2013-08-13, 09:25
  #313
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Parkeringsplatser där du kan ställa din bil i flera år, eller hur tänker du?

Jag kanske formulerade mig konstigt, så jag gör ett nytt försök.

Fettsprutan undrade som du kan se tidigare i tråden om det fanns parkering för patienterna på området, vilket det självfallet inte gör. Däremot finns det parkeringar på norra sidan av Katrineholm (t.ex. Stensättersgatan, Bievägen) där man kan stå väldigt lång tid utan att någon klagar eller forslar bort bilen. Nu brukar ju åtgärder vidtas varje år runt vinter då det är datumparkering vilket medför enorma mängder böter på en kort tid, men du kan stå i princip hur länge som helst på parkeringen liggandes på Bievägen mitt emot Coop nära utan att riskera detta.

När jag bodde i Katrineholm så minns jag att det stod en gammal Saab 900 på just den parkeringen, och som inte flyttades en fläck under dessa tre år - så nog går det.
Citera
2013-08-13, 10:43
  #314
Medlem
Smegmas avatar
Jag vill ge en eloge till de mesiga Blåbären. Mannen är gripen. Den livsfarliga mannen är omhändertagen!

Varför?

Jo, för att den livsfarliga rymlingens egenregistrerade bil havererade på motorvägen.

Citera
2013-08-13, 12:22
  #315
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag vill ge en eloge till de mesiga Blåbären. Mannen är gripen. Den livsfarliga mannen är omhändertagen!

Varför?

Jo, för att den livsfarliga rymlingens egenregistrerade bil havererade på motorvägen.


Man kan ju undra hur pass bra koll sjukhuset och polisen hade på bilen. Hade de vetat var den stod parkerad och det var en någorlunda lång cykelfärd, så hade ju kanske Herr Rödskägg kunnat bli stoppad redan vid sin bil.

Polisen ska verkligen ha en eloge för att de hade is i magen och tog det så lugnt, och räknade med att hans bil skulle haverera, eller att en jättestor banan föll från skyn och träffade honom i huvudet, eller något annat väldigt sannolikt skeende skulle hjälpa dem.
Citera
2013-08-13, 12:32
  #316
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Jag kanske formulerade mig konstigt, så jag gör ett nytt försök.

Fettsprutan undrade som du kan se tidigare i tråden om det fanns parkering för patienterna på området, vilket det självfallet inte gör. Däremot finns det parkeringar på norra sidan av Katrineholm (t.ex. Stensättersgatan, Bievägen) där man kan stå väldigt lång tid utan att någon klagar eller forslar bort bilen. Nu brukar ju åtgärder vidtas varje år runt vinter då det är datumparkering vilket medför enorma mängder böter på en kort tid, men du kan stå i princip hur länge som helst på parkeringen liggandes på Bievägen mitt emot Coop nära utan att riskera detta.

När jag bodde i Katrineholm så minns jag att det stod en gammal Saab 900 på just den parkeringen, och som inte flyttades en fläck under dessa tre år - så nog går det.

Jo, jag hade följt er konversation. Tyvärr var jag själv ganska otydlig i min fråga. Jag undrar egentligen om du tror att L*if haft sin bil under hela tiden han suttit på Karsuddens sjukhus. Isåfall så har han lyckats ha en bil parkerad på samma ställe i väldigt många år (8 år), eller haft någon utanför som tagit hand om bilen åt honom..
Citera
2013-08-13, 12:38
  #317
Moderator
Tystnads avatar
Låter väldigt osannolikt att en bil som stått utomhus i 25 eller 8? År överhuvudtaget skulle gå att rubba pga bromsarna rostar fast fullständigt.Kanske har den stått i ett garage i så fall .
Citera
2013-08-13, 12:43
  #318
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Låter väldigt osannolikt att en bil som stått utomhus i 25 eller 8? År överhuvudtaget skulle gå att rubba pga bromsarna rostar fast fullständigt.Kanske har den stått i ett garage i så fall .

Kanske därför den havererade efter en stunds körning..?
Citera
2013-08-13, 12:56
  #319
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jo, jag hade följt er konversation. Tyvärr var jag själv ganska otydlig i min fråga. Jag undrar egentligen om du tror att L*if haft sin bil under hela tiden han suttit på Karsuddens sjukhus. Isåfall så har han lyckats ha en bil parkerad på samma ställe i väldigt många år (8 år), eller haft någon utanför som tagit hand om bilen åt honom..

Då förstår jag. Jag personligen tror inte att han har haft den stått utomhus i 8 år men möjligheten finns ju självklart. Då kan det vara precis som du säger att den havererade så kvickt just på grund av det sargade skicket. Detta kan jag ju dock endast spekulera i då jag inte vet någonting om hans bilägande. Jag vet heller inte hur mycket en bil påverkas men i min värld så är inte en bil brukbar efter 8 år i utomhusmiljö med tanke på att bromsar kärvar fast och att batterier och tändstift sakta men säkert ger upp. Jag är dock ingen bilexpert!

Det känns mest troligt att han har haft den hos någon bekant, men där kommer många frågetecken upp då han enligt sjukhuset inte hade någon bekantskapskrets överhuvudtaget.
Citera
2013-08-13, 14:01
  #320
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Låter väldigt osannolikt att en bil som stått utomhus i 25 eller 8? År överhuvudtaget skulle gå att rubba pga bromsarna rostar fast fullständigt.Kanske har den stått i ett garage i så fall .

Ja kanske.... nu hade han i vilket fall en egen bil som han fick igång hurvida den förvarats inomhus eller utomhus känns ganska irrelevant i sammanhanget.
Citera
2013-08-13, 14:27
  #321
Medlem
Smegmas avatar
Jag trodde att media skulle smälla upp denna välgärning av Blåvipporna. BRA GJORT!

Men icket någonting.

Blåvipporna förtjänar ingen positiv respons för detta. Men slå på stora trumman, basunera ut att en av Sveriges farligaste man är på rymmen och att militären blir femte hjulet- det VAR man förbannat duktiga på.

Jävla fruntimmersdammvippor.
Citera
2013-08-13, 14:56
  #322
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Man kan ju undra hur pass bra koll sjukhuset och polisen hade på bilen. Hade de vetat var den stod parkerad och det var en någorlunda lång cykelfärd, så hade ju kanske Herr Rödskägg kunnat bli stoppad redan vid sin bil.

Polisen ska verkligen ha en eloge för att de hade is i magen och tog det så lugnt, och räknade med att hans bil skulle haverera, eller att en jättestor banan föll från skyn och träffade honom i huvudet, eller något annat väldigt sannolikt skeende skulle hjälpa dem.
det är nog bara en god man som kan ha koll på vad denne mannen äger...
Citera
2013-08-13, 21:49
  #323
Medlem
Studsbolls avatar
Jahopp. Det aktuella fallet speglar mycket väl svensk polis, kriminalvård och tvångspsykiatri. En förvuxen imbecill kan vandra i väg utan någon försöker stoppa honom. Ingen vet vad han tog vägen, och ingen brydde sig tydligen om att hålla koll på dårens bil eller den person som tagit hand om bilen åt honom. När de väl hittar honom är det på grund av att våldtäktstomtens bil havererar.

Det skulle vara intressant att ta del av en detaljerad beskrivning om vad herr Rödskägg haft för sig när han var ute och roade sig. Med största sannolikhet skulle det uppdagas att en treåring med polisbricka i plast från BR-leksaker och en trampbil skulle kunnat spåra upp honom.
Citera
2013-08-13, 22:07
  #324
Medlem
Skönt att han åkte fast tillslut och att han (vad vi vet) inte lyckades skada någon människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in