2013-08-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har för mig att jag läst om fall där en del inte vågat vittna pga repressalier osv...

Min son blev kallad som vittne, trots han begärde medhörning pga av hot, så gav Tingsrätten avslag på det. Han fick sitta i salen med dem åtalade trots han var jätterädd. Min son var då 15 år dem misstänkta mellan 20-25 år.
Citera
2013-08-11, 22:15
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Jag har en känsla om att AJ kan skylla på minnesförlust, att han var onykter och inte minns. Jag läste i ngn tidningsartikel att hans advokat sa att AJ inte mindes hur han tog sig från I*a. Nu kanske han inte minns någonting av kvällen... Ett sätt att försöka komma undan.

Fast det var väl advokaten som vid det tillfället inte mindes hur AJ hade tagit sig ifrån lägenheten.
Citera
2013-08-11, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har en känsla om att AJ kan skylla på minnesförlust, att han var onykter och inte minns. Jag läste i ngn tidningsartikel att hans advokat sa att AJ inte mindes hur han tog sig från I*a. Nu kanske han inte minns någonting av kvällen... Ett sätt att försöka komma undan.
Nej, för femtioelfte gången i tråden, det var advokaten som inte mindes.
Citera
2013-08-11, 22:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag uppfattade det som om att det var advokaten som inte mindes hur AJ tog sig från I*ds bostad.
Citera
2013-08-11, 22:17
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Advokaten kanske har pratat med AJ igår eller idag. Han sa att han fått en polsktalande advokat som är rätt person för att medla polska myndighet för att kunna kontakta AJ.
Det har varit helg i Polen med, gissar att Polska tjänstemän och advokater är ungefär lika noga med sina ledigheter som svenska dito.
Citera
2013-08-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sista raden är precis min uppfattning också. Jag har skrivit det tidigare i tråden.

Och AJ har säkerligen fickorna fulla med pengar där han sitter just nu??

Förhoppningsvis har Polen skärpt till sig en del gällande korruption osv, det är inget U-land längre i jämförelse med flera andra i Europa.
Citera
2013-08-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Fast det var väl advokaten som vid det tillfället inte mindes hur AJ hade tagit sig ifrån lägenheten.

Oj då, jaha, men det är ju inte så mycket bättre, att inte advokaten minns vad hans klient sagt.
Citera
2013-08-11, 22:34
Medlem
AJ (Eller någon med samma förnamn) svarade på det nummer som är skrivet på AJ enligt internet i fredagskväll. Någon som vet hur det kan komma sig, och vem det kan vara om ej han?
Citera
2013-08-11, 22:34
Medlem
Citat:
Någon vettig teori på på blodstänken,varför så spridda?? om någon burit eller släpat
känns det som det borde vara en rakare linje.

Misstänker att det kommer från blodindränkt huvudhår, som sannolikt haft en tendens att "svaja" mer än resten av kroppen. Tror även att blodmängden i entreplanet är närmare 0,1 dl än 1 dl. Dessutom misstänker jag att rent vatten har en högre ytspänning än olevrat blod.
Citera
2013-08-11, 22:36
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Oj då, jaha, men det är ju inte så mycket bättre, att inte advokaten minns vad hans klient sagt.
Det är betydligt bättre än att säga "han körde bil från platsen" och klienten i fråga saknar giltigt körkort.
Nödlögn kallas det.
Citera
2013-08-11, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
AJ (Eller någon med samma förnamn) svarade på det nummer som är skrivet på AJ enligt internet i fredagskväll. Någon som vet hur det kan komma sig, och vem det kan vara om ej han?
Kan du precisera vad du menar med det fetade?
Citera
2013-08-11, 22:38
Medlem
purplegirl78s avatar
Någon som vet?
Kan man av bloddroppar bestämma ungefär vart det kommer ifrån? Någon skrev att tex nåt blod är lite ljusare och nåt är lite mörkare beroende på skada. Om det är näsblod i trapphuset borde inte rättsläkaren kunna bedöma det eller är jag helt ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in