2013-08-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Hur länge blöder en människa efter döden??
Kan vara viktigt med tanke på blodmängden i trappen.
Om mordet skedde inne i lägenheten, GM ringer efter hjälp och BO bärs ut säg efter 30-40 min
Blir det så mycket blod i trappen då??? Misstänker att hon blev knivhuggen,
men vet för lite om blödarsjuka för att ha någon bestämd teori.

En rimlig förmodan. Om så torde detta vara möjligt att fastställa vid obduktionen, särskilt om en kökskniv har använts.
Citera
2013-08-10, 21:45
Medlem
Citat:
Om mordet skedde inne i lägenheten, GM ringer efter hjälp och BO bärs ut säg efter 30-40 min

Vad är det som gör att blodet pumpas ut?
Vad händer när en människa dör?
Fortsätter hjärtat att pumpa även efter döden?

Har du satt dig in i dessa frågor kan du förstå skillnaden i funktion mellen en död och levande människa.
Senast redigerad av Felix52 2013-08-10 kl. 21:49.
Citera
2013-08-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Instämmer, känns ganska osmakligt att det spekuleras så mycket runt BO's familj! Känner själv ingen av dom men det är väl ganska uppenbart att dom måste ha ett rent helvete ändå nu!

Sure. Jag frågar vem I*as pappa är då det antyds att alla i trollhättan vet vem han är.
Det uppfattar ni som osmakligt.
Tidigare i tråden har det spekulerat vilt om t.ex. I*as liv, kroppens skick och vilka av hennes skor hon dog i. Det finner ni ok?
Jag utgår från att I*as anhöriga inte söker tröst i denna svåra stund genom att läsa den här tråden på flashback...

Skicka instrumenten på kalibrering.
Citera
2013-08-10, 21:47
Bannlyst
Citat:
Mer som läcker är urin och det från tarmen då muskulaturen slutar att fungera, så även detta bör det finnas spår av.
Citera
2013-08-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Vad är det som gjör att blodet pumpas ut?
Vad händer när en människa dör?
Fortsätter hjärtat att pumpa även efter döden?

Har du satt dig in i dessa frågor kan du förstå skillnaden i funktion mellen en död och levande människa.

Så du menar att om en person blir skjuten i hjärtat så blöder denne inget alls? Här får nog till och med dumma jag kosta på mig ett
Citera
2013-08-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Så du menar att om en person blir skjuten i hjärtat så blöder denne inget alls? Här får nog till och med dumma jag kosta på mig ett

Han är inte död när skottet träffar men när döden inträffar torde det vara lungt och stilla på pumpandet.
Citera
2013-08-10, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Det är inte så dumt att det förtjänar ett När blodtrycket upphör minskar blödningen betydligt.
Citera
2013-08-10, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja de kommande veckorna blir nog väldigt intressanta!

Analyserna av de brända kläderna bör väl komma snart? Och förhoppningsvis så kommer de att kunna fastställa dödsorsaken innan onsdag också så burfåglarna lär ju få det svettigt framöver!

Kommer de att erkänna när dom konfronteras med alla bevis eller kommer dom att börja skylla på varandra? Och hur mycket var Bill och Bull involverade i händelserna? Med tanke på hur klantigt det hela verkar skött så börjar man ju undra om det kan vara så att AJ redan från början har planerat att försöka lägga hela skulden på DB?
För inte kan de väl vara så dumma att dom på allvar trodde att dom skulle komma undan med tanke på förfaringssättet?
AJ har nog vetat att han kan påverka DB mycket och i läget att kanske få sitta länge i fängelse gör nog att han fundera på att bjuda DB på en ny resa och denna gången till Hotel Kumla, kanske är det hans sätt att knyta folk till sig på olika sätt för att senare kunna använda dem och för att de inte skall ha så lätt att smita från återbetalningen.
Men det verkade väl som FH sitter värre till och kan få hårdare straff (än DB) även om han inte ens har fått någon bjudresa tidigare, så för hans del tror jag det kommer att korthuset faller först. Sen blir det en tsunami på resten av korthuset.
Senast redigerad av beaver_se 2013-08-10 kl. 22:01.
Citera
2013-08-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Han är inte död när skottet träffar men när döden inträffar torde det vara lungt och stilla på pumpandet.

Alla som jagar vet att ett skada i större blodkärl gör att blodet rinner ut och samlas i bukhålan. Rinner sedan enligt tyngdlagen när djuret faller.

Edit: citerade fel post...
Citera
2013-08-10, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Alla som jagar vet att ett skada i större blodkärl gör att blodet rinner ut och samlas i bukhålan. Rinner sedan enligt tyngdlagen när djuret faller.
Ja, rinner ut, men trycks inte ut av blodtrycket. Döda människor blöder mindre än levande.
Citera
2013-08-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, rinner ut, men trycks inte ut av blodtrycket. Döda människor blöder mindre än levande.

Det spekulerades i hur det kunde vara så mycket blod i trapphuset.
Citera
2013-08-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte så dumt att det förtjänar ett När blodtrycket upphör minskar blödningen betydligt.

En helt annan sak.
Din eminenta karta. Den blå vägen som är utritad, den svänger söderöver strax intill AJ:s barndomskvarter. Det går inte att köra därifrån upp mot DB:s hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in