Citat:
Ursprungligen postat av
VonLidl
Vilket sanslöst ordbajsande från din sida och halmgubbar du sedan argumenterar emot. Driver du med mig?
Ja vad är egentligen problemet? Uppenbarligen verkar många uppskatta dessa sidor eftersom de lockar till sig en hel del läsare. Sveriges medieklimat är extremt när det gäller skönmålningen av invandring. Om du jämför svenska tidningar med utländska, så har våra grannländer en betydligt mer "avpixlatinriktad" rapportering. Seså, va inte så trångsynt, berika dig med utländsk syn på journalistisk rapportering kring invandring. Danmark, Norge och Finland har flera tidningar du kan jämföra med.
Vill bara göra ett fint litet tillägg, då allting enligt den här väderkvarnen måste vara 100% korrekt och fint för att h*n ska lyssna, annars drar fanatikern enbart öronen åt sig.
Medierna på Balkan skriver ut i princip allting som sker, vem gärningsmannen var, etnicitet, hans namn och i somliga fall, adress och mycket mer. Så detta ligger inte enbart i de nordiska ländernas journalistik.
Medier i Sverige smyger med informationen hela tiden, man säger att en våldtäkt ägt rum men uppger aldrig gärningsmannens identitet. Anders Breivik, Thomas Quick och Peter Mangs, nämns hej vilt, när ser jag Muhammed (Sveriges vanligaste namn i fängelset) och Ahmed nämnas i medier, aldrig.
Skulle medier agera som man gör i omvärlden, i normala länder rättare sagt, skulle vi nog ha en lägre brottslighet idag också. Det är bara en tanke men enligt mig är det ändå ganska logiskt. Riskerar man att få hela sitt liv uthängt i media, tänker man nog ett par gånger till innan man ägnar sig åt kriminalitet. I dagsläget beskyddar ju i princip medierna de brottslingar man har i Sverige, då man vägrar ge ut mer än den vanliga formella informationen om själva händelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nazist
Se gärna svaret jag skrev nyss till Wittgenstein.
Jag skrev fel, självklart inte världens största, utan Sveriges största.
Det är lugnt.
Tänkte mest besvara din fråga gällande konkurrent-sabotage.
Mvh