2013-08-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Trollposterna har allt blivit sämre sen kentas tid allt.

Kenta var inget troll, han var bara extremt enögd och vägrade se fotbollen på objektivt sätt (gäller för de flesta, men det finns ändå en gräns). Finns många, mer eller mindre, respekterade användare på det här forumet idag som är precis likadana.
Senast redigerad av VanDenBerg 2013-08-11 kl. 18:41.
2013-08-11, 18:40
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Men för fan: Man är inte världsklass när man är en bänkspelare i Bundesliga. Om du på allvar tror att en reserv i Bayern är något som kommer höja Arsenal till att kunna konkurrera om PL titeln så är du naiv, det krävs spelare i Suarez nivå för det.

1. Det finns en anledning till varför Bayern vann CL i år och det var inte för att de engelska lagen hade en "dålig" säsong. Det var för att de var det bästa laget i Europa, vilket man visade genom att vinna mot Barcelona, som räknas som ett av världens bästa lag, med 7-0 över två matcher. Spelar man 82 matcher i ett sånt lag över två säsonger är man världsklass, ja. Om du inte tycker det: nämn fem spelare som är bättre på hans position.
2. Tyska ligan är starkare än vad man tror. Jag rankar Bundesliga som den tredje starkaste ligan i Europa, efter La Liga och PL. Serie A har tappat för mycket och Ligue 1 är för ojämn.

Du har skämt ut dig tillräckligt idag. Lägg ner bara.

Nu blev det jävligt mycket offtopic, men så blir det när trollen kommer fram. För att gå lite on topic ser jag gärna Gustavo i Arsenal, anser likt många andra att en defensiv mittfältare är hög prioritet.
2013-08-11, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
1. Det finns en anledning till varför Bayern vann CL i år och det var inte för att de engelska lagen hade en "dålig" säsong. Det var för att de var det bästa laget i Europa, vilket man visade genom att vinna mot Barcelona, som räknas som ett av världens bästa lag, med 7-0 över två matcher. Spelar man 82 matcher i ett sånt lag över två säsonger är man världsklass, ja. Om du inte tycker det: nämn fem spelare som är bättre på hans position.
2. Tyska ligan är starkare än vad man tror. Jag rankar Bundesliga som den tredje starkaste ligan i Europa, efter La Liga och PL. Serie A har tappat för mycket och Ligue 1 är för ojämn.

Nu blev det jävligt mycket offtopic, men så blir det när trollen kommer fram. För att gå lite on topic ser jag gärna Gustavo i Arsenal, anser likt många andra att en defensiv mittfältare är hög prioritet.
1. Det finns många bättre än han i världen, annars hade han väl inte varit bänkspelare i ett tyskt lag som sagt, och nej Bayern är inte det bästa laget i världen, långt ifrån. Förra året var ett unikum som inte sker ofta. Lär väl dröja en tio år minst innan en annan tysk framgång i Europa. Nu har PL lagen förstärkt med världsklasspelare vilket även Real och Barca gjort så nu är det roliga slut för tyskarna medan de stora ligorna tar över som vanligt igen. Det är roligt med hycklare som du som skiter i tysk fotboll totalt men som ändå anser att ligan är bra.... Om nu ligan är bra varför ser ingen på skiten tror du? Jo för att ligan är skit. Rätt enkelt, eller?

2. Nej, tyska ligan är fyra i Europa och långt efter PL och rätt långt efter spanska och italienska ligan, det är en dålig liga skulle jag vilja påstå om man ser till helheten, några dugliga lag som Bayern och Dortmund som skulle platsa i PL medan resterande är på engelsk division två nivå som mest.
2013-08-11, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Gustavo är precis den spelartyp som Arsenal saknat sen Song fick hybris mitt under 11/12-säsongen. Han behöver inte vara världsklass för att höja Arsenal avsevärt, han behöver knappt vara i närheten av Gustavos nivå.
Men varför köpa en reserv? Lägg ett bud på de ordinarie i Bayern istället, de spelar i Tyskland och skulle göra allt för att få gå till PL och Arsenal, bara att lägga ett bud och få dem att göra sig omöjliga så Bayern släpper dem. Inte svårare än så.
2013-08-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM11

Haha nu får du väl ändå ge dig. Bara i Bayern finns det kanske 2-3 spelare som är bättre än honom (därav är han aldrig aktuell i dom viktigaste matcherna). Sen har han fått lira en del ytterback också men nått säger mig att du inte följer bundesliga.

Lite konstigt att en top 5 spelare i världen skulle gå för 15-20 milj euro och den enda stora klubben som är intresserad är Arsenal, som knappast tillhör Europas toppskikt.
2013-08-11, 19:22
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
1. Det finns många bättre än han i världen, annars hade han väl inte varit bänkspelare i ett tyskt lag som sagt, och nej Bayern är inte det bästa laget i världen, långt ifrån. Förra året var ett unikum som inte sker ofta. Lär väl dröja en tio år minst innan en annan tysk framgång i Europa. Nu har PL lagen förstärkt med världsklasspelare vilket även Real och Barca gjort så nu är det roliga slut för tyskarna medan de stora ligorna tar över som vanligt igen. Det är roligt med hycklare som du som skiter i tysk fotboll totalt men som ändå anser att ligan är bra.... Om nu ligan är bra varför ser ingen på skiten tror du? Jo för att ligan är skit. Rätt enkelt, eller?

2. Nej, tyska ligan är fyra i Europa och långt efter PL och rätt långt efter spanska och italienska ligan, det är en dålig liga skulle jag vilja påstå om man ser till helheten, några dugliga lag som Bayern och Dortmund som skulle platsa i PL medan resterande är på engelsk division två nivå som mest.

Men snälla. Bayern har ju varit uppe i toppen av europa hur länge som helst. Hur många gånger har de inte varit i CL-final? Knappast en slump att de vann i år, speciellt inte med tanke på att de var i final i fjol.
2013-08-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Men snälla. Bayern har ju varit uppe i toppen av europa hur länge som helst. Hur många gånger har de inte varit i CL-final? Knappast en slump att de vann i år, speciellt inte med tanke på att de var i final i fjol.

Tre finaler på fyra år talar för sig själv.
2013-08-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker att han är världsklass. Så.

Jag förstår inte att man inte kan döma en spelare efter runt 10 matcher samt läsa vad andra tycker. Ett gott fotbollsöga kan åtminstone det.

Grejen är att med Gustavo (eller en liknande typ) så kommer vi fint kunna rotera mellan Arteta, Ramsey och Wilshere, med Rosicky, Diaby och Cazorla som andra centrala alternativ. Förmodligen kommer ofta en eller två av dessa vara indisponibla till varje match. Jag tror inte heller Arteta är den första som ryker. Om man vill få in Gustavo lär Wilshere eller Ramsey vara de som stryker först. Men som sagt, konkurrens och rotationsmöjligheter är bara bra, förutom då att Gustavo är en världsklassspelare.

Givetvis så kan du göra den bedömningen efter 10 matcher. Dock en ganska svår bedömning att göra såvida man inte specialstuderar hur det defensiva mittfältet fungerar.

Jag väntar med min bedömningen, jag specialstuderade mest Brasiliens offensiv och Thiago Silva under Conf cup.

Jag håller dock med om att det behövs mer bredd i laget, där får gärna Gustavo komma in.
2013-08-11, 19:37
Medlem
Hur många tyckte att Arteta var exakt vad Arsenal behövde när han värvades på transferfönstrets sista dag? En spelare behöver inte vara en av världens fem bästa på sin position för att förstärka Arsenal. Det är kollektivet som gör ett lag och om ledningen bedömer att Gustavo tillför någonting som inte redan finns att tillgå i truppen och att han dessutom kommer att passa in i det spel som är tänkt vara gällande för Arsenal kommande år, så varför inte köpa honom? En skada på någon eller några av mittfältarna skulle i dagens läge innebära att akademispelare får spela avgörande matcher och det är väl inte det vi vill ha, även om Arsenals akademi är bland de bästa i världen?
2013-08-11, 20:20
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Men varför köpa en reserv? Lägg ett bud på de ordinarie i Bayern istället, de spelar i Tyskland och skulle göra allt för att få gå till PL och Arsenal, bara att lägga ett bud och få dem att göra sig omöjliga så Bayern släpper dem. Inte svårare än så.
Men vad fan spelar det för roll om han är reserv i Bayern som är ett av världens bästa lag (säg inget annat nu tack) när han besitter exakt de kvalitéer Arsenal saknar idag?
2013-08-11, 22:09
Bannlyst
Nu skriver Bild om Gustavo också.

http://www.bild.de/sport/fussball/fc-arsenal/gunners-bieten-fuer-luiz-gustavo-31784384.bild.html

Verkar som att det är konkret. Min drömvärvning kan alltså bli verklighet!
2013-08-11, 22:11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Nu skriver Bild om Gustavo också.

http://www.bild.de/sport/fussball/fc-arsenal/gunners-bieten-fuer-luiz-gustavo-31784384.bild.html

Verkar som att det är konkret. Min drömvärvning kan alltså bli verklighet!

Vore en väldigt bra värvning av Arsenal. hade gärna sett honom i United men krävs väl en mirakel för att få in en ny mittfältare..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in