2013-08-10, 20:31
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17272081.ab

Kanske har de visats tidigare men här kan man ju se bild på källaren. Det är ju vanlig gallerkällare så J måste varit ordentligt inpackad för att grannarna inte skulle se honom... och polisen har ju även gått ut med att han var "svårhittad".
Citera
2013-08-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_girl666

Kanske har de visats tidigare men här kan man ju se bild på källaren. Det är ju vanlig gallerkällare så J måste varit ordentligt inpackad för att grannarna inte skulle se honom... och polisen har ju även gått ut med att han var "svårhittad".

Också ett frågetecken tycker jag. Det borde ju stinka fan i källaren, det är rötmånad och en kropp ligger i 2 veckor. Därför undrar jag om han legat i lägenheten och blivit flyttad de senste dagarna.
En granne påstod att varit i källaren och inte upptäckt nåt lukt tex.
Citera
2013-08-10, 20:36
Medlem
nebelns avatar
Citat:

Vissa vill vara "nära" kroppen där banemannen endast vet vart kroppen finns och svårupptäckt för polis och övriga och vissa även deltaga i eftersökandet av kroppen som mordet på lilla Helén i Höör..samt att vissa mordbrännare vill se på när byggnaden brinner ner...varför det är så vet jag ej..det strider mot all logik om att göra sig "fri" från kroppen och skuld.
Senast redigerad av nebeln 2013-08-10 kl. 20:39. Anledning: Tillägg
Citera
2013-08-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Också ett frågetecken tycker jag. Det borde ju stinka fan i källaren, det är rötmånad och en kropp ligger i 2 veckor. Därför undrar jag om han legat i lägenheten och blivit flyttad de senste dagarna.
En granne påstod att varit i källaren och inte upptäckt nåt lukt tex.

Semesterperiod oxå, kanske har folk helt enkelt inte varit nere i källaren för att de är iväg och gör annat? Själv har jag inte besökt mitt förråd på 2 månader...
Sen vet jag själv inte alls hur ett lik luktar, kanske skulle jag själv vara så korkad att tro att det är ett avlopp eller nåt som luktar :S Sen om de är svalt och han kanske var jätteinpackad kanske lukten inte hinner sprida sig så fort...

Dock tror jag nog ändå mer att grannarna helt enkelt inte besökt förråden. Kanske var dom nere när J bara varit död kort tag så lukten inte hunnit sprida sig ännu :S Men eftersom polisen letade igenom hans förråd mer grundligt så kanske de mer erfarenhet kände igen doften direkt när dom kom ner och därför öppnade upp alla säckar osv i förrådet.
Citera
2013-08-10, 20:42
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Semesterperiod oxå, kanske har folk helt enkelt inte varit nere i källaren för att de är iväg och gör annat? Själv har jag inte besökt mitt förråd på 2 månader...
Sen vet jag själv inte alls hur ett lik luktar, kanske skulle jag själv vara så korkad att tro att det är ett avlopp eller nåt som luktar :S Sen om de är svalt och han kanske var jätteinpackad kanske lukten inte hinner sprida sig så fort...

Dock tror jag nog ändå mer att grannarna helt enkelt inte besökt förråden. Kanske var dom nere när J bara varit död kort tag så lukten inte hunnit sprida sig ännu :S Men eftersom polisen letade igenom hans förråd mer grundligt så kanske de mer erfarenhet kände igen doften direkt när dom kom ner och därför öppnade upp alla säckar osv i förrådet.

Antager att kroppen var "för nära" avsökningsområdet vid rådande tidpunkt.
Eftersom det strider mot all rådande logik att kroppen skulle finnas i direkt anslutning vid mord eller som de först trodde människorov.
Senast redigerad av nebeln 2013-08-10 kl. 20:44. Anledning: Tillägg
Citera
2013-08-10, 20:44
Medlem
Citat:

Fast det stod i nån blaska att grannen varit i källaren men inte upptäckt nåt. Det var det jag reagerade på. Kommer inte ihåg vilken. Men du har rätt vissa källare är svala så det kan har fungerat som en kyl.
Citera
2013-08-10, 20:46
Medlem
Citat:
Fast det stod i nån blaska att grannen varit i källaren men inte upptäckt nåt. Det var det jag reagerade på. Kommer inte ihåg vilken. Men du har rätt vissa källare är svala så det kan har fungerat som en kyl.

Jo minns oxå att han varit de, så därför jag tänkte om de var så att han var där när J bara varit död i 2-3 dagar... vet inte alls hur snabbt lukten kommer =/ kanske någon annan vet?
Citera
2013-08-10, 20:46
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:

Var inte hans förråd igensatt så att det inte gick att se in i förrådet ?
Citera
2013-08-10, 20:48
Medlem
nebelns avatar
Antager fortfarande att de inte sökte där eftersom det var "för nära" när det först var människrov som senare blev till mord...ett mordoffer förflyttas 99 fall 100.
Citera
2013-08-10, 20:51
Medlem
crazyADHDs avatar
Citat:

Källaren i aktuell byggnad är alltid kall, oavsett årstid. Då huset på ena sidan ligger emot/under berg och är i sutteräng.

Edit: tilläggas att jag ofta varit nere i den själv då jag har anhöriga i huset
Citera
2013-08-10, 20:54
Medlem
terreces avatar
Vilken historia, tragiskt. Ända jag har att tillföra (om det nu kan beskrivas som det) är att du inte behöver pass för att flyga till t.ex. Cypern. Iom att det är ett EU land är det flygbolaget som avgör identifikationsmedel. SAS t.ex. Nöjer sig med ID i detta fall.
Citera
2013-08-10, 20:56
Medlem
nebelns avatar
Jag kan bara inte begripa som det skrivits tidigare i tråden att kroppen först har flyttats till ett okänt ställe för att sedan forslas tillbaka till nästan mittpunkt för avsökningsområde...ville S.N vara "nära" sin döde pojkvän eller handlade det om "trofé"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in