2013-08-12, 22:17
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Mmm det verkar ju jävligt trovärdigt med en fast prislista... Ska vi ta ner AB i en månad? Jag är med på en femhundring...

Hört talas om ekonomisk brottslighet eller? Nån verkar ha kollat lite för mycket på film....
AXAT " En SÄPO IT angelägenhet :

Er kollega på Aftonbladet Robert Aschberg på gamla dar med broder Rickard samma efternamn har sedan en lång tid visat intresse att störa Avpixlat R.A har dessutom antytt i sina radioprogram ring-in shows www.Radio1.se busigt sagt att det här med "Järnrören" och den delvis av media och David Baas redigerade versionen av händelsen http://youtu.be/0SNdfVyhHW8 Skall komma att följas opp av etter andra små lustigheter vart tiden lider... som om han hade förhandsinformation på lite "rajtan-tajtan" mot Sverigedemokraterna var Aschbergs budskap. ( han kunde liksom inte hålla sig ) Rickard sköter sig för övrigt utmärkt på Aftonbladet tillade storebror...

Detta var för tidpunkten i våras då han medgett att han inte bara satt i styrelsen tillsamans med självaste Mouna Muslim också konverterat till Smyg- Sosse /täckmantel i den vänsterradikala bluff organisationen EXPO med nära kopplingar till bl.a AFA dess militanta gren så att säga. Alla vet att Robban som för övrigt är sedan länge kompis med ljusskygga AFA toppar som Matthias Våg m.fl. våldsförespråkare ledsagare med nätvärk till allehanda suspekta vänsterkriminella inom busligan Revolutionära Fronten nyligen uppmärksammade i media.

Man skall INTE tro att nått sånt här kan ske utan EXPOS vetskap och indirekta medverkan , ganska troligt finansierat , rena rama dDos- Watergate intrång och alltså Jättekul tyckte säkert både Robban & Mouna och lovade ett par hundra tusen av de miljoners , miljoner Expo förfogar över via press stöd , skattemedel , allmänna arvsfonden diverse privata donationer den döde Umeå Kommunisten Stieg Larsson skulle t.om vända sig i graven, Detta lilla IT-bus av dessa två wannabes Robby & Mouna är bara en piss i Nilen.

Nästa gång kan det vara Polisen själva som utsätts för en attack , därför är denna händelse av vikt att reda ut ett solklart SÄPO ärende men deras IT kunskaper ligger väl på Windows 3.11 nivå

-- Nåväl rösta på Sossarna få Sosse Gestapo, EXPO på köpet !

Med vänlig hälsning Ca*l Von Dus*ein "
Senast redigerad av Bajsolle1 2013-08-12 kl. 22:57.
Citera
2013-08-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossip
1. Jag har nog sett suddade bilder på dom flesta förövare. Länka gärna till bilder på opixlade svenska förövare. Och samma sorts brott för pixlade osvenska.

2. , Jag upplever att även om det du säger stämmer till liten del - så går ap 1000 gr längre åt andra hållet. Två fel gör inte ett rätt.

3. , jag har rört runt i kommentarsfältet en hel del hos dom flesta tidningar - och det verkar inte vara ngra stärre problem.

Aftonbladets framsida när det gäller brott är nästan lika vit som redaktionen. Jag tycker du ska kolla med folk som besöker fängelser om Aftonbladet ger en korrekt bild av verkligheten med sina uthängningar. När fängelserna är befolkade av helt andra människor än vad man får för sig när man läser Aftonbladet är inget bra betyg för våra journalister.
Citera
2013-08-12, 22:22
Medlem
SuneNixons avatar
Det goda med det onda är att hackerattacken skedde NU, när det är över ett år kvar innan valet, så att frågan kommer till blixtbelysning och rätt åtgärder kan vidtas i god tid så att sajterna funkar som de ska när valet närmar sig. Antalet attacker kommer bara att öka i omfattning. Men om nu FB kan hålla sig flytande ska väl för banne mig andra icke politiskt korrekta sajter också kunna göra det?
Citera
2013-08-12, 22:23
Medlem
Amadeusss avatar
Har det skett en attack mot Svenskarnas Parti hemsida också? Den ligger nere!

www.svenskarnasparti.se
Citera
2013-08-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss

www.svenskarnasparti.se

Kommer inte heller in.

Någon som vet om det kan finnas kopplingar till The pirate bay?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Naturligvis inte men finns det fakta/bevis som stödjer påståendet om att det är en riktad attack mot hatsajten?

Annat än hur deras anslutning betedde sig och vad de själva påstår? Nej, inte mig veterligen, men finns det någon annan trovärdig förklaring? Som sagt så skulle obetalda fakturor eller andra tekniska problem inte resultera i en anslutning som beter sig på samma sätt som deras gjorde i början av det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneNixon
Det goda med det onda är att hackerattacken skedde NU, när det är över ett år kvar innan valet, så att frågan kommer till blixtbelysning och rätt åtgärder kan vidtas i god tid så att sajterna funkar som de ska när valet närmar sig. Antalet attacker kommer bara att öka i omfattning. Men om nu FB kan hålla sig flytande ska väl för banne mig andra icke politiskt korrekta sajter också kunna göra det?

Då passar denna länk bra.

http://web.archive.org/web/20130805131924/http://avpixlat.info/2013/08/05/ny-politisk-chefredaktor-pa-svd-vill-ha-oppna-granser/
Citera
2013-08-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Aftonbladets framsida när det gäller brott är nästan lika vit som redaktionen. Jag tycker du ska kolla med folk som besöker fängelser om Aftonbladet ger en korrekt bild av verkligheten med sina uthängningar. När fängelserna är befolkade av helt andra människor än vad man får för sig när man läser Aftonbladet är inget bra betyg för våra journalister.

Det där var gnäll. Jag efterfrågade fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Mmm det verkar ju jävligt trovärdigt med en fast prislista... Ska vi ta ner AB i en månad? Jag är med på en femhundring...

Hört talas om ekonomisk brottslighet eller? Nån verkar ha kollat lite för mycket på film....

Ja, det finns i princip fasta prislistor på sådan tjänster eftersom tillflödet är stort.
Citera
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Tvärt om. Skulle gissa att de flest som besöker AP eller Friatider redan är ganska klara över vad man ska rösta på. Om siten hade gått ner några veckor innan skulle det nog bara engagera dessa människor och få en eller annan liggare att hoppa upp ur soffan och faktiskt gå och rösta.
Citera
Medlem
SuneNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss

www.svenskarnasparti.se
Uppenbarligen, detta är en samlad aktion..undrar hur länge det dröjer innan Exponerat och Fria tider släcks ner?
Citera
2013-08-12, 22:29
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Uppenbarligen, detta är en samlad aktion..undrar hur länge det dröjer innan Exponerat och Fria tider släcks ner?

Skulle vara intressant att veta vem som har mest ekonomiska resurser, Fria med sin reklam eller AP med sina donationer. Cash plus ett minimum av tekniskt kunnande så slipper man ju 90% av DDoS-attacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in