2013-08-12, 23:25
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Hmm, deras hemsida verkar ligga nere nu. Men att det är Säpo som ligger bakom det låter bara som skitsnack. Om avpixlat nu är avstängt från webbhotellet så kanske man pekat om botnätet på svp:s sida helt enkelt...

SvP:s sida måste man ju kunna ta av bara farten? AP är ju ganska stor i jämförelse.
Citera
2013-08-12, 23:27
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Oj, okej..
Hur stor är attacken internationellt/historiskt sett i jämförelse med liknande attacker?

Enligt rykten och en del information så ska den vara omkring 200-300 gånger större än en normal ddos-attack, vilket leder till att man bör anta att de som utfört den inte sitter hemma i sitt vardagsrum och är lite småirriterade över AP, utan snarare en väl planerad attack som kostar en del att utföra både ekonomiskt sett samt koordinerat eftersom den fortfarande skickas och har gjort i ett antal dagar.

En normal ddos kan nästan vem som helst utföra, att inte åka dit för den kräver lite mer, men att köra en sådan som beskrivs och hålla den igång så länge och fortfarande inte åka dit, då krävs det en enorm stor kunskap om vad man gör.
Citera
2013-08-12, 23:31
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrice
Avpixlat är SD's kamporgan, de blivande brunskjortorna. Avpixlat sprider hat och våld. Men ingen ddosar dom, detta är ett falsarium för att likt riksdagsbranden dra sympati till sin sak. Innan det ens över går dom ut och anklagar vänstern.

Avpixlat är nazister.

Om det du påstår är sant, vad skulle det spela för roll? Sanningen som människor möter i sin vardag blir inte mindre sann för att budbäraren har röd eller svart eller vilken färg som helst på skjortan! Korkskalle!
Citera
2013-08-12, 23:32
Avslutad
Ni datakunniga..
Avpixlat har ju antagligen blivit attackerade många gånger. Vad krävs det för att genomföra denna attack som nu skett?
Tror ni att huvuddelen skett från Sverige eller från ex Ryssland??
Citera
2013-08-12, 23:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Hmm, deras hemsida verkar ligga nere nu. Men att det är Säpo som ligger bakom det låter bara som skitsnack. Om avpixlat nu är avstängt från webbhotellet så kanske man pekat om botnätet på svp:s sida helt enkelt...

Man ska väl aldrig säga aldrig men eftersom sidan gick ner nyligen och servern inte svarar på några anrop alls känns det mindre sannolikt att det skulle vara en DDoS-attack i det fallet.
Citera
2013-08-12, 23:37
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossip
Vad svarar du om jag ställer dessa tre frågor.
a.Hur stor andel av fängelsekunderna kommer från hem med god familjebakgrund och trygg uppväxtmiljö.?
b.Hur stor andel av dom invandrare som har kunnat erbjudas god och trygg uppväxtmiljö, tror du hamnar i fängelse.?
c.Ser du ngt sammanhang mellan varför personer ur olika klasser är olika fördelade i fångvårdsstatistiken.??

a. 50%
b. Uppenbarligen fler än de svenskar som kunnat erbjudas god och trygg uppväxtmiljö.
c. Nej. Däremot är skillnaden stor när det gäller olika typer av brott.
Citera
2013-08-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ni datakunniga..
Avpixlat har ju antagligen blivit attackerade många gånger. Vad krävs det för att genomföra denna attack som nu skett?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Botnet
Citera
2013-08-12, 23:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ni datakunniga..

Vad som krävs är resurser, och beroende på vilken typ av attack det rör sig om resurser av varierande storlek. Varifrån huvuddelen av trafiken kommer är egentligen ganska ointressant eftersom attacken förmodligen är distribuerad. Vad som _är_ intressant är var, eller snarare vem/vilka, som satte igång det hela men det lär inte vara lätt att spåra.
Citera
2013-08-12, 23:39
Bannlyst
Jag har hört rykten om att SÄPO snart även ska plocka Fria Tider, Exponerat och Realisten.

Tydligen har dom redan plockat in några Breivikare och nästa vecka kommer polisen att börja komma hem till er och ringa på dörren, under september-oktober, kommer dom att börja plocka in alla HMF-brottslingar till förhör, och tro mig, det är många.

Mestadels vanliga Svenssons som har passat på att sprida lite hat efter nubben på lördagskväll men även några av dom större idioterna härifrån.

Enligt uppgift ska även flashbacks server plockas ner och in för analys, förra gången man plockade ur den ur serverracket, var dock inte allt klart med det juridiska, därför kom flashback upp igen.

Det här är mycket större än bara avpixlat och jag hoppas att ni är riktigt rädda nu, ni vet vilka ni är, det ska ni vara.
Citera
2013-08-12, 23:40
Medlem
Snapcounts avatar
Jan Helin bakom detta ?, med eget namn och allt ?

Nä, det behovet har han inte, han har ett desperat behov av att tjäna pengar på lögnerna i aftonpravda som sjunker som en sten, det är Prio 1, 2 och 3... Inte att sänka avpixlat (fast det vill han ju även).
Senast redigerad av Snapcount 2013-08-12 kl. 23:44.
Citera
2013-08-12, 23:41
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Vilket sanslöst ordbajsande från din sida och halmgubbar du sedan argumenterar emot. Driver du med mig?

Ja vad är egentligen problemet? Uppenbarligen verkar många uppskatta dessa sidor eftersom de lockar till sig en hel del läsare. Sveriges medieklimat är extremt när det gäller skönmålningen av invandring. Om du jämför svenska tidningar med utländska, så har våra grannländer en betydligt mer "avpixlatinriktad" rapportering. Seså, va inte så trångsynt, berika dig med utländsk syn på journalistisk rapportering kring invandring. Danmark, Norge och Finland har flera tidningar du kan jämföra med.

Vill bara göra ett fint litet tillägg, då allting enligt den här väderkvarnen måste vara 100% korrekt och fint för att h*n ska lyssna, annars drar fanatikern enbart öronen åt sig.

Medierna på Balkan skriver ut i princip allting som sker, vem gärningsmannen var, etnicitet, hans namn och i somliga fall, adress och mycket mer. Så detta ligger inte enbart i de nordiska ländernas journalistik.

Medier i Sverige smyger med informationen hela tiden, man säger att en våldtäkt ägt rum men uppger aldrig gärningsmannens identitet. Anders Breivik, Thomas Quick och Peter Mangs, nämns hej vilt, när ser jag Muhammed (Sveriges vanligaste namn i fängelset) och Ahmed nämnas i medier, aldrig.

Skulle medier agera som man gör i omvärlden, i normala länder rättare sagt, skulle vi nog ha en lägre brottslighet idag också. Det är bara en tanke men enligt mig är det ändå ganska logiskt. Riskerar man att få hela sitt liv uthängt i media, tänker man nog ett par gånger till innan man ägnar sig åt kriminalitet. I dagsläget beskyddar ju i princip medierna de brottslingar man har i Sverige, då man vägrar ge ut mer än den vanliga formella informationen om själva händelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Se gärna svaret jag skrev nyss till Wittgenstein.

Jag skrev fel, självklart inte världens största, utan Sveriges största.

Det är lugnt.

Tänkte mest besvara din fråga gällande konkurrent-sabotage.

Mvh
Senast redigerad av KingVision 2013-08-13 kl. 00:02.
Citera
2013-08-12, 23:42
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Finns ju hundratals webhotell de kan flytta runt mellan. Visst blir det merjobb att byta med jämna mellanrum, men särskilt mycket dyrare tror jag inte det blir, iaf inte de första 10-20 hotellen...

Men sådant kostar en summa ändå, om vi tar Dispatch International, när de låg nere förra året vill jag minnas det var, så kostade det dem runt 100k till 500k under tiden. Det man måste förstå är att även om AP har frivilliga skribenter så har de ändå utgifter, om inte i närheten av DI så kostar det självklart en del pengar. Bandbred, hotell och för att inte nämna försvarsväggar som detta hotellet uppenbarligen inte hade som prioritering 1 på listan så blir det ett antal tusenlappar, och jobbar man med ideellt så blir det väldigt dyrt med sådana oförutsatta utgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in