2013-08-10, 16:42
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Bevisen pekar mot evolution, inga bevis pekar på din sociopatgud.

Vi kommer alla dö förr eller senare.

Och då kommer vi se vem som fått rätt. Vi kommer ser på Domedagen vem som hade rätt och vem som hade fel.

Jag kommer vänta och du kommer vänta.

Glöm inte bort detta.
Citera
2013-08-10, 16:47
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, det är snarare en naturlig lag som Gud skapat, att majoriteten av människor oavsett om dem är ateister, polyteister (majoriteten av människor har alltid varit polyteister) kommer förkasta Guds budskap och anklaga det för att vara påhittat, sagor, spådom.

Du är inte medveten om det men alla dessa anklagelser som idag görs gjordes även i Mekka och alla dessa anklagelser nämns i Koranen. Dem motbevisas samtidigt som Gud påpekar i Koranen hur samma anklagelser gjordes mot Noah, Abraham, Moses, Jesus, Jonah, Shuayb, Hud, Salih, Lot, David, Salomon och så vidare.

Alla fick samma anklagelser riktade mot sig som ni ateister använder idag. Ni är bara en i raden, ni är inget nytt, alla eran anklagelser står i Koranen och är motbevisade.

Men ni inser inte detta.
Gud har alltså skapat en naturlag som gör att människan förkastar hans budskap.........
Snacka om att lägga krokben för sig själv.

Vad är det som är motbevisat menar du?
Citera
2013-08-10, 16:48
Medlem
Citat:
Vi kommer alla dö förr eller senare.

Och då kommer vi se vem som fått rätt. Vi kommer ser på Domedagen vem som hade rätt och vem som hade fel.

Jag kommer vänta och du kommer vänta.

Glöm inte bort detta.

Det är haken med ateism, man kan aldrig reta er om man har rätt.
Citera
2013-08-10, 16:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det är en av dem saker som vi kallar Guds Sunnah. Guds väg.

Gud har förutbestämt att majoriteten av människorna kommer vara arroganta och förkasta Guds budskap. Dem kommer bara brutala mot oss som tror på Gud, förolämpa oss, kränka oss, mörda oss, förtrycka oss, fördriva oss och allmänt göra vårt liv surt genom att göra allt som är möjligt för att få oss att bli som dem och förkasta vår religion.

[12:106] Och de flesta av dem, om de [alls] tror på Gud, sätter medhjälpare vid Hans sida.

Denna versen från Surah Yusuf (Josef) förklarar att majoriteten av mänskligheten, även dem som tror på Gud, dyrkar saker vid sidan av.

---

[12:102] VI UPPENBARAR dessa för dig okända ting [Muhammad]; eftersom du inte var med [hans bröder] då de fattade sitt beslut och tänkte ut sin onda plan.

[12:103] De flesta människor uppnår inte tron, hur mycket du än önskar det;

---

Vi kan göra vad vi vill men majoriteten kommer alltid förneka Guds budskap.

[17:89] I denna Koran har Vi till nytta för människorna framställt alla slag av liknelser där Vi låter detaljerna växla, men de flesta av dem vägrar envist att upphöra att förneka sanningen,

[43:78] VI HAR gett er sanningen, men för de flesta av er är sanningen förhatlig.

Ni inser det inte men bara här på Flashback bekräftar ni vad Gud säger i Koranen. Gud uppenbarade 1400 år sedan hur ni hatar det som Gud uppenbarar. Ni vägrar acceptera sanningen för ni hatar den. Och titta här på Flashback. Hatet lyser genom er.

Naturligtvis förutspås det i Koranen att dess budskap och dess efterföljare kommer att bli förlöjligade. Muhammed vore särdeles ointelligent om han inte insåg att en rövarhistoria som hans "jag satt ensam i en grotta och Gud talade med mig genom ängeln Gabriel" skulle bli ifrågasatt.

Naturligtvis lägger han därmed in reservationer som denna.

Men om vi bortser från att allt är ett påhitt är det ändå lite märkligt att Gud skapat människor så att majoriteten av dem inte kan tro, eller kommer att tro på fel Gud. Han har skapat dem så - och sedan straffar han dem för det.

Så agerar inte en god Gud.
Citera
2013-08-10, 16:49
Medlem
Citat:
Det är en av dem saker som vi kallar Guds Sunnah. Guds väg.

Gud har förutbestämt att majoriteten av människorna kommer vara arroganta och förkasta Guds budskap. Dem kommer bara brutala mot oss som tror på Gud, förolämpa oss, kränka oss, mörda oss, förtrycka oss, fördriva oss och allmänt göra vårt liv surt genom att göra allt som är möjligt för att få oss att bli som dem och förkasta vår religion.

Smart sätt av författarna att fortsätta ha makt över folket.
Citera
2013-08-10, 16:59
Medlem
RoaldDahls avatar
Ursprungligen postat av Islampeace:
Gud är allvetande och allsmäktig. Alltså är Gud kapabel till allt både sånt som människan förstår och sånt som övergår mänskligt förstånd. Människan har fått en fri vilja, hon har fått klart för sig vad rätt och fel är, detta finns inprogrammerad inom oss och vi har fått skrifter på detta som en bekräftelse. Alltså handlar människan genom att använda sin fria vilja.

Eftersom människan har fått en fri vilja och vet vad rätt och fel är kan Gud dra sig tillbaka och inte lägga sig i människornas val och vad hon bestämmer men Gud kan ingripa när som helst. Alltså:

Om A har att välja mellan att ta södervägen eller norrvägen vet redan Gud att A kommer drabbas av en olycka om hon väljer södervägen men att resan går felfritt om hon väljer norrvägen. Gud vet detta i förväg men A är helt ovetande om detta. Eftersom Gud är allsmäktig kan Gud ingripa och påverka A utan att A har någon aning. Gud kan alltså påverka A till vilken väg A ska ta. Men Gud kan också låta A bestämma helt själv, alltså har Gud förmågan att dra sig tillbaka och inte påverka valet utan att A väljer helt själv utan att Gud ingriper. Gud vet redan sitt beslut. Allt är konstant och det finns inga förändringar. Det är för att Gud är allsmäktig.

Ursprungligen postat av RoaldDahl:
Intressant! I VILKAs val är det Gud väljer att ingripa, tror du?
Är det dem han tycker är en särskilt bra avbild av honom själv?

Vad menar du med avbild? Menar du att människan är Guds avbild så vill jag inte hålla med dig om det. Det finns ingenting varken i himlarna eller i på jorden som kan liknas vid Gud. INGENTING är lik honom och allt är beroende av honom. Gud är inte en sak, en kropp eller nåt annat som vi kan föreställa oss. Gud är fjärran från allt vad människor vill sätta vid hans sida och likna honom vid.

Koranen:
Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2

Blanda inte in kristendomen och Islam nästa gång. Om du vill jämföra nåt mellan dessa två religioner går det bra men nu begick du ett sakfel och trodde att det förekommer nåt som Guds avbild inom Islam.

-------------

En sista chans:

Vilkas val går Gud in och styr och vilkas val låter han bli att ingripa i?
Citera
2013-08-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ni ateister är ju verkligen smutsiga varelser.

Ert hat är större än nazisternas hat mot judarna.

Det finns ingen mening att diskutera med er, det är som om en jude hade diskuterat med en nazist.

Känner du dig besegrad? Ingen mening att diskutera med nej-sägare som tänker logiskt? Tycker synd om dig och din hjärntvätt.
Citera
2013-08-10, 17:00
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Det finns ingen mening att diskutera med er, det är som om en jude hade diskuterat med en nazist.
Och ni troende muslimer tycks vara väldigt kärleksfulla människor... Det är faktiskt sällan man möter så mycket förakt för medmänniskor som just hos er. De som idag hatar judar mest är väl ni muslimer. Tänk så mycket hat det finns i en fredlig och kärleksfull religion...

Därför kommer ni att möta motstånd var ni än visar era fula trynen. Hade er religion sagt att ni skulle älska era medmänniskor hade ni aldrig behövt argumentera för er sak.
Citera
2013-08-10, 17:00
Medlem
Citat:

Vad har jag gjort dig? Har jag kallat dig någonting, eller varför kallar du mig som ateist för smutsig?

Är det ett smart drag att tillhöra en minoritet i Europa och kalla majoriteten (och andra minoriteter) för smutsiga, tycker du?

I all välmening:
Håll koll på din tunga, och måla inte in dig i ett hörn.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-10 kl. 17:02.
Citera
2013-08-10, 17:02
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Vad har jag gjort dig? Har jag kallat dig någonting, eller varför kallar du mig som ateist för smutsig?

Är det ett smart drag att tillhöra en minoritet i Europa och kalla majoriteten (och andra minoriteter) för smutsiga, tycker du?
Han tycker sig ha sin fulla rätt att göra så eftersom han är en islamistisk fascist som ser sig som en i en utvald elit. Sen kan det lilla livet ropa om islamofobi och annat trams när han får mothugg. Han är en ynklig varelse.
Citera
2013-08-10, 17:05
Bannlyst
Citat:
Gud har förutbestämt att majoriteten av människorna kommer vara arroganta och förkasta Guds budskap. Dem kommer bara brutala mot oss som tror på Gud, förolämpa oss, kränka oss, mörda oss, förtrycka oss, fördriva oss och allmänt göra vårt liv surt

Urssssssssäkta mig din lilla forumhora, men vem är det egentligen som vill mörda vem i den här tråden?
Jag har t ex aldrig sagt att jag tycker alla muslimer borde dö, medan du vill att jag skall dö enbart för att jag är bög...

Du har ju själv sagt att du är villig att förskjuta/förtrycka din egen son om han blir gay så .. Gud har även förutbestämt att NI skall bete er på det sättet också. Man får vad man ger, helt enkelt.

Så, kom inte här och lek offer. Du är bödel och har så varit sedan starten av den här tråden, och bödlar har ingen rätt att klaga över att folk ogillar dem. Det är en del av deras jobb. De får betalt av Gud när de dör.
Citera
2013-08-10, 17:05
Medlem
RoaldDahls avatar
Gud är allvetande och allsmäktig. Alltså är Gud kapabel till allt både sånt som människan förstår och sånt som övergår mänskligt förstånd. Människan har fått en fri vilja, hon har fått klart för sig vad rätt och fel är, detta finns inprogrammerad inom oss och vi har fått skrifter på detta som en bekräftelse. Alltså handlar människan genom att använda sin fria vilja.

Eftersom människan har fått en fri vilja och vet vad rätt och fel är kan Gud dra sig tillbaka och inte lägga sig i människornas val och vad hon bestämmer men Gud kan ingripa när som helst. Alltså:

Om A har att välja mellan att ta södervägen eller norrvägen vet redan Gud att A kommer drabbas av en olycka om hon väljer södervägen men att resan går felfritt om hon väljer norrvägen. Gud vet detta i förväg men A är helt ovetande om detta. Eftersom Gud är allsmäktig kan Gud ingripa och påverka A utan att A har någon aning. Gud kan alltså påverka A till vilken väg A ska ta. Men Gud kan också låta A bestämma helt själv, alltså har Gud förmågan att dra sig tillbaka och inte påverka valet utan att A väljer helt själv utan att Gud ingriper. Gud vet redan sitt beslut. Allt är konstant och det finns inga förändringar. Det är för att Gud är allsmäktig.

Ursprungligen postat av RoaldDahl:

Intressant! I VILKAs val är det Gud väljer att ingripa, tror du?
Är det dem han tycker är en särskilt bra avbild av honom själv?

Vad menar du med avbild? Menar du att människan är Guds avbild så vill jag inte hålla med dig om det. Det finns ingenting varken i himlarna eller i på jorden som kan liknas vid Gud. INGENTING är lik honom och allt är beroende av honom. Gud är inte en sak, en kropp eller nåt annat som vi kan föreställa oss. Gud är fjärran från allt vad människor vill sätta vid hans sida och likna honom vid.

Koranen:
Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2

Blanda inte in kristendomen och Islam nästa gång. Om du vill jämföra nåt mellan dessa två religioner går det bra men nu begick du ett sakfel och trodde att det förekommer nåt som Guds avbild inom Islam.

-------------

En sista chans:

Vilkas val går Gud in och styr och vilkas val låter han bli att ingripa i?

p.s. Islampeace, jag är inte ateist, om det nu är av intresse. d.s.
Senast redigerad av RoaldDahl 2013-08-10 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in