2013-08-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte så dumt att det förtjänar ett När blodtrycket upphör minskar blödningen betydligt.

Självklart, men ett knivhugg i lungan och ett lyft in i en hiss där kroppen blir lite hoptryckt och lite vänd - tror du inte det kan bli en liten överraskning för den som bär då? Kan det inte bli så att offret plötsligt får blod utttyckt med luft ur såret och så blir det plötsligt en massa blod i hissen och sedan när man går ut så gör man fotspår som Megamind sa - kan det inte vara så?

Jag undrar om inte ursprungliga frågeställaren helt enkelt menade att kroppen legat ett tag innan man bar ut den och ändå blev det blod i trappan? Eller har kroppen burits ut direkt menar du?
Citera
2013-08-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Sure. Jag frågar vem I*as pappa är då det antyds att alla i trollhättan vet vem han är.
Det uppfattar ni som osmakligt.
Tidigare i tråden har det spekulerat vilt om t.ex. I*as liv, kroppens skick och vilka av hennes skor hon dog i. Det finner ni ok?
Jag utgår från att I*as anhöriga inte söker tröst i denna svåra stund genom att läsa den här tråden på flashback...

Skicka instrumenten på kalibrering.

Nu är jag inte så högdragen av mig så att någon behöver tilltala mig med ett "ni" om det nu var mig du syftade på!

Vad andra skriver i tråden får stå för dom! För övrigt håller jag i stort sett med dig (se det fetade), själv har jag inte spekulerat kring eller haft synpunkter på flickans liv överhuvudtaget! Det som är intressant är att få klarhet i vad som hände, vem som gjorde det och varför!
Citera
2013-08-10, 22:09
Medlem
Reimers avatar
En fråga som inte diskuterats så mycket är hur pass illa åtgången kroppen är efter dessa 5 veckor i det fria, den var inte ens nödtorftigt dold som i Lind* Che* fallet, hur pass sargad av djur är den?

Mjukdelar är det första som blir angripet så om det är ett stickvapen inblandat kan det bli svårt att hitta dödsorsaken.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
En helt annan sak.
Din eminenta karta. Den blå vägen som är utritad, den svänger söderöver strax intill AJ:s barndomskvarter. Det går inte att köra därifrån upp mot DB:s hus?
Jo, men då kör man inte Kabelvägen genom västgötsk djungel som ger massor av gömställen. Mycket av teorierna bygger på att de körde den vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Det spekulerades i hur det kunde vara så mycket blod i trapphuset.

Exakt. Jag tror inte hon var död vid det tillfället. Svårt skadad ja, kanske medvetslös.
Citera
2013-08-10, 22:15
Medlem
Citat:
Exakt. Jag tror inte hon var död vid det tillfället. Svårt skadad ja, kanske medvetslös.

Jag menar att hon skulle kunna varit det om kniv användes men tycker det låter lite märkligt och nästan som överlagt mord att använda vapen. Tror vi inte att det här är en misshandel som spårade ur fullständigt? Jag tror ingen planerade att mörda henne utan det bara blev så.
Citera
2013-08-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En fråga som inte diskuterats så mycket är hur pass illa åtgången kroppen är efter dessa 5 veckor i det fria, den var inte ens nödtorftigt dold som i Lind* Che* fallet, hur pass sargad av djur är den?

Mjukdelar är det första som blir angripet så om det är ett stickvapen inblandat kan det bli svårt att hitta dödsorsaken.

5 veckor med kläder på. Lite beroende på när döden inträffade. Jag tror inte det är någon ko på isen, utan att det gåt att reda ut.
Citera
2013-08-10, 22:16
Medlem
Citat:
Kan mycket väl ha varit död vid flyttandet, tex (nu säger jag inte att det e så) om hon blev slängd över axeln eller liknande så kan det tömma sig via mun, öron näsa.
Citera
2013-08-10, 22:18
Medlem
Citat:
Vad är det som gör att blodet pumpas ut?
Vad händer när en människa dör?
Fortsätter hjärtat att pumpa även efter döden?

Har du satt dig in i dessa frågor kan du förstå skillnaden i funktion mellen en död och levande människa.
Ska jag tolka detta som att hon levde när hon bars ut??
Citera
2013-08-10, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Kan mycket väl ha varit död vid flyttandet, tex (nu säger jag inte att det e så) om hon blev slängd över axeln eller liknande så kan det tömma sig via mun, öron näsa.
Visst är det så. Det är inte stora blodmängder vi har sett på bilderna. Någon deciliter skulle jag gissa. Blod ser mer ut än vad det är.
Citera
2013-08-10, 22:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
5 veckor med kläder på. Lite beroende på när döden inträffade. Jag tror inte det är någon ko på isen, utan att det gåt att reda ut.

Det hoppas jag också, Lind* Che* lämnades också med kläderna på och där lyckades de inte fastställa någon dödsorsak, visserligen var det inget blod inblandat i det fallet så möjligheterna här är större.
Citera
2013-08-10, 22:20
Bannlyst
Citat:
Varför denna teori, det enda den gör är att gynna AJ som kan peta över skulden på D och F som enl denna teori blir delaktiga i Mordet. Så vad styrker att hon levt vid transporten av henne kan vara intressant att veta då Polisen går ut med att ingen kan ha överlevt en sån stor blodförlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in