Bra svarat när jag påpekat att det är två helt skilda lagar, två helt skilda myndigheter som står under två helt skilda departement.
Nej och jag har inte diskuterat hans fall i speciellt utan endast diskuterat/kommenterat andras inlägg utifrån deras och dina missuppfattningar och okunskap.
Som sagt, permissionen var beledsagad. Den ensamme vårdarens uppgift är inte att fysiskt stoppa en rymning. Det kan dock diskuteras om inte vårdaren borde ha följt med ut, det är dock osäkert om någon regel brutits, det hela beror på hur sjukhusets regler ser ut.
Citat:
Poängen var att det inte hade spelat någon direkt roll om han haft 30 sekunder eller 0 sekunders försprång.
Nej och jag har inte diskuterat hans fall i speciellt utan endast diskuterat/kommenterat andras inlägg utifrån deras och dina missuppfattningar och okunskap.
Citat:
Det ansåg tydligen inte behandlande läkare och domstolen som medgav permissionen. Du är antagligen för ung för att känna till det men människor tenderar att förändras med tiden.Som sagt, permissionen var beledsagad. Den ensamme vårdarens uppgift är inte att fysiskt stoppa en rymning. Det kan dock diskuteras om inte vårdaren borde ha följt med ut, det är dock osäkert om någon regel brutits, det hela beror på hur sjukhusets regler ser ut.