2013-08-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här får du utveckla.

Vad skulle han vinna på att vinna tid?

Hade han vunnit mer tid på att inte gå in på ambassaden och istället avvakta ett gripande?

Vilka planer omintetgjordes genom fyndet? På vilket sätt blev det för tidigt?

Spår kallnar ju längre tid det går. Genom att gå in på ambassaden var han nog medveten om att han skulle bli anhållen, i Polskt förvar, därifrån skulle överlämnandet till Sverige fördröjas ett par veckor. Visste inte han det, så visste hans advokat iallafall det. I*das kropp bär med stor sannolikhet fortfarande DNA-spår, vävnader mm, ett tag till hon inte hade blivit funnen, ju mindre spår på hennes kropp. Jag är en lekman, säger inte att det är så här men en tanke.
Citera
2013-08-10, 11:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Spår kallnar ju längre tid det går. Genom att gå in på ambassaden var han nog medveten om att han skulle bli anhållen, i Polskt förvar, därifrån skulle överlämnandet till Sverige fördröjas ett par veckor. Visste inte han det, så visste hans advokat iallafall det. I*das kropp bär med stor sannolikhet fortfarande DNA-spår, vävnader mm, ett tag till hon inte hade blivit funnen, ju mindre spår på hennes kropp. Jag är en lekman, säger inte att det är så här men en tanke.
Mot det här kan man invända att om han hade avvaktat ett gripande i Polen så hade han vunnit mer tid. Och DNA på, eller t.o.m. i Idas kropp, motsäger inte hans berättelse.
Citera
2013-08-10, 11:16
Avslutad
Citat:
Men under d veckorna skulle han sitta i polskt häkte, han skulle inte vara på fri fot direkt. Menar du att han fruktar förhören med den svenska polisen så mycket? Det tror inte jag, tror tvärtom att han anser sig smartare än polisen o gärna blir förhörd. Kroppen var inte hittad när AJ överlämnade sig.
Citera
2013-08-10, 11:20
Medlem
Citat:
Mot det här kan man invända att om han hade avvaktat ett gripande i Polen så hade han vunnit mer tid. Och DNA på, eller t.o.m. i Idas kropp, motsäger inte hans berättelse.

Ja du har en poäng i det, släpper det!
Citera
2013-08-10, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Tänk jag tror inte att han har kapacitet att tänka logiskt alls eftersom en psykopat anser sig stå över alla andras intellekt och värde... han tror sig veta att han kommer att gå segrande genom detta, vilket han ju givetvis inte kommer att göra. Han kommer att bli fälld för sitt brott
Jag tror också att han anser sig intelligentare än de flesta o tror sig gå fri från detta. Hans motiv för att överlämna sig är för att framstå som oskyldig, som att han inte har något att dölja.
Citera
2013-08-10, 11:23
Avslutad
Citat:
Om han avvaktat ett gripande istället för att överlämna sig själv hade han framstått som skyldig eftersom det var allmänt känt att han visste att han var häktad i sin frånvaro.
Citera
2013-08-10, 11:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om han avvaktat ett gripande istället för att överlämna sig själv hade han framstått som skyldig eftersom det var allmänt känt att han visste att han var häktad i sin frånvaro.
I så fall tog det fem dagar att komma till den insikten.
Citera
2013-08-10, 11:32
Medlem
IroniskJags avatar
På något sätt tog dom sig från brandplatsen på berget, troligast med bil..
Den andra bilen, vad var det för bil?
Vilka bilar kan vara aktuella, vilka av DB's och FH's bilar var ens kördugliga?
och vilka av dessa är utrustade med V8 motor? (Jag har fastnat lite i att dom sågs utanför bilarna med motorerna igång vid en p eller buss ficka mellan lilleskog och grästorp)
Finns andra bilar att tillgå för de misstänkta?
Är det styrkt att DB jobbade på söndag morgon?
Någon som kan svara på något!?!
Citera
2013-08-10, 11:37
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Jag tror att AJ gjorde som han gjorde i Polen för att vinna mer tid, han var nog medveten om att han inte skulle bli överlämnad direkt utan det skulle ta en tid, vilket det också gjorde. Missen i hans beräkning var att I*a blev hittad för tidigt. Där blev en del av planer omintetgjorda.

Om han skulle vilja vinna tid hade han åkt till Australien .

Jag tycker vi har diskuterat ganska mycket dem här 3 MGM

Finns det andra personer som kan vara misstänkta har vi diskuterat den här PT

Finns det andra som har hatat I

Kan mordet vara beställt AJ går utanför porten och in kommer en Torped ?
Citera
2013-08-10, 11:41
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Fast nu verkar det glömmas att det kan finnas dna på sådana vis som inte går att svamla bort. Tex under hennes naglar. Eller kanske fingeravtryck i hennes blod på hennes kläder/skor. DET hade ju motsagt hans berättelse rejält. Sa inte AJ via sin advokat att hon mådde hur bra som helst när han lämnade henne? Och otrygg iofs, men fanimej inte skadad eller död.. Just saying.
Citera
2013-08-10, 11:41
Medlem
IroniskJags avatar
Om man skriver in Lilleskogsvägen-Lilla Bergsvägen på google maps är detta vad man får upp!!
https://anonfiles.com/file/61f5d088eccb47d6b412471e56f3aef6
Jag är 99 på att man valt att köra rutt 2 helt logiskt ingen risk att träffa polisen på den lille vägen
Och FH bor väl längs vägen om jag fattat rätt
Citera
2013-08-10, 11:43
Avslutad
Citat:
I så fall tog det fem dagar att komma till den insikten.
Den insikten hade han från dag 1, det var därför han överlämnade sig själv första gången han blev häktad i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in