Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Jag tabbar inte om bootsen, däremot tror jag på uppgiften att id@ hade något på fötterna när hon hittades. Andra gör det uppenbarligen inte.
Även om id@ klädde upp sig inför AJs besök tror jag inte att hon hade boots på sig ända fram till efter midnatt, en tidpunkt då hon var vid liv. Även om man klär upp sig så lättar man på finklädseln vad tiden lider. Skor tar man av sig efter ett tag. Hade hon verkligen ytterskor på fötterna när hon hittades så tror jag att hon endera varit ute eller var på väg ut. Men det kan också ha varit något annat än ytterskor hon hade på sig, t ex tofflor som liknar Uggs. Min dotter har ett par såna tofflor och de kan lätt misstas för ytterskor.
Det har ju talats om åtminstone ett blodigt skoavtryck på golvet i hallen. Återstår att se vem det kommer ifrån.
Tidigare har du sagt: "Uppgiften kan väl komma direkt från den person som hittade id@? Denne stannade på två meters avstånd och att liket hade rött hår och boots är saker denne kunnat se på det avståndet." Nej, uppgiften kom förmodligen inte
direkt från kommunalrådet Kent Larsson. Uppgiften är förmedlad av 'blackisback', och således en andrahandsutsaga. Vilka
andra som du nu tror inte tror att Id@ hade någonting alls på fötterna när kroppen upphittades vet jag inte, däremot vet jag helt säkert att kommunalrådet Kent Larssons eventuella "boots" raskt har förvandlats till "kängor:"
https://www.flashback.org/sp44712418
Här gäller det tydligen
att ha väldigt bra på fötterna...