2013-08-10, 18:49
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Anser du det vara bekräftat att hon har på sig kängor?

är det inte bekräftat??
Citera
2013-08-10, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
att hon har på sig kängor på sig passar in i min tes som jag skrev för 4 veckor sedan. Jag menade då och nu att hon har följt med AJ ner till porten för att se att han verkligen lämnade huset, väll i porten slog det över för AJ som började slå i ansiktet (som han har gjort vid så många tillfällen tidigare). Jag är ingen expert men jag utifrån blodsbilden i trapphuset kom jag fram till den slutsatsen.
Har bootsen blivit kängor nu? Hur gick det till? Verkar som sanningar byter form när inget nytt finns att tillföra tråden från media/Polis mm.
Citera
2013-08-10, 19:00
Medlem
Citat:
Men för fan! Sluta nu!
200 inlägg ang. Boots på offret!!!
Vad ni än går på? Sluta genast, ni har ju för fan riktigt spårat ur!
Nu kan vi ju kartlägga bättre hur denna "trio" kan tänkas ha gått tillväga. När vi nu vet var offret hittades.
SLÄPP BOOTSEN!!!!!!!!
Citera
2013-08-10, 19:01
Medlem
Håller med om att det börjar bli tjatigt med bootsens vara eller ikke vara. Själv, jag är tjej och har jag köpt nya skor går jag in dem inomhus. Kan även vara att hon tagit på sig dem för att fråga om råd i stil med "passar detta? vilket är snyggast?" vilket man mycket väl kan göra för att få en killes åsikt speciellt om man bryr sig om åsikten. Så släpp bootsen, det MÅSTE inte betyda varken den ena eller det andra.
Citera
2013-08-10, 19:05
Medlem
Citat:

Är inte detta ganska ointressanta spekulationer för utredningen? Spelar väl egentligen ingen som helst roll ifall hon hade sandaler, boots, gummistövlar eller var barfota när hon hittades?
Läste någonstans att hon var påklädd och det är väl viktigare i så fall att få bekräftat att det sannolikt inte rör sig om ett sexbrott i alla fall!

Det som är viktigast nu är att dödsorsaken kan fastställas och att det går att hitta spår som kan binda GM till brottet!
Citera
2013-08-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tabbar inte om bootsen, däremot tror jag på uppgiften att id@ hade något på fötterna när hon hittades. Andra gör det uppenbarligen inte.

Även om id@ klädde upp sig inför AJs besök tror jag inte att hon hade boots på sig ända fram till efter midnatt, en tidpunkt då hon var vid liv. Även om man klär upp sig så lättar man på finklädseln vad tiden lider. Skor tar man av sig efter ett tag. Hade hon verkligen ytterskor på fötterna när hon hittades så tror jag att hon endera varit ute eller var på väg ut. Men det kan också ha varit något annat än ytterskor hon hade på sig, t ex tofflor som liknar Uggs. Min dotter har ett par såna tofflor och de kan lätt misstas för ytterskor.

Det har ju talats om åtminstone ett blodigt skoavtryck på golvet i hallen. Återstår att se vem det kommer ifrån.

Tidigare har du sagt: "Uppgiften kan väl komma direkt från den person som hittade id@? Denne stannade på två meters avstånd och att liket hade rött hår och boots är saker denne kunnat se på det avståndet." Nej, uppgiften kom förmodligen inte direkt från kommunalrådet Kent Larsson. Uppgiften är förmedlad av 'blackisback', och således en andrahandsutsaga. Vilka andra som du nu tror inte tror att Id@ hade någonting alls på fötterna när kroppen upphittades vet jag inte, däremot vet jag helt säkert att kommunalrådet Kent Larssons eventuella "boots" raskt har förvandlats till "kängor:" https://www.flashback.org/sp44712418

Här gäller det tydligen att ha väldigt bra på fötterna...
Citera
2013-08-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNikon
Hur har ni mage att sitta här och diskutera BO's far och dennes förflutna?. Tycker ni inte att familjen lider tillräckligt i detta fall? Håll er till ämnet och hoppas att GM får ett långt straff vem det nu än är!

Instämmer, känns ganska osmakligt att det spekuleras så mycket runt BO's familj! Känner själv ingen av dom men det är väl ganska uppenbart att dom måste ha ett rent helvete ändå nu!
Citera
2013-08-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Är inte detta ganska ointressanta spekulationer för utredningen? Spelar väl egentligen ingen som helst roll ifall hon hade sandaler, boots, gummistövlar eller var barfota när hon hittades?
Läste någonstans att hon var påklädd och det är väl viktigare i så fall att få bekräftat att det sannolikt inte rör sig om ett sexbrott i alla fall!

Det som är viktigast nu är att dödsorsaken kan fastställas och att det går att hitta spår som kan binda GM till brottet!

Det cirkulerar många rykten när ett slikt fynd görs. Det kan ha varit en del nyfikna som hängt på vägräcket innan avspärrningarna gjordes. Dessa uppgifter får tas med en stor nypa salt.
Citera
2013-08-10, 19:31
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
om jag förstått saken rätt så är det en Kr*nogår*sprofil. Har inte heller träffat på honom eller känt till honom. Han ska tydligen varit snygg förr - före han började punda (detta har jag iaf hört från ett par håll så det är inte mina ord). Jag undrar om inte ryktet om honom är värre än vad han är själv...jag menar... om han nu är ett sådant badass, varför har han inte "brutit ryggen" av PT för längesedan? En kille som uppenbarligen varit ett as mot hans dotter.
Det där funderar jag också på o har frågat här. Svaret blir: Jo, han är så farlig som ryktet säger.
Citera
2013-08-10, 19:33
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vad snackar du om käre vän ? Vi talar om ett mord 6 mil norr om GÖTEBORG

Du kan nog vara lite mer ödmjuk. I dagens Sverige är det många som flyttar runt, speciellt studenter. Är inte helt orimligt att DB har ett ex som nu bor i Sthlm.
Citera
2013-08-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag menar att han följt med henne upp i lägenheten efter att han slagit henne. väll inne i lägenheten avled hon, antingen som en följd av det tidigare våldet(hon var ju blödarsjuka) eller så slog det slint igen för AJ och han tillfogade henne ännu mer våld.
tror du verkligen på detta själv. du tror inte hon skrikit ganska bra ifall han pucklat på henne nere i gången? nej e nog ganska säker på det hänt i lgh eftersom de även hört dunsar där?+
Citera
2013-08-10, 19:52
Medlem
Att det diskuteras skodon, har väl att göra med att det kan påverka händelseförloppet angående BO:s död.
Vanlig spekulation: Dojjor på fötterna --> BO var eventuellt på väg ut --> Varför var hon på väg ut?

Tjatigt? Javisst, men hela tråden är väl tjatig isåfall.

Har någon frågat grannen under BO, om BO brukade gå omkring med skor inomhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in