2013-08-10, 21:00
Medlem
Kan ingen tipsa dem om att köra Cloudflare: www.cloudflare.com/ddos

Det har räddat vår sajt vid ett flertal tillfällen. Vi har möjligtvis inte varit åtkomliga under några minuter, men därefter har Cloudflares DDoS-skydd visat sig sätta in och fungerar utmärkt. Tjänsten är dessutom gratis.
Citera
2013-08-10, 21:02
Medlem
D kan inte va expressen då? avpixlat avslöja ju att d va en av deras "journalister" som utgett sej för å va polis - d kan ju va ett försök att dölja d..
Citera
2013-08-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotmarki
D kan inte va expressen då? avpixlat avslöja ju att d va en av deras "journalister" som utgett sej för å va polis - d kan ju va ett försök att dölja d..

Ingen kommer ta på sig skulden.
Oavsett om det är en DDoS attack eller inte, det jag kan tänka mig är väl om Anonymous skulle ta på sig detta, även om det inte var "dom"
Citera
2013-08-10, 21:11
Medlem
aaerligs avatar
Översvämning i serverhall, åska, annat fel på servrar alternativt att den har blivit hackad av någon vänstergrupp? Det är dock garanterat inte en av våra större dagstidningar som ligger bakom detta oavsett hur odemokratiska de är. Vart får ni ens de idéerna ifrån?
Citera
2013-08-10, 21:12
Medlem
chainmails avatar
Det känns likadant som när Flashback låg nere, en leverantör som stängt av...
Citera
2013-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Översvämning i serverhall, åska, annat fel på servrar alternativt att den har blivit hackad av någon vänstergrupp? Det är dock garanterat inte en av våra större dagstidningar som ligger bakom detta oavsett hur odemokratiska de är. Vart får ni ens de idéerna ifrån?

Motbevisa gärna, i debatter har dom hotat med ett och annat.
Citera
2013-08-10, 21:13
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Aftonbladets datorer användes väl i en attack mot Dispatch International, har jag för mig. Jag kommer i håg att DI polisanmälde men jag vet inte vad som händesen.
Citera
2013-08-10, 21:14
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Aftonbladets datorer användes väl i en attack mot Dispatch International, har jag för mig. Jag kommer i håg att DI polisanmälde men jag vet inte vad som händesen.
Var inte det Sydsvenskans datorer?
Citera
2013-08-10, 21:19
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Var inte det Sydsvenskans datorer?
Jo det har du nog rätt i.
Citera
2013-08-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Jo det har du nog rätt i.

Även helt dött på deras twittersida samt Facebook sida, folk försöker få kontakt med dom på andra sociala medier, inga svar någonstans.
Citera
2013-08-10, 21:35
Medlem
Zalgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroone
Även helt dött på deras twittersida samt Facebook sida, folk försöker få kontakt med dom på andra sociala medier, inga svar någonstans.

Äsch, det är ju lördag kväll. De sitter väl på nån pub å har kul. De får snart igång sajten igen skall ni se.
Citera
2013-08-10, 21:47
Medlem
käppss avatar
Citat:

Bevisligen så var det från Sydsvenskans datorer och någon annan dagstidning som Dispatch International hackades så det behöver inte alls vara osannolikt att det kan vara Aftonbladet/Expressen denna gång. De tappar läsare till alternativ media, vilket hotar journalisternas jobb, de sägs ju upp på löpande band numera och har inte så lätt att hitta nytt jobb, ofta blir det att hanka sig fram via timanställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in