2013-08-11, 13:52
Medlem
Quarrels avatar
Regel 2.04 Användarnamn finns inte i rullgardinsmenyn vid Rapportering.
2013-08-11, 15:30
Moderator
v50s avatar
Under ett antal månaders tid har jag haft problem med en bugg som gör att länkar faller bort i samband med att man ska posta ett inlägg där länken ska visas i form av text inbakad i övrig text när man använder [url] [ /url] -taggarna.

Likaså försvinner vissa eller alla länkar om man förhandsgranskar ett inlägg innan det postas, om man däremot väljer att posta inlägget utan att förhandsgranska så får man med dem. Om man måste redigera ett postat inlägg som innehåller länkar så försvinner de i samband med redigeringen så för att få det att fungera måste man först redigera en gång för att ordna t.ex. stavfel / maskning m.m. och posta inlägget för att sedan redigera en gång till och lägga in de länkar som försvann vid första redigeringen.

Vidare har jag märkt att när man citerar ett inlägg från en annan användare som innehåller länkar så inkluderas i många fall inte hela länken utan den är bruten så då måste man manuellt lägga in länken i det citerade inlägget för att det skall fungera.

Ännu en sak jag lagt märke till är att om man ska infoga en länk som innehåller å, ä eller ö så omvandlas dessa bokstäver till diverse tecken istället vilket gör länken obrukbar, det här kanske beror på min webläsare eller är det fler som har märkt av det här fenomenet?

Använder firefox 22 för den som undrar.
2013-08-11, 17:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Använder firefox 22 för den som undrar.
Kör ff 21 och inte märkt av problemen med länkar som försvinner, kan du replikera det med chrome/ie för att se om det är webläsarrelaterat eller forumet som spökar?
2013-08-11, 18:09
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kör ff 21 och inte märkt av problemen med länkar som försvinner, kan du replikera det med chrome/ie för att se om det är webläsarrelaterat eller forumet som spökar?

Jag hade samma problem med tidigare versioner av firefox så det är inte nytt för den senaste upplagan, jag testade redigera inlägg med explorer 10 som innehöll länkar och då fungerade det så det verkar vara relaterat till firefox för mig.

Ska installera om firefox 22 på nytt och se vad som händer, sist kvarstod problemet då jag installerade den nya versionen.

Edit.

Efter att ha testat en del till så verkar länkarna försvinna även med explorer 10 när jag redigerar inläggen, har installerat om firefox 22 också utan resultat så problemet verkar kvarstå, vad kan då vara fel.
Senast redigerad av v50 2013-08-11 kl. 18:47.
2013-08-12, 18:45
Medlem
Det står att 1 har twittrat men när man klickar på det så hittar man ingen "tweet".

http://www.flashback.se/artikel/3775/dansk-imam-angrar-kritik-mot-muhammedkarikatyrerna
https://twitter.com/search?q=http%3A%2F%2Fwww.flashback.se%2Fartikel%2 F3775%2Fdansk-imam-angrar-kritik-mot-muhammedkarik atyrerna&mode=realtime
2013-08-12, 19:24
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det står att 1 har twittrat men när man klickar på det så hittar man ingen "tweet".

http://www.flashback.se/artikel/3775/dansk-imam-angrar-kritik-mot-muhammedkarikatyrerna
https://twitter.com/search?q=http%3A%2F%2Fwww.flashback.se%2Fartikel%2 F3775%2Fdansk-imam-angrar-kritik-mot-muhammedkarik atyrerna&mode=realtime
Räknaren tillhandahålls av Twitter. Vad räknaren visar är inget man härifrån kan påverka.

edit: Dessutom är Flashback.se och -.org olika flashbacks, så det har ännu mindre hemma i den här tråden.
2013-08-12, 23:08
Medlem
why123s avatar
Hej, jag har fått ett märkligt problem, jag kan inte öppna mina PM! Jag ser att jag får PM och gör som jag alltid gjort tidigare klickar på brevet, det händer ingenting.

Men om jag skickat ett PM till någon och denna besvarar så kan jag gå ner till kontrollpanelen och se det under prenumerationer. Vad kan detta vara? Det är ju trots allt viktigt att PM funkar, det finns ju vissa som man mer eller mindre flitigt PM:ar med!

Är det någon som har lösning på detta problemet så är jag tacksam, har haft det så i ett par dygn nu!

Edit: Har inte kollat igenom hela tråden, så jag vet inte om någon har tagit upp detta tidigare. Är för trött för att gå igenom tråden.
Senast redigerad av why123 2013-08-12 kl. 23:14. Anledning: .
2013-08-12, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hej, jag har fått ett märkligt problem, jag kan inte öppna mina PM! Jag ser att jag får PM och gör som jag alltid gjort tidigare klickar på brevet, det händer ingenting.

Men om jag skickat ett PM till någon och denna besvarar så kan jag gå ner till kontrollpanelen och se det under prenumerationer. Vad kan detta vara? Det är ju trots allt viktigt att PM funkar, det finns ju vissa som man mer eller mindre flitigt PM:ar med!

Är det någon som har lösning på detta problemet så är jag tacksam, har haft det så i ett par dygn nu!
Jag har inga problem att öppna mina PM. Prova med att uppdatera innan du öppnar PM:et.
2013-08-12, 23:15
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inga problem att öppna mina PM. Prova med att uppdatera innan du öppnar PM:et.

Hmm, vad menar du med uppdatera, är lite seg i kväll, taskig sömn!
2013-08-12, 23:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hmm, vad menar du med uppdatera, är lite seg i kväll, taskig sömn!
Om du har PC, F5.
2013-08-12, 23:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du har PC, F5.

Du, det verkar vara ett PM som "lagt sig fel" och blockerade de andra. Det verka lösa sig nu när jag sitter och skriver om det.

Det märkliga är att ett PM hade lagt sig långt ner (svårt att förstå jag vet) och man tittar ju automatiskt överst.

Q skicka ett PM till mig så får vi se om det funkar!
2013-08-12, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du, det verkar vara ett PM som "lagt sig fel" och blockerade de andra. Det verka lösa sig nu när jag sitter och skriver om det.

Det märkliga är att ett PM hade lagt sig långt ner (svårt att förstå jag vet) och man tittar ju automatiskt överst.

Q skicka ett PM till mig så får vi se om det funkar!
Done. Ett rent test-PM, bry dig inte om innehållet, helt irrelevant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in