2013-08-12, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu byter vi ämne.

På tal om Liverpool. Många verkar smått missnöjda med ert fönster, men jag tycker att det har varit ganska bra. Ni har behållit alla, hittills iaf, samt fått in Aspas, Mignolet och Toure. Var behöver ni förstärkning, om nu Suarez stannar? Backlinjen är ju tillräckligt bred, saknas kanske lite spets, och mittfältet tycker jag är starkt med Gerrard, Henderson, Allen och Lucas.

Jag tycker ni står inför en situation där ni har en överlag ganska bra trupp, men då är det också bara stjärnspelare som kommer lyfta er. Och vilka skulle det vara?

Tycker Liverpools transfer fönster hittills har varit okej. Nu när Downing verkar lämna för West Ham, så behövs det en ersättare. En vänsterback behövs väl med om Luis går sönder.

Hade gärna sett Eriksen med samt en mittback. Nu när vi inte vet vad som händer med Skrtel känns det inte jättesäkert med Wisdom där bak, iallafall inte efter man såg Celtic matchen.

Truppen känns fortfarande på tok för svag för att kunna kriga om en fjärdeplats, det har breddats lite men fortfarande saknas det spelare som går rakt in i startelvan.

Om man får in Ben Arfa, Eriksen, Sakho samt en vänsterback innan augusti är slut så är jag jätte nöjd.. Kommer dock aldrig hända..
2013-08-12, 17:24
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Tycker Liverpools transfer fönster hittills har varit okej. Nu när Downing verkar lämna för West Ham, så behövs det en ersättare. En vänsterback behövs väl med om Luis går sönder.

Hade gärna sett Eriksen med samt en mittback. Nu när vi inte vet vad som händer med Skrtel känns det inte jättesäkert med Wisdom där bak, iallafall inte efter man såg Celtic matchen.

Truppen känns fortfarande på tok för svag för att kunna kriga om en fjärdeplats, det har breddats lite men fortfarande saknas det spelare som går rakt in i startelvan.

Om man får in Ben Arfa, Eriksen, Sakho samt en vänsterback innan augusti är slut så är jag jätte nöjd.. Kommer dock aldrig hända..
Allting hänger väll egentligen på om Suarez lämnar vilket han lär göra och isåfall hur man ersätter honom. Om Suarez lämnar och man ersätter honom med enbart Aspas, då har man gjort ett fruktansvärt dåligt fönster.
2013-08-12, 17:26
Medlem
Scrapers avatar
West Ham efter Jiloan Hamad.

Kan ngn vänlig själ beskriva honom med 3 meningar, tack? Aldrig sett karln.
2013-08-12, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JR1
Allting hänger väll egentligen på om Suarez lämnar vilket han lär göra och isåfall hur man ersätter honom. Om Suarez lämnar och man ersätter honom med enbart Aspas, då har man gjort ett fruktansvärt dåligt fönster.

Just nu är det inte aktuellt med en flytt, inte inom England iallafall. Om han lämnar så kommer han ersättas, finns ingen chans att man säljer Suarez och inte köper in någon.
2013-08-12, 17:37
Medlem
Citat:
Just nu är det inte aktuellt med en flytt, inte inom England iallafall. Om han lämnar så kommer han ersättas, finns ingen chans att man säljer Suarez och inte köper in någon.

Men vem ska man köpa då? Svårt att se att nån anfallare av Suarez kaliber är intresserad av Pool i det läget som de befinner sig i nu. Leta reda på nån ny Suarez i Holland/Belgien kanske?
2013-08-12, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Men vem ska man köpa då? Svårt att se att nån anfallare av Suarez kaliber är intresserad av Pool i det läget som de befinner sig i nu. Leta reda på nån ny Suarez i Holland/Belgien kanske?

Även om man inte hittar någon ersättare till Suarez så kommer anfallet att förstärkas i så fall. Blir ju rätt svårt att hitta någon av hans kaliber, men tror klubben är mycket bättre förberedda än när man handlade in Carrol i panik..
2013-08-12, 17:56
Medlem
Citat:
Även om man inte hittar någon ersättare till Suarez så kommer anfallet att förstärkas i så fall. Blir ju rätt svårt att hitta någon av hans kaliber, men tror klubben är mycket bättre förberedda än när man handlade in Carrol i panik..

Tycker också John W.Henry och CO har lärt sig av sina misstag. Men sanningen är den att just i i år finns massa kvalitets anfallare till salu bara man pröjsar. Säljer Liverpool Suarez för låt oss säga 40-45 miljoner€ så finns det pengar till Jackson Martinez+någon mittback.

Anzhiz satsning sägs avslutas nu, borde inte Willian och Etoo stå högt i kurs? även en spelare som Denisov kan faktiskt vara rätt nyttig.
2013-08-12, 17:57
Bannlyst
kan nån förklara för mig hur hoilett kan spela i championship. han var en av de bästa i premier league.
2013-08-12, 18:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
kan nån förklara för mig hur hoilett kan spela i championship. han var en av de bästa i premier league.
Lugn nu.
2013-08-12, 18:13
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Om nu Suarez tvingas kvar i Liverpool verkar de flesta helt övertygade om att han kommer spela och göra sitt bästa. Främst då på grund av kommande VM. Visst är det självklart lockande men jag kan inte påstå att jag är lika säker. Förstärkning till anfallet kräva oavsett hur det går med Suarez.

Liverpools värvande hittills är lite si och så. Dock verkar få acceptera den situation klubben är i och tror att man kan värva hej vilt det man vill ha. I så fall har det givetvis varit ett stort misslyckande. Man behöver dock acceptera läget. Att ingen ytterligare mittback har värvats är det som oroar mig mest. Sedan reserv/konkurrent till Lucas. En vänsterback vore trevligt men ändå inte det jag ser som viktigast. Johnson kan spela där om det krävs, så även Agger. Även om inget av alternativen är optimalt på något sätt. Yttrar och en central anfallare till är önskvärt. Som yttrar hoppas man att framför allt att Sterling och Ibe ska imponera. Men man behöver jäkta långsamt med dem.

Citat:
En vänsterback behövs väl med om Luis går sönder.
José?
2013-08-12, 18:16
Medlem
eribabsis avatar
Ska bli intressant och se hur liverpool-supportrar ställer sig till Suarez om han stannar kvar. I Maj så var han kanske inte guds barn, men dom öste kärlek över honom. Idag så är han bara dum i huvudet och stannar han kvar så är det väl en oförglömlig kärlek vi ser i September igen.
2013-08-12, 18:43
Medlem
dires avatar
Appropå Suarez och framförallt värderingen av honom måste man ju väga in det faktum att han uppenbarligen inte vill vara kvar i Liverpool och har gjort, alternativt är på väg att göra sig, omöjlig. Han är inte heller en spelare som lär sälja särskilt mycket tröjor vart han än kommer (framförallt inte i England) och har i allmänhet ett ganska dåligt marknadsvärde rent kommersiellt. Finns heller inga garantier för att han inte kommer att bete sig "illojalt" mot sin nästa klubb precis som han gjort mot både Ajax och Liverpool.

Liverpool har, om man ser till alla dessa faktorer, inte en alltför ljus förhandlingssituation vilket medför att Suarez totala marknadsvärde torde vara betydligt lägre än för en spelare med samma kvalitéer rent fotbollsmässigt men som dels inte gjort sig omöjlig, och dels inte har ett allmänt dåligt rykte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in