2013-08-12, 21:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Bevisligen varit ensam 12 timmar?
Nu måste du berätta. Har jag missat det?

Ponerar detta utifrån att GM lämnade hennes bostad runt 2-3 på natten och sen kom inte polisen dit förrän vid 4 på eftermiddagen på söndagen.
Citera
2013-08-12, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ponerar detta utifrån att GM lämnade hennes bostad runt 2-3 på natten och sen kom inte polisen dit förrän vid 4 på eftermiddagen på söndagen.
Ja han har väl passat på att sopa igen egna spår (för det tog en himla tid innan han tog sig till Polisen) och anlagt vilospår mot andra kan jag tänka mig, sen är det lite av en "Cliffhanger" nu när han återvänder till Svensk mark.
Citera
2013-08-12, 21:29
Medlem
Nya fynd

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2289247
Citera
2013-08-12, 21:32
Bannlyst
Citat:
http://www.expressen.se/gt/nya-fynd-i-fallet-med-smabarnsmamman/

I morgon ska de häktade förhöras och på onsdag kommer AJ till Sverige.

RDYs fynd kanske blir AJs fall ?
Citat:
Även fynden i form av brända kläder gjordes i närheten av dennes bostad. Polisen har nu fått resultat från analysen på dessa fynd.
– Det är inget jag går in på men de är intressanta, mycket intressanta i utredningen.
Jag ryser av välbehag när engagerade personer kan bidra och kanske avgöra ett fall där feghet och lögner aldrig får vinna.
Citera
2013-08-12, 21:33
Medlem
Citat:
Ja, vart ville du komma blå-slampa?
Spela tuff mot AJ men vågar inte stå för vilken du är själv?
Är det där det enda du skrivit till aj?

Jag ville se om han svarade, och det gjorde han ju. Jag stod för vem jag var inför AJ, men inte inför er, det finns så många galningar på FB. Dessutom vill jag inte outa mig här, min kille är en väldigt känd fånge. Att hans tjej skriver till en nazist och inleder med Hell, är helt åt helvete, men det gjorde jag för att AJ skulle nappa. Men det intressanta var att han inte svarade som de flesta hade gjort på mitt påstående. Att förneka att han är en mördare. Utan i sin vanliga undanglidande stil, med halvkvädna sanningar, inte nämna "det". Jag tänker på det där med att hon "levde när han gick", samt att han aldrig nämnt Ida i sina uttalanden. Hon kanske låg och drog sina sista andetag, medan han hämtade hjälp (åt sig)? En annan grej jag tänkt på, är de omtvistade bootsen. Jag är 100 på att jag läste i tidningarna, Aftonbladet och ev Expressen, om att kommunalrådet Kent sade att han hittade en kvinna med rött hår och boots. Jag tror att tidningarna tvingats (av polisen etc?) redigera artiklarna i efterhand, eftersom bootsen och att/hur hon var klädd, skulle förbli en utnyttjbar och okänd resurs vid förhören som ska hållas snart.
Citera
2013-08-12, 21:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja han har väl passat på att sopa igen egna spår (för det tog en himla tid innan han tog sig till Polisen) och anlagt vilospår mot andra kan jag tänka mig, sen är det lite av en "Cliffhanger" nu när han återvänder till Svensk mark.

Jag misstänker att hans roadtrip egentligen var nåt gömsle nånstans, feg som han tycks vara.

Denna veckas förhör kommer bli intressanta att se vad det kommer att visa
Citera
2013-08-12, 21:38
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Hahahaha "Cliffhanger"!
Jo det ska bli spännande att se va AJ har för svar på torsdag.
Jag funderade mycket på detta med barnet i början av tråden men så skrevs det i sån väldans hastighet om annat och målet var ju att finna id@. Kan det komma att bli en åtalspunkt av detta? Eller kommer det bara "försvinna in" i åtalet vållande/dråp/mord?
Citera
2013-08-12, 21:51
Medlem
Orsas avatar
Citat:

Ett litet skrivfel kan väl ursäktas. Det var nog jag som skrev minst 12 timmar.

"Erik Nord (operativ chef på polismyndigheten i Västra Götaland) uppger att larmet till polisen inkom 11.49 på söndagen och att en patrull skickades till platsen klockan 15.06"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17084104.ab

En granne observerar blod i entrén vid 2-3 tiden.

Vi tillämpar väl "fri bevisprövning". Eller hur?

PS! Jag har Kanel-Kalle på min ignorera-lista så han får kommentera hur han vill. Jag bryr mig inte.
Citera
2013-08-12, 21:59
Bannlyst
Citat:
Jag misstänker att hans roadtrip egentligen var nåt gömsle nånstans, feg som han tycks vara.

Denna veckas förhör kommer bli intressanta att se vad det kommer att visa
Feg å feg. Han gick på stan samma dag han blev släppt första gången.
Vad hade du gjort för att inte vara feg?
Citera
2013-08-12, 22:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Ett litet skrivfel kan väl ursäktas. Det var nog jag som skrev minst 12 timmar.

"Erik Nord (operativ chef på polismyndigheten i Västra Götaland) uppger att larmet till polisen inkom 11.49 på söndagen och att en patrull skickades till platsen klockan 15.06"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17084104.ab

En granne observerar blod i entrén vid 2-3 tiden.

Vi tillämpar väl "fri bevisprövning". Eller hur?

PS! Jag har Kanel-Kalle på min ignorera-lista så han får kommentera hur han vill. Jag bryr mig inte.

Det är ju inte bevisat detta med hur länge barnet var ensamt i lägenheten såsom bevisat, bevisat!! men, man kan nog ändå säga så med tanke på det som är känt i fallet när det gäller tider för observationer och den tid som ändå gick.

Citera
2013-08-12, 22:05
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Det är ju inte bevisat detta med hur länge barnet var ensamt i lägenheten såsom bevisat, bevisat!! men, man kan nog ändå säga så med tanke på det som är känt i fallet när det gäller tider för observationer och den tid som ändå gick.

Javisst. Dessutom är det egentligen ointressant om det är ca 12 timmar eller t.ex. 8-10 timmar. Det är fortfarande oförsvarligt lång tid att lämna ett litet barn ensam.
Citera
2013-08-12, 22:09
Bannlyst
Citat:
Feg å feg. Han gick på stan samma dag han blev släppt första gången.
Vad hade du gjort för att inte vara feg?
Men då var han ju beskyddad av morsan ju... Men visst är han feg, ge sig på kvinnor och låtas kompisar få skit för hand grejer. Nä ser inget rakryggat i den killen käre banal-kalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in