2013-02-11, 20:49
Medlem
galnabullens avatar
Som svensk/colombian har man självklart fått erbjudandet att smuggla till Europa flera gånger ,dvs att svälja en viss mängd. Senast jag blev frågad var några veckor sedan, av en kola kran, som just kommit ut efter att en kurrir torskat med 200g av colombianskt guld.
Du har jävligt dåliga odds att komma igenom tullen, och det är inte värt risken att hamna i ett colombianskt fängelse som Europé...
Och eftersom att det är illegala organisationer som ordnar detta så kommer du aldrig få några stora summor för ditt jobb, lättare att hitta någon fattig colombian som kan svälja skiten och nöjer sig med lägre summor än att betala en europé. Visst kan du styra upp det hela själv men detta gör hela proceduren svårare och med riskabel...
Senast redigerad av galnabullen 2013-02-11 kl. 20:53.
Citera
2013-02-11, 21:00
Medlem
Alla borde titta på de där dokumentärerna om sorgehistorierna om de smugglare som hamnat i fängelse i Colombia. Man är inte så sugen efter det... Det är en bluffvärld där extremt få lyckas.
Citera
2013-02-12, 00:20
Medlem
RonnyKålmans avatar
varför inte bara smuggla skiten genom ett legitimt bolag? Det borde ju funka bättre..
Citera
2013-02-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
varför inte bara smuggla skiten genom ett legitimt bolag? Det borde ju funka bättre..
Tänkte du typ FedEx?
Citera
2013-02-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Hela poängen att använda en kurir är ju att personen tar skiten, om man använder ett legitimt bolag är det större risk att fler i kedjan åker fast.
Citera
2013-02-13, 01:32
Medlem
RonnyKålmans avatar
det jag syftade på är ett import/exportbolag, alltså om man har kontakter i ett grönt bolag så kanske personen i fråga kan vid beställning av lagliga produkter, även slänga in 1-2kg i containern då tar ingen risken förutom företaget... och det skiter du fullständigt i eftersom det inte är företaget som står dig nära. Endast den "gröna" personen i bolaget kan vid otur bli misstänksam! du har ingen koppling till detta alls.

OBS detta är endast spekulationer och lite kul konversationer, alltså ingen uppmaning till brott. Därför avsäger jag mig allt ansvar!
Citera
2013-02-13, 02:54
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweGirl
Alla borde titta på de där dokumentärerna om sorgehistorierna om de smugglare som hamnat i fängelse i Colombia. Man är inte så sugen efter det... Det är en bluffvärld där extremt få lyckas.
Fast utlänningar hamnar i särskilda gårdar med bara andra utlänningar. Inte för att jag tror det är så trevligt men det är inte lika farligt som att vara colombian. Pratade med en kille som suttit inne i det största och värsta fängelset i Colombia och det verkar inte kul.
Citera
2013-02-13, 08:53
Medlem
Posta till någon du känner, sen åker du hem och avnjuter ditt nya paket fullt med ladd. Garanterat riskfritt för dig, tullen kan ju ta det men dem tar inte dig
Citera
2013-02-13, 11:10
Bannlyst
Antar att dina chanser är att muta poliser om du ska befinna dig till en början i Colombia, då är det kvarstående problemen när du kommer till Sverige, dock har svenska flygplatser inte mycket att skylta över gällande knarkhundar så det är nog grönt ljus om du nu kommer så långt. Dum idé som fan dock, åker du dit i Colombia är det nog inte en dans på rosor
Citera
2013-02-13, 15:19
Medlem
kvertys avatar
Om det bara fanns en utrustning som kunde teleportera kokain från Colombia till mitt vardagsrum utan att lämna några fysiska spår efter sig så vore det inga problem. Eller, skicka upp det med en satellit i omloppsbana kring jorden, be en kosmonaut (rysk astronaut) plocka upp det på sin rymdpromenad, vänta tills kosmonautens uppdrag är avslutat och anlänt till sitt hemland Ryssland, frakta det med luftballong till Sverige. Idiotsäkert.
Citera
2013-02-13, 21:37
Medlem
Ta med några narkomaner som du bjur på resa tur o retur...Mata dem med kinderägg..Skicka dem på samma flight men inte så att folk ser att dem känner varandra..2 kanske åker fast..2 klarar sig...
Citera
2013-08-11, 21:40
Medlem
NSXs avatar
sorry för bump men det absolut bästa måste väl vara att "semestersegla" till sydamerika?
hämta några kg och åka förbi nånstans längst svenska kusten. låter pissenkelt och en svensson borde väl klara av detta så länge man har en kontakt där nere då.

är det någonting jag glömmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in