2013-08-11, 17:10
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet "Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen." (tredje moseboken 20:13) Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten (och allt annat ont i världen) och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden
Äh, du är bara lite blyg. Kan du inte börja med att döda alla dem som arbetar på söndagar? Det kan ju vara en liten mjukstart och det är ju enkelt att se vilka det är. De vanhelgar den heliga sabbaten och då vill gud att du dödar dem.

Nu i sommar såg jag också en massa människor som gick runt helt ogenerat i både bomull och linkläder samtidigt trots att de vet hur det strider mot guds lag. Jag fick gå hem och ta luktsalt. På dem bara!

Varför tror du att gud började bli mesig när han tog en mänsklig form? Han var ju betydligt tuffare innan men sen ville han tydligen inte leva efter sina egna regler. Kanske är lättare att vara tuff på avstånd. Lite som de där internethatarna. Jag tror gud var den första riktigt hatfyllda typen i etern.
Citera
2013-08-11, 17:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Du kanske inte tycker om det, med det jag säger är rätt enligt bibeln. Gud, som är Jesus, säger aldrig emot sig själv. Nej jag är inte syndfri.
Då bryter du ju mot guds ord om du verkar för dödsstraff då du vet att ingen syndfri människa existerar som kan utdömma straffet, och Jesus lär inte komma ner för att döda dessa människor som den enda syndfria människan som vandrat på jorden. Deras dom är för dem att stå till svars för på yttersta dagen inte inför psykfall som du som väljer bort herren Jesus ord när det passar för att tillfredställa dina morbida lustar.

Sök hjälp.
Du behöver det.
Citera
2013-08-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Om det är din guds vilja, varför gör du inte det? Sen trotsar du honom för att du inte vill kasta bort ditt liv. Din gud vill ju inte att du ska "motarbeta homosexualiteten och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden", han vill att du ska döda dem, håller du på med avgudadyrkan, eller?

Tror att du är godare än din gud..
Predikaren 7:17 Var icke alltför orättfärdig, och var icke en dåre; icke vill du dö i förtid?
Första Korinthierbrevet 6:20 Gud har köpt er och priset är betalt. Ära då Gud med er kropp.

För att gud inte vill att jag ska slösa bort mitt liv, att ta livet ifrån homosexuella skulle säkerligen räknas som det.

Det gud istället vill är att man på ett pålitligt och hållbart sätt avrättar dem. Att gå runt och mörda och skapa kaos är vidrigt och är något jag aldrig skulle göra, behöver jag ens skriva det?
Citera
2013-08-11, 17:20
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja, ty det är skrivet "Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen." (tredje moseboken 20:13) Men att göra det skulle vara att kasta bort mitt liv, i livet kan jag motarbeta homosexualiteten (och allt annat ont i världen) och dess spridning och arbeta för att de ska straffas med döden

Jag hoppas du är såpass konsekvent att du även arbetar för att personer som är gifta med andra men har sex med varandra samt personer som förbannar sina föräldrar också skall straffas med döden. Även att par som har sex då kvinnan har mens ska fördrivas ut ur samhället är något du bör jobba för.
Citera
2013-08-11, 17:23
Medlem
Citat:
Predikaren 7:17 Var icke alltför orättfärdig, och var icke en dåre; icke vill du dö i förtid?
Första Korinthierbrevet 6:20 Gud har köpt er och priset är betalt. Ära då Gud med er kropp.

För att gud inte vill att jag ska slösa bort mitt liv, att ta livet ifrån homosexuella skulle säkerligen räknas som det.

Det gud istället vill är att man på ett pålitligt och hållbart sätt avrättar dem. Att gå runt och mörda och skapa kaos är vidrigt och är något jag aldrig skulle göra, behöver jag ens skriva det?

Skall man hugga handen av kvinnor som råkar nudda kuken på två män som träter?

Mosebok 25: 11-12

"Om två män träta med varandra, och den enes hustru kommer för att hjälpa sin man mot den andre, när denne slår honom, och hon därvid räcker ut sin hand och fattar i hans blygd, 12 så skall du hugga av henne handen, utan att visa henne någon skonsamhet."
Citera
2013-08-11, 17:24
Medlem
Citat:

Kan du inte ära gud från ett fängelse?
Citera
2013-08-11, 17:28
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Kan du inte ära gud från ett fängelse?
Nej det är inte coolt nog för honom.
Att stå bakom mobben och se andra göra jobbet är hans melodi.
Att själv offra något för tron kommer inte på tal, blir ju jobbigt då.
Citera
2013-08-11, 17:29
Medlem
Thundermans avatar
Jag förstår inte vad problemet är som ni ateister här debatterar med Enkel-man.

Han påpekar klart och tydligt att han är emot att man dödar folk utanför lagen. Däremot vill han att det ska vara dödstraff för homosexuella, vilket är vad både kristna och muslimer vill, så vart är problemet?

Jag hade också velat ha dödstraff för dessa rövhål men då det inte är straffbart idag i Sverige så kan man inte bara gå utanför lagen och döda folk. Det är något som vi alla håller med om.

Det finns många länder där det finns dödsstraff för homosexuell såsom Iran, Afghanistan och Saudi Arabien.
Citera
2013-08-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman

Han påpekar klart och tydligt att han är emot att man dödar folk utanför lagen. Däremot vill han att det ska vara dödstraff för homosexuella, vilket är vad både kristna och muslimer vill, så vart är problemet?

Jag hade också velat ha dödstraff för dessa rövhål men då det inte är straffbart idag i Sverige så kan man inte bara gå utanför lagen och döda folk. Det är något som vi alla håller med om.

Det finns många länder där det finns dödsstraff för homosexuell såsom Iran, Afghanistan och Saudi Arabien.
EDIT:inget
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-11 kl. 18:37.
Citera
2013-08-11, 17:43
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Avgudadyrkan är också belagt med dödsstraff så du ska kanske vänta med att jubla eftersom du tillber en falsk gud och följer en falsk profet. Tycker du att kristendomen ska ta upp sin gamla fina tradition och döda otrogna?
Citera
2013-08-11, 17:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Och du har rätten till att väja och vraka mellan vad som är relevant i bibeln och hur det skall tolkas.

Citat:

Aaah, teokrati är vad vi behövar enligt dig.
Citera
2013-08-11, 17:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Att vi inte är så intresserade av att återinföra teokratisk fascism.

Jag hoppas att du förstår detta svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in