2013-08-11, 01:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
De med koll på brasiliansk fotboll anser alla att Paulinho är en bättre spelare än Gustavo. Det är inget snack.

Vilket jag tycker är ganska löjligt. Dels är det en fråga om spelstil, dels så vetefan om jag ens håller med. Än mindre att det inte skulle vara något snack. Gustavo har ändå spelat i Bayern, medan Paulinho bara gick till Spurs.

I Confed blev Paulinho hyllad. Jag tycker Gustavo var bättre. Gustavo är klokare och har bättre fötter. Tilltalar mig betydligt mer än en halvt oprövad, ospelskicklig box-to-box-mittfältare.
2013-08-11, 04:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förstår du inte att du skämmer ut dig?

Extremt komiskt med alla dessa som är så bombsäkra i sina omdömen om spelare från de sydamerikanska ligorna.
Och du följer förstås alla ligor i hela världen? Du kan väl uttala dig om Luiz Gustavos prestationer från BL? I Hoffenheim där han mer eller mindre bar laget på sina axlar eller i FCB där han knappast har gjort bort sig även om det varit taskigt med speltid på grund av konkurrensen.

Det är för övrigt lika löjligt av förståsigpåare av någon obskyr liga som ska skriva upp spelarna å det grövsta. Visst är det möjligt att Paulinho är en late bloomer men om han nu är så bra som ni vill göra gällande är det märkligt att han inte tagit steget till en europeisk klubb av någorlunda nivå förrän nu? Det verkar ju exempelvis inte ha gått så bra när han var i Litauen eller Polen.
2013-08-11, 04:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Och du följer förstås alla ligor i hela världen? Du kan väl uttala dig om Luiz Gustavos prestationer från BL? I Hoffenheim där han mer eller mindre bar laget på sina axlar eller i FCB där han knappast har gjort bort sig även om det varit taskigt med speltid på grund av konkurrensen.

Det är för övrigt lika löjligt av förståsigpåare av någon obskyr liga som ska skriva upp spelarna å det grövsta. Visst är det möjligt att Paulinho är en late bloomer men om han nu är så bra som ni vill göra gällande är det märkligt att han inte tagit steget till en europeisk klubb av någorlunda nivå förrän nu? Det verkar ju exempelvis inte ha gått så bra när han var i Litauen eller Polen.

Nej. Därför uttalar jag mig inte om huruvida Paulinho eller Gustavo är bäst - till skillnad från dig. Du som har sett typ 5 matcher med Paulinho. Jag har inte sagt ett enda ord om vem av de som är bäst.

Som sagt, oerhört komiskt med folk som leker experter på sydamerikanska spelare de ofta på sin höjd sett i youtubeklipp. Det är pajasstämpel på sådana användare.

Sen är ditt snack om Litauen och Polen bara efterblivet. Vet du exempelvis att Thiago Silva misslyckades i både Portugal och Ryssland när han var yngre? Idag är han världens bästa mittback. Fast nu kommer du säkert säga att Dante är bättre...
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-11 kl. 04:32.
2013-08-11, 08:47
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Nu har Gustavo gått ut och sagt att han vill spela i PL och han säger även att han älskar Arsenals spelsätt. Hoppas verkligen Gustavo hamnar hos oss. Vad tror ni? http://m.101greatgoals.com/blog/arsenal-bid-18m-for-bayern-munich-midfielder-luiz-gustavo-sunday-sun

Känns bara konstigt att värva till den lagdel som redan har bredd. Viss, bra spelare men det behövs försvarare och anfallare. I synnerhet det sista.
2013-08-11, 09:01
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Känns bara konstigt att värva till den lagdel som redan har bredd. Viss, bra spelare men det behövs försvarare och anfallare. I synnerhet det sista.

Arsenal är väl förmodligen det enda topplaget i hela europa som saknar en defensiv mittfältare i truppen. Vidhåller alltjämt att denna spelartyp är den absolut viktigaste att få in i det här läget, tillsammans med mittback då nu när Miquel lämnade. Exempelvis Spurs har ju 5-6 centrala mittfältare som alla är starkare defensivt än Arteta.

Startelvan skulle bli ofantligt mycket starkare med en Gustavo istället för Arteta på den positionen.

Santi-Giroud-Walcott
Arteta-Wilshere
Gustavo

Riktigt bra.
Senast redigerad av dire 2013-08-11 kl. 09:28.
2013-08-11, 09:29
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vilket jag tycker är ganska löjligt. Dels är det en fråga om spelstil, dels så vetefan om jag ens håller med. Än mindre att det inte skulle vara något snack. Gustavo har ändå spelat i Bayern, medan Paulinho bara gick till Spurs.

I Confed blev Paulinho hyllad. Jag tycker Gustavo var bättre. Gustavo är klokare och har bättre fötter. Tilltalar mig betydligt mer än en halvt oprövad, ospelskicklig box-to-box-mittfältare.

I jämförelse med Paulinho är Gustavo en begränsad mittfältare med två cementblock till fötter. Han har långt i från samma dynamik, spelsinne och känsla för att balansera spelet. Defensivt skicklig men inte så mycket mer.

Citat:
Ursprungligen postat av cst

Det är snarare löjligt med användare som har skygglapparna på och enbart värdesätter Europeisk fotboll. Allting kretsar inte kring tio toppklubbar i Europa. Paulinho vann ligan, Copa Libertadores och klubb-VM med sitt Corinthians. Frågan borde istället vara - varför skulle han inte ha stannat i det laget? Dessutom bildade han ett sjukt block med parhästen Ralf, som har i princip samma karaktärsdrag som Sandro. Det innebär att han helt kan spela sitt spel i Spurs.

En sista sak, du får det att låta som han är 32 år när han de facto är 25 år. Knappast någon "late bloomer" det vill säga. Och innan jag avslutar den här diskussionen så antar jag att du såg Paulinho spela mot Espanyol under gårdagen? Du har ju en jävla koll menar jag.
2013-08-11, 10:44
Medlem
antonaugustssons avatar
Vi leker med tanken att Arsenal misslyckas med att värva Suarez och Rooney går till Chelsea. Vilka tänkbara anfallare finns tillgänliga?
2013-08-11, 10:48
Medlem
dires avatar
Citat:
Vi leker med tanken att Arsenal misslyckas med att värva Suarez och Rooney går till Chelsea. Vilka tänkbara anfallare finns tillgänliga?

Leandro Damiao är väl fortfarande på marknaden vad jag förstår, Benteke kanske går att lösa.
2013-08-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Leandro Damiao är väl fortfarande på marknaden vad jag förstår, Benteke kanske går att lösa.
J. Martinez, Eto'o, Doumbia (2 år kvar på kontraktet).
2013-08-11, 11:01
Medlem
TheBunks avatar
Citat:

Chelsea får ju lite överflöd om Rooney går dit. Frågan är ju dock om Torres/Ba blir någon förbättring jämfört med Giroud, tror inte man släpper Lukaku. Giroud som var pigg och riktigt effektiv igår mot City, både det godkända målet och offsidemålet. Verkar vara en riktigt god stämning i truppen, som lovar gott inför säsongen. Baksidan med en ev Rooney eller Suarez är ju att dynamiken i omklädningsrummet kan förändras. Skulle trots det gärna se Suarez i Arsenal. Vill man utmana om de finaste titlarna behövs en världsklass-striker.
2013-08-11, 11:02
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
J. Martinez, Eto'o, Doumbia (2 år kvar på kontraktet).

Wenger skulle aldrig värva från Porto av uppenbara skäl så Martinez är inte ett alternativ. Eto'o sitter på för hög lön och är Doumbia tillräckligt bra (är förmodligen dessutom 30+)?
2013-08-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Wenger skulle aldrig värva från Porto av uppenbara skäl så Martinez är inte ett alternativ. Eto'o sitter på för hög lön och är Doumbia tillräckligt bra (är förmodligen dessutom 30+)?
Martinez har, vad jag förstår, en utköpsklausul på €40M, är det en vecka kvar på fönstret och Arsenal inte satt en anfallare än kan jag tänka mig att Wenger överväger. Gäller ju dock att övertyga spelare.

Det senaste jag läste angående Eto'o var att han kunde tänka sig att gå ned i lön och att han ville spela i Napoli, men att Arsenal skulle ge sig in i leken.

Doumbia är 25 år, vann skytteligan i Ryssland säsongen 11/12. Var skadad hela hösten 2012, nu tillbaka och gör mål igen. 38 mål på 63 matcher för CSKA i ligan sen 2010.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in