2013-08-11, 11:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Haha, okej! Jag utgick bara ifrån mig själv. Det kan ju hända att hon dragit på sig stövlarna av den anledningen. Hade hon ens stövlar på sig när hon hittades, är det bekräftat eller är det något som bara cirkulerat som ett rykte här?
Det är fågelkvitter.
Citera
2013-08-11, 11:59
Medlem
Tack! Kan inte någon starta en tråd där teorier utelämnas? En tråd med endast fakta från säkra källor och sammanfattningar? Skulle underlätta för den som inte vill läsa om huruvida det är sexigt att gå med skor inne eller ej...
Citera
2013-08-11, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan ha varit nyköpta stövlar som hon passade på att gå in?

Hur mycket vet vi egentligen om deras relation? Var de vänner? kk? Syskon? Vad vet vi egentligen?

Normalt folk äter inte heller middag mitt i natten med sina vänner...

Vad jag vet är det inte klarlagt när di åt. Men di sena tel.samtalen tyder på att det säkert dracks alkohol.
Kan man tänka sig att munvige AJ var ute efter sex ?
Men helt enkelt misslyckades med sin charmoffensiv och efter samtalet med PT, så trodde han kanske att Ida skulle släppa till, men se det kanske hade fått motsatt verkan ?
Nu med alkohol och ett verbalt bråk i kroppen så visar AJ sin rätta sida och slår ihjäl Ida när hon nekar honom ett skjut. Förloppet är extremt snabbt och oväntat våldsamt och helt utan ånger gentmot Ida. Däremot med begynnande stress för att komma undan dådet som helt var Idas fel.
Citera
2013-08-11, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Har du källa på när polis, rättsläkare och SKL har uttalat sig om ansvarsfördelningen mellan de häktade?

Missförstå mig rätt, jag tror det är som du säger, men jag ser ingen anledning till att gå på som en kamphund bara för att någon har en avvikande teori och mindre fb-poster än vad du har.

Till de flesta: lågpostare kan ha andra konton. De kan ha familjer. De kan ha krävande yrken. Sluta vara så jävla nedklankande.
Källa till att jag litar på Polisen och rättsläkare mm, nu får du fan ge dig.
Att de uttalat något om ansvarsfördelningen är något du din falskapa påstår inte något jag sagt.
Lågpostare är när man inte har riktigt rent mjöl i påsen, litar ju mer på fullpostare som inte svänger runt med nya nick i varje tråd så där lite tjejigt. Missförstå mig rätt nu.

PS1: I tråden har det kommit lågpostera som velat leda bort spåren från AJ, att då hitta på nya grejer hela tiden som bara leder till att hjälpa AJ från straff blir man bara så trött på. Iallafall jag ~Bäver blir det.

PS2: Vi kan återkomma till detta med blodet i trappans tillkomst genom droppning vs kroppsfinktion när rättegången mot GM är över, då vet vi förhoppningsvis.
Senast redigerad av beaver_se 2013-08-11 kl. 12:16. Anledning: Tog bort ett komma och kasta in en "1".
Citera
2013-08-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Haha, okej! Jag utgick bara ifrån mig själv. Det kan ju hända att hon dragit på sig stövlarna av den anledningen. Hade hon ens stövlar på sig när hon hittades, är det bekräftat eller är det något som bara cirkulerat som ett rykte här?

Man ska inte alltid utgå från sig själv, alla är vi olika.

Jag har för mig att det stått i någon tidning att hon hade boots på sig men minns inte exakt vilken.
Citera
2013-08-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vad jag vet är det inte klarlagt när di åt. Men di sena tel.samtalen tyder på att det säkert dracks alkohol.
Kan man tänka sig att munvige AJ var ute efter sex ?
Men helt enkelt misslyckades med sin charmoffensiv och efter samtalet med PT, så trodde han kanske att Ida skulle släppa till, men se det kanske hade fått motsatt verkan ?
Nu med alkohol och ett verbalt bråk i kroppen så visar AJ sin rätta sida och slår ihjäl Ida när hon nekar honom ett skjut. Förloppet är extremt snabbt och oväntat våldsamt och helt utan ånger gentmot Ida. Däremot med begynnande stress för att komma undan dådet som helt var Idas fel.

Det folk spekulerat i att man inte kan/det är svårt att ha ihjäl någon utan tillhyggen och de dunsar som ska ha hörts från lägenheten.

Kan tänka mig att det kan komma en hel del blod och låta som dunsar om man t ex dunkar ett huvud hårt i golvet.
Citera
2013-08-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Han var väl utbildad sjukskötare tro det eller ej enligt tidigare uppgifter i tråden!?

Han påbörjade en utbildning till undersköterska. Jag är osäker på hurvida han avslutade den eller inte.
Citera
2013-08-11, 12:11
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Källa till att jag litar på Polisen och rättsläkare mm, nu får du fan ge dig.
Att de uttalat något om ansvarsfördelningen är något du din falskapa påstår inte något jag sagt.
Lågpostare är när man inte har riktigt rent mjöl i påsen, litar ju mer på fullpostare som inte svänger runt med nya nick i varje tråd så där lite tjejigt. Missförstå mig rätt nu.

PS,: I tråden har det kommit lågpostera som velat leda bort spåren från AJ, att då hitta på nya grejer hela tiden som bara leder till att hjälpa AJ från straff blir man bara så trött på. Iallafall jag ~Bäver blir det.

PS2: Vi kan återkomma till detta med blodet i trappans tillkomst genom droppning vs kroppsfinktion när rättegången mot GM är över, då vet vi förhoppningsvis.

Du missförstår mig. Jag påstår ingenting, jag ber dig bara tagga ner på attityden.

Jag struntar helt i blodet i trappan, du blandar ihop mig med någon annan i tråden.

Jag har aldrig påstått att polis, rättsläkare eller SKL har uttalat sig om ansvarsfördelningen, däremot skrev du att du hellre litar på dom än lågpostande Felix52. Det jag påstår är att Felix52s teori inte på något sätt säger emot något uttalande som Polis, rättsläkare eller SKL har gjort. Då är det alltså du som indirekt påstår det.

Take a chill pill, en stärkande promenad eller se till att få 7-8 timmars sömn om natten, du verkar helt rabiat.

Och till sist, falskapa? Haha, vaffan är det för något?
Citera
2013-08-11, 12:16
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Man ska inte alltid utgå från sig själv, alla är vi olika.

Jag har för mig att det stått i någon tidning att hon hade boots på sig men minns inte exakt vilken.

Det verkar vara fågelkvitter, som en annan användare skrev. Har skummat igenom de flesta tidningsartiklar och det enda som står är att hon hade kläder på sig.
Nej, det vet jag, dock gjorde jag det denna gång.
Citera
2013-08-11, 12:19
Medlem
Har verkligen inte kunnat hålla mig uppdaterad i tråden eftersom det kommer så många nya inlägg hela tiden. Ska man läsa ikapp 20 sidor är det 50 sidor när man är klar, och därefter blir det 60 osv.

Bootsen kom väl på tal så vitt jag vet när en användare skrev att det funna kvinnan hade rött hår och boots. Vet inte om det varit uppe mycket för diskussion efter det, men detta var signalementet (från en användare) innan polisen hade gått ut med att det var I som var hittad. Mvh
Senast redigerad av stros 2013-08-11 kl. 12:24.
Citera
2013-08-11, 12:19
Bannlyst
Citat:
Det folk spekulerat i att man inte kan/det är svårt att ha ihjäl någon utan tillhyggen och de dunsar som ska ha hörts från lägenheten.

Kan tänka mig att det kan komma en hel del blod och låta som dunsar om man t ex dunkar ett huvud hårt i golvet.

I AJs tidigare domar, har han använt tillhyggen då ?
Får för mig att han börjar slåss mycket impulsivt med nävar och sparkar ?
Citera
2013-08-11, 12:26
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
I AJs tidigare domar, har han använt tillhyggen då ?
Får för mig att han börjar slåss mycket impulsivt med nävar och sparkar ?
Drar gärna kniv i tid och otid. Han har skurit flera som det aldrig blivit polissak av, har själv bevittnat hans sätt att slåss på, då han kommer i underläge eller blir rädd, som han ofta blir så åker bladet fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in