Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
Ja att mamman är skuld i det hela verkar ju stå helt klart. Att hon inte haft förmågan att sätta ner foten, utan kanske t.o.m applåderade när han som 16-17 åring hoppade på huvudet på en invandrare.
Kan man till och med behöva titta en generation tillbaka på mormodern?
Det där med hakkorsflaggorna i den åldern på 90-talet var väl ingen större grej så länge inte föräldrarna hade samma politiska åskådning. Det växte tonåringarna snabbt ifrån.
En av mina bättre kompisar hade en sådan period i 18-20 årsåldern. Han växte ifrån det och blev en välutbildad normal person med den skillnaden att han har ett rasistiskt slagord tatuerat på hela ryggen, så han kan inte visa sig i bar överkropp. Väldigt snäll och omtänksam kille.
Men i AJ,s fall och SvP:arna DB och FH verkar det inte "gått över".
FH säger ju själv på SvP,s facebooksida att han och flickvännen i stort sett bara känner nationalister.
Och DB skryter om att han minsann värvat tretton stycken.
https://facebook.com/SvenskarnasParti/posts/536363176394742
Vad FH och DB har sagt på andra sidan av den bifogade länken, den 28:e januari 2013, 23:46, påvisar att den "nationalistiska" bakgrunden i vart fall inte kan negligeras i sammanhanget, även om det är en rimlig förmodan att endast de misstänkta har varit delaktiga i dumpandet av Id@s kropp. En del trollande i tråden av personer ur den nationella kretsen misstänks dock av ett flertal. Att sprida desinformation, i akt och mening att försvåra utredningen, är ett tillräckligt "gott" motiv för sådan verksamhet.
Att sända
falskt kvitter via PM till personer med mindre god källkritik och verklighetsuppfattning är däremot den effektivaste metoden för att tillföra desinformation. På så sätt blir det någon annan som sprider det obekräftade ryktet vidare och som deltagarna i tråden sedan kan tugga på.
Jämför exempelvis med uppgiften om att Id@s kropp var iförd boots. Källan är 'blackisback':
https://www.flashback.org/sp44679521 Uppgiften har dock inte styrkts av någon annan källa och tills dess vore det rimligt att betrakta påståendet som obekräftat. Så icke i denhär tråden...
Observera här att jag
inte påstår att 'blackisback' hade för avsikt att sprida desinformation. Jag noterar blott att uppgiften hittills är obekräftad.