2013-08-10, 20:38
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -WonderwaLL-
Om det är fråga om en DDoS-attack borde de väl ha riktat in sig på fler sverigevänliga sajter än Avpixlat?
Tänkte på det jag också, men vem vet? Dom kanske nöjer sig med Avpixlat just nu. Senare ikväll ryker Realisten och Nationell.nu
Citera
2013-08-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Tänkte på det jag också, men vem vet? Dom kanske nöjer sig med Avpixlat just nu. Senare ikväll ryker Realisten och Nationell.nu

Kan även vara så att Avpixlat lagt ner verksamheten?
Citera
2013-08-10, 20:40
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -WonderwaLL-
Om det är fråga om en DDoS-attack borde de väl ha riktat in sig på fler sverigevänliga sajter än Avpixlat?
Varför då? de har ju redan ddosat avpixlat tidigare så varför inte igen?
Citera
2013-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Varför då? de har ju redan ddosat avpixlat tidigare så varför inte igen?

Har ingen aning om varför, tröttnat på allt skit dom fått?
Tidigare DDoS attacker har varit i några minuter, detta har pågott i flera timmar, vet du något mera så dela gärna med dig!
Citera
2013-08-10, 20:43
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroone
Har ingen aning om varför, tröttnat på allt skit dom fått?
Tidigare DDoS attacker har varit i några minuter, detta har pågott i flera timmar, vet du något mera så dela gärna med dig!
Vet inget men drar mig hellre till de mest rimliga förklaringarna bara.
Citera
2013-08-10, 20:44
Medlem
Bara-Robins avatar
Någon som vet mer får gärna dementera eller bekräfta, men är inte en DDOS-attack under flera timmar mot en liten svensk hemsida rätt orlimligt? Borde man inte behöva ett rätt stort botnet för det? Och skulle någon använda ett så stort botnet till en sådan sak?
Citera
2013-08-10, 20:44
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroone
Kan även vara så att Avpixlat lagt ner verksamheten?
Tveksamt, varför skulle dom helt plötsligt lägga ner? Utan förvarning, bara stänga ner så där.. jag tvivlar på det.
Citera
2013-08-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Tveksamt, varför skulle dom helt plötsligt lägga ner? Utan förvarning, bara stänga ner så där.. jag tvivlar på det.

Vet inte mer än vad jag läser överallt, nått nytt?
Citera
2013-08-10, 20:49
Medlem
HobartMuddys avatar
Antingen är det en DOS-attack eller så är det problem med själva servern. I alla andra fall skulle server ge något slags svar (typ en 404).
Citera
2013-08-10, 20:53
Medlem
jagluktarketchups avatar
jag är inte direkt något fan utav sidor som dessa (gäller även pk-sidor), tycker dock inte om att man saboterar hemsidor p.g.a att de har annorlunda åsikt (dock kan det vara problem med server eller något men jag utgår ifrån att något annat ligger bakom i nuläget). så läser runt lite om detta.
men iaf, står nu på exponerat att de också fått lite problem:

Citat:
Vi här på Exponerat.info har också problem med vår sida. Svårt att komma in och skriva, och ibland ”finns inte sidan”.

Började för en stund sedan.
Read more: http://www.exponerat.info/har-nagon-eller-nagra-hackat-avpixlat/#ixzz2basDXbnJ
Senast redigerad av jagluktarketchup 2013-08-10 kl. 20:55.
Citera
2013-08-10, 20:58
Medlem
Oavsett vilka som ligger bakom attacken så är detta endast positivt för Avpixlat när sidan blir tillgänglig på nätet igen. Att tysta sina meningsmotståndare genom att strypa deras yttrandefrihet är inte en lysande idé om man vill vinna debatten mot dem. Det är bara fegt och ynkligt.
Citera
2013-08-10, 20:59
Medlem
Wertyms avatar
Tidigare i veckan var fb nere... Sammanträffande? *foliehatt* Kanske inte var nåt serverkrångel för fb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in