2013-08-12, 23:45
Medlem
De etablerade tidningarna ser givetvis Fria tiders och Avpixlats enorma trafik som ett ekonomiskt hot. De kommer givetvis att få annonsörer. De blir konkurrenter. - Expo är lobbysiter som ser till att svartmåla dessa "hat" sajter och hålla annonsörerna borta. Aftonbladet kultur har ju tidigare öppet tom kopplat in jurister för att försöka stänga ner Avpixlat. - Money talks. Det är ingen som jobbar gratis på AB, DN. Expo och Expressen. Det är kulturmarxisternas största akilleshäl. Greed.

Dessutom så är AP och FT stora aktörer då det kommer till valrörelsen. Det är därför sossarna går på så stort för fackföreningsmedlemmarnas pengar. Betala ur egen fick är inte att tänka på.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2013-08-12 kl. 23:49.
Citera
2013-08-12, 23:47
Bannlyst
Hoppas att skiten ligger nere för tid och evighet. Då slipper folk läsa en massa strunt om hur synd det är om judarna och att religionen islam ligger bakom all ondska i världen
Citera
2013-08-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ang. Norge... så bör du läsa sanningen.

http://www.utrop.no/22210

Sanningen? Har du koll på vem som författat artikeln i försvar för Norges muslimer? Jag har mer förtroende för norsk Polis än på en mohammedan vid namn Tanveer Hussain! Din substanslösa pk-skadade respons var helt väntad. I rest my case!
Citera
2013-08-12, 23:50
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Hoppas att skiten ligger nere för tid och evighet. Då slipper folk läsa en massa strunt om hur synd det är om judarna och att religionen islam ligger bakom all ondska i världen

Antar att du inte är lika glad över att SvP:s hemsida ligger nere med tanke på att du är SvP:are?
Senast redigerad av Qwertyz 2013-08-12 kl. 23:53.
Citera
2013-08-12, 23:52
Medlem
Slicjays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Jag har hört rykten om att SÄPO snart även ska plocka Fria Tider, Exponerat och Realisten.

Tydligen har dom redan plockat in några Breivikare och nästa vecka kommer polisen att börja komma hem till er och ringa på dörren, under september-oktober, kommer dom att börja plocka in alla HMF-brottslingar till förhör, och tro mig, det är många.

Mestadels vanliga Svenssons som har passat på att sprida lite hat efter nubben på lördagskväll men även några av dom större idioterna härifrån.

Enligt uppgift ska även flashbacks server plockas ner och in för analys, förra gången man plockade ur den ur serverracket, var dock inte allt klart med det juridiska, därför kom flashback upp igen.

Det här är mycket större än bara avpixlat och jag hoppas att ni är riktigt rädda nu, ni vet vilka ni är, det ska ni vara.
Vore en våt dröm för en yttrandefrihetsfanatiker tillika libertarian som jag om detta hände. Om staten släppte masken och visade sitt riktiga jag för alla att skåda. Så glad kommer jag dock aldrig få bli. AP är säkert snart uppe och vi går tillbaka till pubertetisk twitter-titty-jousting.
Citera
2013-08-12, 23:52
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Svenskarnas partis hemsida ligger också nere.

Oavsett vad man tycker om någon hemsida bör man inte försöka stänga ner denna. Avpixlat ska få finnas, precis som Nationell.nu, Friatider, Aftonbladet etc...
Citera
2013-08-12, 23:53
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Webhotell är inte detsamma som ISP (Bahnhof, BBB m.fl.).

Och så som jag har förstått det så stängde Avpixlats webhotell ner Avpixlat för att DDoS-attacken var så kraftig att inte enbart Avpixlat fick störningar utan hela webhotellet. Vilken alltså leder till en påverkan på andra hemsidor också. Så Avpixlat är för tillfället avstängda av sitt webhotell för att dom (webhotellet) inte klarar av att värja sig mot attacken. Om ett webhotell inte kan göra något åt en DDoS-attack, speciellt inte när dom har haft två dagar på sig, så misstänker jag att den är riktigt avancerad och kraftfull.

I detta fallet är ett webhotell som ligger i ett annat land det samma som man kapar linan till sin ips. Eftersom som du själv beskriver så åkte hela hotellet ned vilket leder till att AP inte kan nå sin egen sida/ hotell oavsett vad de gör, där av den förenklade liknelsen ovan. Att de har sin sida som backup gör ju inte att den är live. Och det är väl det vi samtalar om här. Webbhotellet har inte vad jag vet stängt ned AP utan som sagt så ligger hela hotellet nere pga attacken om inte några nya fakta framkommit.
Citera
2013-08-12, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Svenskarnas partis hemsida ligger också nere.

Vad jag har hört så är det pga att dom gör om sidan lite. Arminius också.
Citera
2013-08-13, 00:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
I detta fallet är ett webhotell som ligger i ett annat land det samma som man kapar linan till sin ips. Eftersom som du själv beskriver så åkte hela hotellet ned vilket leder till att AP inte kan nå sin egen sida/ hotell oavsett vad de gör, där av den förenklade liknelsen ovan. Att de har sin sida som backup gör ju inte att den är live. Och det är väl det vi samtalar om här. Webbhotellet har inte vad jag vet stängt ned AP utan som sagt så ligger hela hotellet nere pga attacken om inte några nya fakta framkommit.

Fast, om det nu är så att hela hotellet faktiskt ligger nere så kan det ju vara lite intressant att gräva i vilka andra webbplatser de hade som gäster, för om nu så är fallet så finns det väl inget som säger att just AP var det tilltänkta målet för attacken? AP påstår att det var just deras server som var målet, men är de säkra på den saken eller gissar de bara?
Citera
2013-08-13, 00:03
Medlem
Nyenskantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Islam är de största flylktingproducenterna i världen. Det är deras enda export produkt. Missnöjda ofta inavlade människor som inte ens förstår vad de flytt ifrån. Analfabeter.
Jaså? Inte många indonesier som koloniserar vita länder trots att de är över 200 miljoner, majoriteten muslimer. Den där foliehattiga islamteorin håller helt enkelt inte.

Ontopic: Även svenskarnasparti.se och arminius.se är nere, men dessa kanske bara genomgår en ombyggnation...
Senast redigerad av Nyenskantz 2013-08-13 kl. 00:11.
Citera
2013-08-13, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast, om det nu är så att hela hotellet faktiskt ligger nere så kan det ju vara lite intressant att gräva i vilka andra webbplatser de hade som gäster, för om nu så är fallet så finns det väl inget som säger att just AP var det tilltänkta målet för attacken? AP påstår att det var just deras server som var målet, men är de säkra på den saken eller gissar de bara?
Eftersom endel flashbackare tydligen lyckades komma in på Avpixlat lör kväll. Så tyder det isf på att Avpixlat blev DDOSat.
Citera
2013-08-13, 00:08
Medlem
Om det är hela webbhotellet som är nere - är det då inte möjligt att Avpixlat bara drabbats av bara farten? Att attacken är riktad mot en annan sida hos samma webbhotell och när det brakade samman så drogs alla kunder hos dem med.

Jag har svårt att tänka mig att Avpixlat är prioriterat mål bland avancerade internationella hackergrupper. Och har även svårt att tänka mig att svenska hackers har de resurser som krävs för att genomföra en så omfattande attack.

Är jag ute och cyklar eller? När det gäller såna här saker kan jag inte särskilt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in