2013-08-13, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Menar du att det är jag som är ansvarig för att frågan om dessa eventuella "svarta boots" återkommande tas upp av andra; —som exempelvis av dig, just nu?

Du får dessutom diskutera precis vad du vill. Det är inte upp till mig att moderera denhär tråden.
Jag har sett dig gnälla över boots-diskussionen i ett antal inlägg - gärna med en referens till ett tidigare inlägg där du likaså gnällde över detta - och fattar inte din hangup på att diskutera uppgifter du inte fäster nån tilltro till. Lägg ner tjatet! Bootsen kan vara intressanta, ditt gnäll är det inte.
Citera
2013-08-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har sett dig gnälla över boots-diskussionen i ett antal inlägg - gärna med en referens till ett tidigare inlägg där du likaså gnällde över detta - och fattar inte din hangup på att diskutera uppgifter du inte fäster nån tilltro till. Lägg ner tjatet! Bootsen kan vara intressanta, ditt gnäll är det inte.

Gnälla är ditt ordval: https://www.flashback.org/sp44722872
Citera
2013-08-13, 13:53
Medlem
Sandlåda här just nu lägg ner!

Jag har tänkt ta mig en tur längs några av de, på kartan utmärkta färdvägarna under veckan. Är det någon som har önskemål om vad jag ska kika på? klockning? eller annat . Jag kommer inte traska runt i skog och mark, så det behöver ni inte be mig om utan bara via bil.
Citera
2013-08-13, 14:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem

Jag har tänkt ta mig en tur längs några av de, på kartan utmärkta färdvägarna under veckan. Är det någon som har önskemål om vad jag ska kika på? klockning? eller annat . Jag kommer inte traska runt i skog och mark, så det behöver ni inte be mig om utan bara via bil.

Jag bor alldeles för långt ifrån men jag har tänkt på det du skriver nu, ända sen det blev känt vart fyndplatsen var, att åka längs båda rutterna de kan ha tagit den natten; antingen riktning fyndplatsen från Salstad sett och sen över stora vägen eller från andra hållet och sen över vägen mot Salstad.
Alltså, mitt förslag är att du i så fall kör liksom båda färdvägarna och kanske ligger det nåt du får syn på?
Citera
2013-08-13, 14:08
Medlem
Tomatos avatar
Är det inte väldigt få som verkade känna Ida i denna tråd?
Det brukar ju komma upp många kommentarer från gamla skolkamrater och barndomsvänner.
Hade hon få vänner, eller är de endast ovanligt lojala, och inget skriver.
Jag har heller inte sett någon bild på fp om det är mycket ljus och blommor.
Citera
2013-08-13, 14:14
Avslutad
Citat:

Gärna lite foton eller rapport från platsen där kroppen anträffades. som jag förstod det såg låg kroppen tio meter från vägen, men var den insläpad i en skogsdunge i samma höjd som vägen eller dumpad över ett vägräcke så att den hamnade i nivå under vägen? Du får gärna beskriva lite hur platsen ser ut.
Citera
2013-08-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag bor alldeles för långt ifrån men jag har tänkt på det du skriver nu, ända sen det blev känt vart fyndplatsen var, att åka längs båda rutterna de kan ha tagit den natten; antingen riktning fyndplatsen från Salstad sett och sen över stora vägen eller från andra hållet och sen över vägen mot Salstad.
Alltså, mitt förslag är att du i så fall kör liksom båda färdvägarna och kanske ligger det nåt du får syn på?

Ja, det var min tanke då är det kanske ingen dum ide. Återkommer om någon observation gjorts.
Citera
2013-08-13, 14:27
Medlem
PeterNosters avatar
Om AJ är A S-O J så har han moderns flicknamn. Modern ogift med två barn. Han är född 1976 men någon far syns inte till varken i folkbokföringen 1980 eller 1990.
Är fadern polack?
Citera
2013-08-13, 14:32
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om AJ är A S-O J så har han moderns flicknamn. Modern ogift med två barn. Han är född 1976 men någon far syns inte till varken i folkbokföringen 1980 eller 1990.
Är fadern polack?

Intressant! Det har aldrig skvallrats om nån fader, åtminstone såvitt jag hört. Otaliga rykten om modern och far-/mormodern(?) dock. Hon som hade grönsaksvagnen.
Citera
2013-08-13, 14:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ja, det var min tanke då är det kanske ingen dum ide. Återkommer om någon observation gjorts.

Vägen till fyndplatsen nås från två håll och genast det blev känt, när hon hittades, tänkte jag den tanken hur konkret det blev jämfört med när man inte visste vart hon var och liksom alla vägar och varianter nästan var möjliga och hade jag bott närmare och haft bil, hade jag själv gjort så, tagit en tur för att se om det kanske var utslängt nånting eller tappat nånting i områdena.

Egentligen halv-OT, men polisen sade att det gjort mer fynd i helgen på den plats hon hittades och jag undrar över vad det kan vara för nåt och det är kanske nåt som tappades/råkade följa med när hon dumpades och kanske har det nåt samband med fynden på brandplatsen för kläderna och boken?

Men, man vet ju aldrig om det finns nåt fynd du kan göra längs din rutt, så återkom med bilder eller info gärna =)
Citera
2013-08-13, 14:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Intressant! Det har aldrig skvallrats om nån fader, åtminstone såvitt jag hört. Otaliga rykten om modern och far-/mormodern(?) dock. Hon som hade grönsaksvagnen.
Enligt folkbokföringen är pappan en man med svenskt namn bosatt i Upphärad.
Citera
2013-08-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Gärna lite foton eller rapport från platsen där kroppen anträffades. som jag förstod det såg låg kroppen tio meter från vägen, men var den insläpad i en skogsdunge i samma höjd som vägen eller dumpad över ett vägräcke så att den hamnade i nivå under vägen? Du får gärna beskriva lite hur platsen ser ut.

Jag ska göra ett försök, är det polis/anhörig/nyfikna i närheten så kommer jag inte att plåta...jag är inte så modig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in