2013-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utpost
Det är en mycket relevant och intressant fråga. Det ser ut som att www.avpixlat.info är den enda webbsite:en på denna IP-adress. Det är lite svårare att se om det är en fysisk eller en virtuell server, men jag skulle tippa på det senare, det är ju inte så fasligt dyrt att hyra en virtuell server och därmed slippa dela den med andra.

men med en virtuell server delar man väl med andra?
Citera
2013-08-11, 22:27
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är ju tystnaden som är det verkligt intressanta. Och ju längre det är tyst desto intressanta blir det ...

Jag tippar på:
  1. Någon slags intern konflikt pågår inom redaktionen. Detta är kanske det troligaste.
  2. Rättsingripande mot AP. Inblandande medarbetare kan ha belagts med yppandeförbud. Inte lika troligt men fullt möjligt.
  3. Kanske ska man uppgradera sin publicistiska produkt till något bättre och mer komplett? Nedstängningen och tystnaden kanske är del av marknadsföringen

Jag har inga bättre gissningar än andra här på tråden men, hade de behövt stänga ned av tekniska planerade skäl så hade sådan information meddelats innan, det känner jag som självklart.

Jag var inne lite på Obama- Reinfeldt, besök i Sverige -Reinfeldt hatar SD - server i USA,,, njaaa
för långsökt.....

OT
Sedan är det väl fullt naturligt att Obama kommer hit, och har de inte något att prata om så finns det säkert en del underhållningsvärde med släktforskning.
Citera
2013-08-11, 22:30
Medlem
Pellejonsons avatar
Servern har beslagtagits och en kartläggning av alla personer som har skrivit kommentarer som bryter mot HMF-lagen har påbörjats. Tur att man aldrig delade med sig av sina åsikter på judesidan.
Citera
2013-08-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
men med en virtuell server delar man väl med andra?
Ja delvis, man delar hårdvara men inte operativsystemet.
Avpixlats granne går att nå, så jag skulle tro att detta troligen inte är en DDOS attack, utan att det finns någon form av beslut (alltså politiskt/misstanke om brott/obetald räkning/Jan Helin är arg/Reinfeldt behöver sova/underhåll/etc) att ta ned site:en.
Citera
2013-08-11, 22:35
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrotasvenskarna
Jag sitter och skickar en massa trafik mot Avpixlat just nu. Är bra sugen på att ta deras backbone också.

Jo, det verkar ju kul att attackera en kraschad server? Du är inte den skarpaste kniven i lådan va?
Citera
2013-08-11, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Servern har beslagtagits och en kartläggning av alla personer som har skrivit kommentarer som bryter mot HMF-lagen har påbörjats. Tur att man aldrig delade med sig av sina åsikter på judesidan.

Hade det varit sant hade aftonhoran haft det på förstasidan innan Du ens hade märkt att siten var nere. De ÄLSKAR att skriva polisutredningsartiklar, särskilt om folk de inte tycker om.
Citera
2013-08-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Nu är du inne på rätt spår men jag tror att det finns fler saker som dom vill utreda, det finns många Breivik wannabes som försöker bygga nätverk på den och andra sidor.
Bra att man kväver dom i sin linda så att säga.

Jag förstår också att många här är rädda nu, dom som är mest aggressiva är förmodligen även dom som har mest att frukta av polisen, det brukar vara så.
Citera
2013-08-11, 22:42
Medlem
videosvars avatar
Citat:

Hade ju varit fruktansvärt underhållande.
Citera
2013-08-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Nu är du inne på rätt spår men jag tror att det finns fler saker som dom vill utreda, det finns många Breivik wannabes som försöker bygga nätverk på den och andra sidor.
Bra att man kväver dom i sin linda så att säga.

Jag förstår också att många här är rädda nu, dom som är mest aggressiva är förmodligen även dom som har mest att frukta av polisen, det brukar vara så.

Mmm, just det...bygger nätverk via en webbsida...
Man kan tycka vad man vill om innehållet, men det är knappast en triumf för yttrande friheten om det vore så att Reinfeldt et al (Den sovande regeringen) har tillsett att site:en skall ner.
Citera
2013-08-11, 22:50
Medlem
HobartMuddys avatar
Det skulle inte finnas någon anledning att ta avpixlats server om det var kommentarerna man var ute efter eftersom all relevant data hanteras av disqus.

Förmodligen har de glömt att betala för servern eller något.
Citera
2013-08-11, 22:51
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utpost
Mmm, just det...bygger nätverk via en webbsida...
Man kan tycka vad man vill om innehållet, men det är knappast en triumf för yttrande friheten om det vore så att Reinfeldt et al (Den sovande regeringen) har tillsett att site:en skall ner.

Vem bryr sig om yttrandefriheten om vi lyckas fånga några terrorister som möjligtvis planerar bombdåd á la breivik stil.
Citera
2013-08-11, 22:54
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Haha, fet chans. Avpixlat håller bra koll på kommentarer som går över gränsen samt att hade servern beslagtagits på något sätt hade sidan inte kommit upp korta stunder då och då som nu är fallet. Gå och lägg dig.
Senast redigerad av Kloss 2013-08-11 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in