Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-10, 23:19
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irenicus
Kriminella invandrare? Alla invandrare som inte tillhör det västerländska etniska och kulturella arvet ska ut, vare sig de är kriminella eller ej. Sen om det finns någon indier eller liknande som håller på med forskning och dylikt så får han stanna som gäst, men inget medborgarskap eller permanent vistelse.
Varför skriver SvP då alla kriminella invandrare?
Citera
2013-08-10, 23:24
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Kriminella invandrare? Alla invandrare som inte tillhör det västerländska etniska och kulturella arvet ska ut, vare sig de är kriminella eller ej. Sen om det finns någon indier eller liknande som håller på med forskning och dylikt så får han stanna som gäst, men inget medborgarskap eller permanent vistelse.
Är detta din åsikt eller partiets? Var står detta i så fall? Jag är nämligen intge intresserad av din åsikt. I tråden diskuterar vi vad SvP står för, vad du anser är oväsentligt
Citera
2013-08-10, 23:27
Medlem
Irenicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Är detta din åsikt eller partiets? Var står detta i så fall? Jag är nämligen intge intresserad av din åsikt. I tråden diskuterar vi vad SvP står för, vad du anser är oväsentligt
Det är partiets åsikt, om du läser punktprogrammet på hemsidan så framgår det ganska tydligt.
Citera
2013-08-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Varför skriver SvP då alla kriminella invandrare?

Såvitt jag förstår utifrån partiprogrammet är väl målet att göra Sverige så etniskt svenskt (vitt västerländskt) igen som det bara går. Man måste dock börja någonstans och det är här de kriminella samt de som ej fått medborgarskap kommer in i bilden, sedan får man fortsätta därifrån. De enda som jag personligen skulle kunna tänka mig få stanna är en handfull adopterade som har helsvenska adoptivfamiljer. Dock kan jag inte tänka mig att det i det fallet rör sig om mer än ett par tusen individer och dessa kommer inte heller att skada folkkroppen som helhet. Dessa skall kunna leva i stort sett helt normalt, arbeta och betala skatt fast med vissa smärre restriktioner. Tex skall de aldrig kunna arbeta politiskt, massmedialt, inom försvarsmakten eller ha tunga politiska poster inom näringslivet. I tredje riket kallades detta för att vara statsanhgörig kontra fullvärdig medborgare
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-08-11 kl. 00:01.
Citera
2013-08-11, 00:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Det är partiets åsikt, om du läser punktprogrammet på hemsidan så framgår det ganska tydligt.
jag har läst alla dokument som finns på hemsidan, mycket noga, men kan inte se att det du säger står där faktiskt.
Därför trodde jag det var en egen åsikt. Du kan väl ge mig www på det det för då har jag missat det.
Jag försöker lära mig vad SvP står för nämligen och är idag ingen anhängare även om det kliar ibland.
Citera
2013-08-11, 00:17
Medlem
Irenicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
jag har läst alla dokument som finns på hemsidan, mycket noga, men kan inte se att det du säger står där faktiskt.
Därför trodde jag det var en egen åsikt. Du kan väl ge mig www på det det för då har jag missat det.
Jag försöker lära mig vad SvP står för nämligen och är idag ingen anhängare även om det kliar ibland.
Citat:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Det står ingenting om repatrieringen i sig men har man hängt med i tråden ett tag eller lyssnat på deras radio så vet de flesta att det är så det ligger till. Har man inget medborgarskap så blir det ju ganska svårt att upprätthålla sig i landet en längre tid så det känns ganska uppenbart att dessa människor kommer skickas hem.

Än så länge finns det dessvärre ingen mer detaljerat information, jag efterfrågade själv vilka som skulle repatrieras och hur det skulle gå till samt varför man inte specificerat det i punktprogrammet men då blir jag dumförklarad som inte kunde se det uppenbara
Citera
2013-08-11, 00:17
Medlem
Citat:
Kliar? Anser du att du befinner dig mellan SD och SvP? Isåfall vad är det du ogillar med SD och SvP?
Citera
2013-08-11, 00:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det står ingenting om repatrieringen i sig men har man hängt med i tråden ett tag eller lyssnat på deras radio så vet de flesta att det är så det ligger till. Har man inget medborgarskap så blir det ju ganska svårt att upprätthålla sig i landet en längre tid så det känns ganska uppenbart att dessa människor kommer skickas hem.

Än så länge finns det dessvärre ingen mer detaljerat information, jag efterfrågade själv vilka som skulle repatrieras och hur det skulle gå till samt varför man inte specificerat det i punktprogrammet men då blir jag dumförklarad som inte kunde se det uppenbara
Under vidareutveckling av punkprogrammet för punkt 1 kan man läsa: För alla folks långsiktiga överlevnad krävs ett eget etniskt homogent livsrum

Hur ska man få ett etniskt homogent livsrum om man har 1.5miljoner rasfrämlingar i landet.

De måste ju repatrieras för att vi skall få ett etniskt homogent livsrum.
Citera
2013-08-11, 00:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Kliar? Anser du att du befinner dig mellan SD och SvP? Isåfall vad är det du ogillar med SD och SvP?
Det är det jag vill lära mig om. Inte bara att partiordföranden vill att vi röstar på SvP på hemsidan
SD har mer konkreta förslag . kanske för att man är tvingad till det i Riksdagen, medan SvP:s förslag hela tiden är mer ideologiska. Jag vill klä dom i konkreta förslag som t ex vad man menar med "detaljstyre". PÅ vilken nivå menar man. Kom inte och säg nämndemän för det är redan taget av andra partier. Jag är rädd för att SvP inte kommer att komma längre om amn inte konkretiserar sig
Citera
2013-08-11, 00:56
Medlem
Citat:
Det är det jag vill lära mig om. Inte bara att partiordföranden vill att vi röstar på SvP på hemsidan
SD har mer konkreta förslag . kanske för att man är tvingad till det i Riksdagen, medan SvP:s förslag hela tiden är mer ideologiska. Jag vill klä dom i konkreta förslag som t ex vad man menar med "detaljstyre". PÅ vilken nivå menar man. Kom inte och säg nämndemän för det är redan taget av andra partier. Jag är rädd för att SvP inte kommer att komma längre om amn inte konkretiserar sig
Nu är ju partiet väldigt litet, så egentligen är det inte så konstigt att det är fattigt med konkreta punkter. Visst jag håller med dig, jag vill att partiet börjar våga ta ställning i fler frågor. Partiet gör dock anspråk på att bli en bred folkrörelse, dvs de vill utvecklas i takt med deras storlek. De vill utöka sitt politiska program i takt med att personer engagerar sig i partiet och engagerar sig för specifika frågor. Det har Dan sagt i Radio Framåt och det är så SvP verkar fungera. Är det någon fråga man känner att man vill utveckla i SvPs politik, verkar det vara rätt fritt att gå med och argumentera för sin sak, såtillvida det inte rör sig om saker som går helt mot partiets grundläggande ideologi.

Men som sagt, jag håller med dig om att det känns lite tunt just nu.
Citera
2013-08-11, 01:20
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nu är ju partiet väldigt litet, så egentligen är det inte så konstigt att det är fattigt med konkreta punkter. Visst jag håller med dig, jag vill att partiet börjar våga ta ställning i fler frågor. Partiet gör dock anspråk på att bli en bred folkrörelse, dvs de vill utvecklas i takt med deras storlek. De vill utöka sitt politiska program i takt med att personer engagerar sig i partiet och engagerar sig för specifika frågor. Det har Dan sagt i Radio Framåt och det är så SvP verkar fungera. Är det någon fråga man känner att man vill utveckla i SvPs politik, verkar det vara rätt fritt att gå med och argumentera för sin sak, såtillvida det inte rör sig om saker som går helt mot partiets grundläggande ideologi.

Men som sagt, jag håller med dig om att det känns lite tunt just nu.
ok tack. Jag röstar inte på SD utan på M. Jag är nära att rösta på SD pga invandringsfrågan. Jag vill dock veta mer om SvP innan jag lägger min röst där. Jag är inte rasist men svensk. Hur mycket svensk jag är vet jag inte riktigt idag, men vill hitta rätt. Idag är det M som gäller, speciellt mht till anörighetsinvandring som de vill förändra.
Citera
2013-08-11, 01:39
Medlem
Citat:
ok tack. Jag röstar inte på SD utan på M. Jag är nära att rösta på SD pga invandringsfrågan. Jag vill dock veta mer om SvP innan jag lägger min röst där. Jag är inte rasist men svensk. Hur mycket svensk jag är vet jag inte riktigt idag, men vill hitta rätt. Idag är det M som gäller, speciellt mht till anörighetsinvandring som de vill förändra.
Känns rätt överflödigt att jag ska förklara hur mycket jag föraktar M, med tanke på att de suttit i sju år på makten. För mig är det rent valfläsk, särskilt med tanke på att samma parti samarbetar med extremisterna i MP plus att Reinfeldt sagt att han straffade SD-väljarna genom att han ökade invandringen ännu mer efter 2010. Men nog om det.

Många tror att SvP är jättenoga med att man måste vara helsvensk, så är det faktiskt inte. Partiet vill inte utvisa européer och det gör inget om man råkar ha lite påbrå från andra delar av Europa. Även icke-svenskar (dvs européer) kan bli svenskar enligt SvP så länge man inte avviker för mycket från svenskarna. Om du skulle ha lite utländskt i dig sen flera flera generationer tillbaka, är det knappast någon stor sak av hur jag har förstått det. Partiet DNA-testar knappast medlemmarna.

Partiet fokuserar inte på att man måste vara svensk i sig, utan att man främst ska likna svenskarna i allt väsentligt. Låt oss säga att du ser ut som vilken svensk som helst, och kommer från Sydafrika (finns ju vita där) så är man välkommen att bli en del av svenskheten. Någon mer insatt SvPare får gärna rätta mig om jag skulle ha fel någonstans.

Jag själv är inte naturligt rasist. Jag har varit politiskt korrekt i större delar av min ungdom, var först efter vansinnespolitiken jag började ifrågasätta situationen och politiken. Efter alla attacker mot min identitet som etablissemanget ständigt håller på med, desto mer har jag radikaliserats i mina åsikter. Så det har sina naturliga förklaringar.
Senast redigerad av Feru 2013-08-11 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in