visa upp sitt fula tryne med de Ariska BRUNA ögonen!!??? Han känns som en som gärna vill framstå som lite/mycke förmer än andra.
Men å andra sidan verkar han va den som gett feghet ett ansikte.
Citera
2013-08-13, 16:46
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Tror Ni att Morot kommer att gömma sig med jacka över huvet när han blir "synlig" i media eller kommer han försöka visa upp sitt fula tryne med de Ariska BRUNA ögonen!!??? Han känns som en som gärna vill framstå som lite/mycke förmer än andra.
Men å andra sidan verkar han va den som gett feghet ett ansikte.

Enligt han själv är han ju helt oskyldig. Varför skulle han då gömma sitt ansikte?

Jag var vid fyndplatsen i går, och jag blev ganska berörd. Mycket blommor och ljus. Jävla kräk han är Andreas om det är han som är skyldig till detta.
Senast redigerad av storbonden 2013-08-13 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in