2013-08-11, 22:39
Medlem
[quote=matematiker|44731224]Hur vet du att hans advokat inte lyckats nå honom?[/QUOTEhttp://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285372-36-aringen-sjalv-intresserad-av-att-man-hittar-henne-
Citera
2013-08-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Det har varit helg i Polen med, gissar att Polska tjänstemän och advokater är ungefär lika noga med sina ledigheter som svenska dito.
Ja, men AJ kanske ringt advokaten? Häktespersonal har telefon. Då kommer advokaten inte berätta detta!
Citera
2013-08-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Någon som vet?
Kan man av bloddroppar bestämma ungefär vart det kommer ifrån? Någon skrev att tex nåt blod är lite ljusare och nåt är lite mörkare beroende på skada. Om det är näsblod i trapphuset borde inte rättsläkaren kunna bedöma det eller är jag helt ute?
När det e färskt går det för ett tränat öga att se skillnad på kapillär och artärblödning. Gammalt intorkat e jag osäker på då blodet "mörknar"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du precisera vad du menar med det fetade?

Jag menar att det telefon-nummer som är skrivet på hans namn, och på hans adress enligt eniro/hitta svarade någon med hans namn på i fredagskväll.
Ber om ursäkt för att det var lite otydligt!
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Någon som vet?
Kan man av bloddroppar bestämma ungefär vart det kommer ifrån? Någon skrev att tex nåt blod är lite ljusare och nåt är lite mörkare beroende på skada. Om det är näsblod i trapphuset borde inte rättsläkaren kunna bedöma det eller är jag helt ute?
Det beror på skillnaden i blodets syresättning, så det syns inte någon längre tid.
Hur länge får någon expert svara på. Men gissningsvis inte efter 5 minuter.
Citera
2013-08-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Advokaten från sverige har pratat med AJ i polen.
Annars ljuger han.

Är du säker på det?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285372-36-aringen-sjalv-intresserad-av-att-man-hittar-henne-
Citera
2013-08-11, 22:45
Avslutad
Citat:
Någon som vet?
Det bör ialla fall gå att analysera om blodstänken avsatts genom att blodet droppat rakt ner eller om det gjorts under rörelse.
Citera
2013-08-11, 22:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
Jag menar att det telefon-nummer som är skrivet på hans namn, och på hans adress enligt eniro/hitta svarade någon med hans namn på i fredagskväll.
Ber om ursäkt för att det var lite otydligt!
AJ har en namne på den adress han är skriven på. Det kanske var namnen du ringde.
Citera
2013-08-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Står i tidningen att han pratat med sin klient i samband när klienten gled in på ambassaden

Ja, men sen han blev häktad har inte advokaten fått tag på honom.
Citera
2013-08-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
AJ har en namne på den adress han är skriven på. Det kanske var namnen du ringde.

Stämmer det verkligen? Hittade bara en med hans för- och efternamn på den adressen tyckte jag. Men om det du säger stämmer så var det säkert så!
Citera
2013-08-11, 22:54
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, men AJ kanske ringt advokaten? Häktespersonal har telefon. Då kommer advokaten inte berätta detta!
AJ sitter där han sitter. Advokaten vill inte bli störd under seglingen, golfen eller GT orgien. Skulle Advokaten anse att det var nödvändigt för försvaret att han fick tala med sin klient omedelbums så skulle han flyga ner, ta hjälp av lokal lagvrängare och tala med sin klient, allt på skattebetalarnas bekostnad. Men som sagt, han sitter där han sitter och om han landar i sverige nästa vecka eller nästa år spelar inte så stor roll i långa loppet vad det gäller själva juridiken.
Citera
2013-08-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
AJ (Eller någon med samma förnamn) svarade på det nummer som är skrivet på AJ enligt internet i fredagskväll. Någon som vet hur det kan komma sig, och vem det kan vara om ej han?

Kanske polisen har tagit AJ:s telefon i beslag
http://dsp.stackexchange.com/questions/7833/how-to-mimic-copy-fake-someones-voice

Tillägg: om du ringde upp 0700402757 förstås...
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-11 kl. 23:08. Anledning: Tillägg:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in