Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Vilket jag tycker är ganska löjligt. Dels är det en fråga om spelstil, dels så vetefan om jag ens håller med. Än mindre att det inte skulle vara något snack. Gustavo har ändå spelat i Bayern, medan Paulinho bara gick till Spurs.
I Confed blev Paulinho hyllad. Jag tycker Gustavo var bättre. Gustavo är klokare och har bättre fötter. Tilltalar mig betydligt mer än en halvt oprövad, ospelskicklig box-to-box-mittfältare.
I jämförelse med Paulinho är Gustavo en begränsad mittfältare med två cementblock till fötter. Han har långt i från samma dynamik, spelsinne och känsla för att balansera spelet. Defensivt skicklig men inte så mycket mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
cst
Och du följer förstås alla ligor i hela världen? Du kan väl uttala dig om Luiz Gustavos prestationer från BL? I Hoffenheim där han mer eller mindre bar laget på sina axlar eller i FCB där han knappast har gjort bort sig även om det varit taskigt med speltid på grund av konkurrensen.
Det är för övrigt lika löjligt av förståsigpåare av någon obskyr liga som ska skriva upp spelarna å det grövsta. Visst är det möjligt att Paulinho är en late bloomer men om han nu är så bra som ni vill göra gällande är det märkligt att han inte tagit steget till en europeisk klubb av någorlunda nivå förrän nu? Det verkar ju exempelvis inte ha gått så bra när han var i Litauen eller Polen.
Det är snarare löjligt med användare som har skygglapparna på och enbart värdesätter Europeisk fotboll. Allting kretsar
inte kring tio toppklubbar i Europa. Paulinho vann ligan, Copa Libertadores och klubb-VM med sitt Corinthians. Frågan borde istället vara - varför skulle han inte ha stannat i det laget? Dessutom bildade han ett sjukt block med parhästen Ralf, som har i princip samma karaktärsdrag som Sandro. Det innebär att han helt kan spela sitt spel i Spurs.
En sista sak, du får det att låta som han är 32 år när han de facto är 25 år. Knappast någon "late bloomer" det vill säga. Och innan jag avslutar den här diskussionen så antar jag att du såg Paulinho spela mot Espanyol under gårdagen? Du har ju en jävla koll menar jag.