2013-08-10, 16:23
Bannlyst
Okej en mot fråga - varför acceptera Islam som är byggt på pedofili?
mohammed och Aisha hade sex när Aisha bara var ett barn.
Citera
2013-08-10, 16:24
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej. Inte enligt ordboken. Där definieras homosexualitet som en känslomässig och sexuell dragning till individer av det egna könet.

http://www.ne.se/homosexualitet

Debatten underlättas om man avstår från att hitta på egna betydelser på orden.

Förstår ni inte?

Jag bryr mig inte om vad ni ateister säger och era ateistiska definitioner är?
Citera
2013-08-10, 16:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, det är snarare en naturlig lag som Gud skapat, att majoriteten av människor oavsett om dem är ateister, polyteister (majoriteten av människor har alltid varit polyteister) kommer förkasta Guds budskap och anklaga det för att vara påhittat, sagor, spådom.

Om Gud finns så måste jag ge honom att det var ett smart drag. Att skapa tvivlare. Folk som ifrågasätter. Folk som letar efter svaren UTANFÖR religiösa skrifter. Drivkrafter i all utveckling.

Bra där, Gud!

Synd och ologiskt att de ska straffas för att Gud skapat dem så.
Citera
2013-08-10, 16:28
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Ateister är ateister för att gud inte finns eller för han gjort ett otroligt dåligt jobb. Jag skulle gärna tro på gud, problemet är att jag inte kan det, för han inte gett mig tillräckligt med bevis för hans existens. Och nej en 2000 år gammal bok som vem som hälst kunnat skriva duger inte.

Annledningen till att de flesta ateister tror på den så kallade evolutionsteorin (den har förövrigt apsolut inget med ateism att göra) är av precis samma annledning som att vi inte tror på gud, för att den bevisats gång på gång.

Så hata inte ateister, hata religion och gud för dom är så otroligt dåliga på att bevisa deras åsikter sanna.

Nej, det handlar om indoktrinering.

Indoktrineras man av någon att tro på någonting hela tiden så kommer man förr eller senare tro på det. Som Hitler och Goebbels sa om judarnas lögner innan Andra Världskriget, hittar man på en lögn och upprepar den hela tiden kommer folk acceptera detta som sanningen och tro på det!

Indoktrineras man att tro på att människan inte är skapad men utvecklas av några imaginära apliknande varelser och tittar på påhittade bilder av apor som blir till människor, gör man detta i 20-30 år av sin uppväxt kommer man tro på det fastän det är lögn och det finns inga bevis.

Indoktrineras du att Gud inte existerar kommer du tro på det till slut fastän det är en ofattbar tro. Tro att universum skapades av en slump utan skapare, fastän samma person hade förklarat en annan person för sinnessjuk om denne hade sagt att en Mercedes hade skapats av en slump utan en skapare.
Citera
2013-08-10, 16:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Förstår ni inte?

Nu är ju inte detta en ateistisk definition utan en språklig sådan. För min del får du gärna kalla äpplen för päron och bilar för cyklar. Men gör då klart att det är dina hitte-på-definitioner och inget annat.
Citera
2013-08-10, 16:29
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du påpekade dina åsikter. Jag kommenterade ditt behov av att konstruera halmgubbar. Det täcker det. Mer argument behövs inte.

Vi lever. Vi dör. Fakta.

Vi lever och gör saker som per definition kommer ta slut. Inget består utan kommer försvinna. Det vill säga allting i detta livet är meningslöst då det inte består.

Det är inte åsikter utan faktan.
Citera
2013-08-10, 16:29
Medlem
Citat:
Förstår ni inte?

Synd för dig, fortsätt var ett djur då.
Citera
2013-08-10, 16:31
Medlem
Citat:
Nej, det handlar om indoktrinering.

Indoktrineras man av någon att tro på någonting hela tiden så kommer man förr eller senare tro på det. Som Hitler och Goebbels sa om judarnas lögner innan Andra Världskriget, hittar man på en lögn och upprepar den hela tiden kommer folk acceptera detta som sanningen och tro på det!

Indoktrineras man att tro på att människan inte är skapad men utvecklas av några imaginära apliknande varelser och tittar på påhittade bilder av apor som blir till människor, gör man detta i 20-30 år av sin uppväxt kommer man tro på det fastän det är lögn och det finns inga bevis.

Indoktrineras du att Gud inte existerar kommer du tro på det till slut fastän det är en ofattbar tro. Tro att universum skapades av en slump utan skapare, fastän samma person hade förklarat en annan person för sinnessjuk om denne hade sagt att en Mercedes hade skapats av en slump utan en skapare.

Bevisen pekar mot evolution, inga bevis pekar på din sociopatgud.
Citera
2013-08-10, 16:32
Bannlyst
Citat:
Förstår ni inte?

Det är inte en "ateistisk" definition, det är exakt vad homosexualitet betyder. Du kan ju inte hitta på en egen definition och säga att ordboken hr fel.
Citera
2013-08-10, 16:33
Medlem
[EcO]s avatar
Citat:
Denna tråden bekräftar det jag skrivit tidigare.

Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.

Ingen normal människa kan acceptera homosexualitet, så är det bara. Dem som gör det är psykiskt sjuka personer.
Är det inte då ganska psykiskt sjukt att tro på mystiska osynliga figurer i "himlen" och sedan styra vår värld efter det?
Citera
2013-08-10, 16:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nej, det är en handling.
Du tycks ha lite problem med ordklasser. Homosexualitet är ett verb, homosexuell är ett substantiv.
Man kan vara homosexuell även om man inte utövar homosexualitet, på samma sätt som att man kan vara heterosexuell även om man inte utövar heterosexualitet.

Jag saknar svar på de frågor jag ställde tidigare. Kanske var de obekväma?
Jag tar en av dem igen: Du som är hängiven logik och sunt förnuft, förklara hur allah kunde dela på månen och sätta ihop den igen utan att det påverkade jorden?
Citera
2013-08-10, 16:41
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om Gud finns så måste jag ge honom att det var ett smart drag. Att skapa tvivlare. Folk som ifrågasätter. Folk som letar efter svaren UTANFÖR religiösa skrifter. Drivkrafter i all utveckling.

Bra där, Gud!

Synd och ologiskt att de ska straffas för att Gud skapat dem så.

Det är en av dem saker som vi kallar Guds Sunnah. Guds väg.

Gud har förutbestämt att majoriteten av människorna kommer vara arroganta och förkasta Guds budskap. Dem kommer bara brutala mot oss som tror på Gud, förolämpa oss, kränka oss, mörda oss, förtrycka oss, fördriva oss och allmänt göra vårt liv surt genom att göra allt som är möjligt för att få oss att bli som dem och förkasta vår religion.

[12:106] Och de flesta av dem, om de [alls] tror på Gud, sätter medhjälpare vid Hans sida.

Denna versen från Surah Yusuf (Josef) förklarar att majoriteten av mänskligheten, även dem som tror på Gud, dyrkar saker vid sidan av.

---

[12:102] VI UPPENBARAR dessa för dig okända ting [Muhammad]; eftersom du inte var med [hans bröder] då de fattade sitt beslut och tänkte ut sin onda plan.

[12:103] De flesta människor uppnår inte tron, hur mycket du än önskar det;

---

Vi kan göra vad vi vill men majoriteten kommer alltid förneka Guds budskap.

[17:89] I denna Koran har Vi till nytta för människorna framställt alla slag av liknelser där Vi låter detaljerna växla, men de flesta av dem vägrar envist att upphöra att förneka sanningen,

[43:78] VI HAR gett er sanningen, men för de flesta av er är sanningen förhatlig.

Ni inser det inte men bara här på Flashback bekräftar ni vad Gud säger i Koranen. Gud uppenbarade 1400 år sedan hur ni hatar det som Gud uppenbarar. Ni vägrar acceptera sanningen för ni hatar den. Och titta här på Flashback. Hatet lyser genom er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in