2013-08-11, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Nu verkar slutpixlat ligga nere?

nejdå, den funkar fint
http://slutpixlat.blogspot.se/
Citera
2013-08-11, 21:54
Medlem
moonshinebanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
SÄPO har tagit servrarna, i syfte att kartlägga alla som har kommenterat på avpixlat och få tag i dom ansvariga bakom sajten.
När polisen börjar komma hem till er och ringa på dörren, kommer ni att förstå vad jag menar.
Det finns förmodligen någon utredning/misstanke om förberedelse till ett grovt brott bakom aktionen och några uppgifter kommer inte att lämnas ut.

Hahaha... eftersom du är så insatt sååå... källa?
Citera
2013-08-11, 21:54
Medlem
2big4yous avatar
Kanske en dum fråga,men kan man ta reda på vilka andra siter det finns på denna server?
Citera
2013-08-11, 21:59
Medlem
Citat:
SÄPO har tagit servrarna, i syfte att kartlägga alla som har kommenterat på avpixlat och få tag i dom ansvariga bakom sajten.
När polisen börjar komma hem till er och ringa på dörren, kommer ni att förstå vad jag menar.
Det finns förmodligen någon utredning/misstanke om förberedelse till ett grovt brott bakom aktionen och några uppgifter kommer inte att lämnas ut.

Hahaha en av anledningarna till att jag älskar Flashback är att här finns så sjuka människor som du
Citera
2013-08-11, 22:07
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Att sajten skulle vara hackad eller utsatt för en DDoS-attack motsägs ju av att de gånger som detta hänt tidigare så har Avpixlat varit tidiga med att gå och förklara att det är det som hänt, samt lägga skulden på politiska meningsmotståndare.

Att man nu är ytterst motvilliga till att förklara vad som hänt eller kommentera överhuvudtaget, antyder att det som hänt är något de inte gärna vill ska komma ut. Till exempel att finansieringen till sajten har strypts eller att pengarna tagit slut, eller att Ekeroth tvingats sluta stötta dem ekonomiskt.

Varför skulle Avpixlat annars vara så hemlighetsfulla? En DDoS-attack eller att sajten blivit hackad gynnar ju bara deras martyrroll. Det har de ingen anledning att mörka, tvärtom. Inte heller att ansvariga klantat sig eller att det blivit något strul med de som tillhandahåller servrarna torde vara någonting värt att mörka.

Misstänker att Avpixlats problem är allvarliga och mer djupgående än många tror.

Det är ju tystnaden som är det verkligt intressanta. Och ju längre det är tyst desto intressanta blir det ...

Jag tippar på:
  1. Någon slags intern konflikt pågår inom redaktionen. Detta är kanske det troligaste.
  2. Rättsingripande mot AP. Inblandande medarbetare kan ha belagts med yppandeförbud. Inte lika troligt men fullt möjligt.
  3. Kanske ska man uppgradera sin publicistiska produkt till något bättre och mer komplett? Nedstängningen och tystnaden kanske är del av marknadsföringen
Citera
2013-08-11, 22:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Och vad ska CEPO anklaga mig för? Att jag skrivit svenska ord i ett kommentarsfält tillhandahållit av en extern leverantör?

Avpixlat är bara en länksida till andra sidor i stora drag. Enstaka "debattartiklar" har publicerats av 5-10 olika skribenter.
Ser inget som skulle vara "olagligt" på Avpixlat, med reservation från att "sanningen" är olaglig i det nu rabiata invandrarvänliga Sverige som av tokiga vänsterflummare håller på att förintas.

Nä ni vänstermiljöcenterfolkmoderatsocialdemokratiska galningar, låt oss som tycker om Sverige göra det. Om ni vurmar så om era muslimska "bröder" (som våldtar era systrar), varför inte ta med dem till deras varma fina länder och etablera er där.
Nä men det kan ni ju inte för då har ni inga ni kan förtrycka.

Äh bla bla bla troll är vad ni är, det har ni bevisat i denna tråden redan.
Citera
2013-08-11, 22:10
Medlem
Citat:

Debilt svammel från en antidemokrat och muslimkramare! Avpixlat är ingen jihad- eller autonom våldsvänstersite som uppmanar till mord mot oliktänkade ty saknas anledning för SÄPO att blanda sig i deras spörsmål. Servrarna sitter också säkert i det land som mest i världen värnar mänskliga fri-och rättigheter, där yttrandefriheten är inskriven i landets konstitution och grundlagen till och med ombesörjar medborgarna rättigheten att med vapen försvara sin rätt att leva och uttrycka sig fritt. När Avpixlat är tillbaka online redan imorgon, kommer du bära sorgband då?
Senast redigerad av Maxilla-Maximus 2013-08-11 kl. 22:19.
Citera
2013-08-11, 22:13
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är ju tystnaden som är det verkligt intressanta. Och ju längre det är tyst desto intressanta blir det ...

Jag tippar på:
  1. Någon slags intern konflikt pågår inom redaktionen. Detta är kanske det troligaste.
  2. Rättsingripande mot AP. Inblandande medarbetare kan ha belagts med yppandeförbud. Inte lika troligt men fullt möjligt.
  3. Kanske ska man uppgradera sin publicistiska produkt till något bättre och mer komplett? Nedstängningen och tystnaden kanske är del av marknadsföringen
Den som lever får se , gamelmedia är dödstysta sedan största konkurenten/kritikern dykt märkligt minst sagt !
Citera
2013-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Kanske en dum fråga,men kan man ta reda på vilka andra siter det finns på denna server?

Det är en mycket relevant och intressant fråga. Det ser ut som att www.avpixlat.info är den enda webbsite:en på denna IP-adress. Det är lite svårare att se om det är en fysisk eller en virtuell server, men jag skulle tippa på det senare, det är ju inte så fasligt dyrt att hyra en virtuell server och därmed slippa dela den med andra.
Citera
2013-08-11, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Jag tippar på:

eller också hade den där DN-försäljaren helt enkelt rätt, och eftersom det ju bara verkar vara WT som följer siten så lär ju inte de ansvariga bry sig om sina läsare så värst, varpå de släckte skiten och helt enkelt bara drog vidare.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-11 kl. 22:25.
Citera
2013-08-11, 22:24
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Tycker det är roligt med alla konspirationsteorier... Uppenbarligen enligt deras sympatisörer så måste det vara en hackerattack från något pk som t.ex. Aftonbladet och/eller expo.

Ni tre får ju dela på första priset på att skämma ut sig. Hackergruppen heter "Rattus Norvegicus" samtidigt som de slänger upp en bild på en råtta som biter av en sladd... Seriöst att ni inte kan lista ut att de driver.

Även angående att Ekeroth så skrev det ju att det var en satir...

Det är ju för fan en satirsida som driver med SD och inget annat. De provocerar och hittar på skämtartiklar om Sverigedemokrater som avgår. Att folk inte begriper satiren är ju bara löjligt.

Är du dum i huvudet eller? Det är väl klart som fan att alla(?) förstår att de inte är seriösa, motsägelsen fanns ändå där och det var det jag skrev.
Citera
2013-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Den som lever får se , gamelmedia är dödstysta sedan största konkurenten/kritikern dykt märkligt minst sagt !

Servern står i USA, Aftonhoran har väl tillsammans med Obama stängt ned all inkorrekt media inför besöket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in