2013-08-12, 17:49
  #289
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ableach
Det gick fort...
http://www.dn.se/ekonomi/ratsit-avslojar-vem-som-sitter-i-fangelse/

Ja DN slår på stort vilken nyhet
Citera
2013-08-12, 19:23
  #290
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Ja DN slår på stort vilken nyhet

Även SR/ekot har slagit på stora trumman idag angående ratsite.

Jag är (med fallet Quick i åtanke) mer nyfiken på om hur många oskyldiga som sitter inlåsta på långa straff i sverige idag. Har Leffe gjort något mer än det tidigare publicerade inlägget för att påvisa sin egen oskuld till våldtäkterna?

Ni som har arbetat med honom, hur är han som person förutom småkorkad och torsk på dammsugare?
Citera
2013-08-12, 19:36
  #291
Medlem
Så var han åter till boet.
Han hade färdats i egen bil som gick sönder.
Snacket om cykel. var det ingen som kollade med transportstyrelsen att ha ägde en bil och hade kunnat ta sej hur långt som helst om bilen bara hållit......
Citera
2013-08-12, 19:39
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Så var han åter till boet.
Han hade färdats i egen bil som gick sönder.
Snacket om cykel. var det ingen som kollade med transportstyrelsen att ha ägde en bil och hade kunnat ta sej hur långt som helst om bilen bara hållit......

Länk till ovanstående:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17283231.ab
Citera
2013-08-12, 19:44
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Länk till ovanstående:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17283231.ab

ja,, fast det var DN

http://www.dn.se/nyheter/sverige/forrymd-man-omhandertagen/
Citera
2013-08-12, 19:45
  #294
Bannlyst
Kapten rödskägg gripen!
Citera
2013-08-12, 20:18
  #295
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitster
Kapten rödskägg gripen!
Vart? I Katrineholm?
Citera
2013-08-12, 20:23
  #296
Medlem
Sesambiffs avatar
Varför har han ens en bil?
Citera
2013-08-12, 20:24
  #297
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Varför har han ens en bil?

Av vilken anledning utgår du ifrån att han ej stal en?
Citera
2013-08-12, 20:27
  #298
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Av vilken anledning utgår du ifrån att han ej stal en?
Från artikeln http://www.dn.se/nyheter/sverige/forrymd-man-omhandertagen/
"Bilen är enligt polisen registrerad på mannen själv." Snyggt med haveri på E4an. Måste ha varit en riktigt dålig bil.
Citera
2013-08-12, 20:37
  #299
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Vart? I Katrineholm?

Nära Linköping.

Expressen:
Citat:
"Det var klockan 18 på måndagen som 54-åringen greps på E4, i höjd med Linköping, när bilen han körde i havererade på motorvägen."

Citera
2013-08-12, 20:40
  #300
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Från artikeln http://www.dn.se/nyheter/sverige/forrymd-man-omhandertagen/
"Bilen är enligt polisen registrerad på mannen själv." Snyggt med haveri på E4an. Måste ha varit en riktigt dålig bil.


Med tanke på att "L" varit omhändertagen i över 25-år, så är det väl rimligt att fordonet har en betydande ålder?
Men jag kan ha fel....
Vårdtagare på våra "dårhus" har ju tillgång till telefon o internet, så man kanske får permission för bilköp?
Någon som är insatt har möjligen upplysningar om Karsudden har "kundparkering" för intagna?

edit:

Från Katrineholm till Linköping tar det ca en timme med bil, så han har rimligen varit på bilsemester några dagar, frågan är vart?
Och varför har inte polisen gått ut med att han färdas/har tillgång till bil?
Hans integritet kan knappast kränkas mer efter att ha fått sin bild spridd, eller?
__________________
Senast redigerad av Fettsprutan 2013-08-12 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in