2013-08-10, 11:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
På något sätt tog dom sig från brandplatsen på berget, troligast med bil..
Den andra bilen, vad var det för bil?
Vilka bilar kan vara aktuella, vilka av DB's och FH's bilar var ens kördugliga?
och vilka av dessa är utrustade med V8 motor? (Jag har fastnat lite i att dom sågs utanför bilarna med motorerna igång vid en p eller buss ficka mellan lilleskog och grästorp)
Finns andra bilar att tillgå för de misstänkta?
Är det styrkt att DB jobbade på söndag morgon?
Någon som kan svara på något!?!
FH:s Chevrolet Pickup var körduglig. Någon som är bilkunnig får avgöra om den har V8.
Registreringsnummer: BPC065
Fabrikat: CHEVROLET
Färg: SVART Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1990
Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter: 117
Motoreffekt, kw: 97,0

AJ:s mamma och FH:s flickvän har varsin bil, enligt uppgifter i tråden.
Citera
2013-08-10, 11:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om man skriver in Lilleskogsvägen-Lilla Bergsvägen på google maps är detta vad man får upp!!
https://anonfiles.com/file/61f5d088eccb47d6b412471e56f3aef6
Jag är 99 på att man valt att köra rutt 2 helt logiskt ingen risk att träffa polisen på den lille vägen
Och FH bor väl längs vägen om jag fattat rätt
FH är skriven efter rutt 2, men bor enligt uppgift hos sin sambo.

Är det någon som vet vilken sida av vägen bilarna stod? De stod på en busshållplats, och jag hittar bara busshållplats på västra sidan av vägen i Google Maps. Finns det någon mer?
Citera
2013-08-10, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den insikten hade han från dag 1, det var därför han överlämnade sig själv första gången han blev häktad i Sverige.
I så fall bör han ha haft den insikten andra gången han blev efterlyst också. Ändå tog det fem dagar att ge sig till känna.
Citera
2013-08-10, 11:53
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FH:s Chevrolet Pickup var körduglig. Någon som är bilkunnig får avgöra om den har V8.
Registreringsnummer: BPC065
Fabrikat: CHEVROLET
Färg: SVART Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1990
Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter: 117
Motoreffekt, kw: 97,0

AJ:s mamma och FH:s flickvän har varsin bil, enligt uppgifter i tråden.

Cheva Pickupen har garanterat v8, jag tror dom hämtade den hos FH på vägen till hunneberg efter att ha dumpat Ida, längs vägen fick någon kalla fötter, stannade längs vägen där dom sågs med motorerna igång, där bestämdes brandplatsen
Citera
2013-08-10, 11:55
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
FH är skriven efter rutt 2, men bor enligt uppgift hos sin sambo.

Är det någon som vet vilken sida av vägen bilarna stod? De stod på en busshållplats, och jag hittar bara busshållplats på västra sidan av vägen i Google Maps. Finns det någon mer?

Men bilen har förmodligen stått hos FH (inte hos sambon)
Citera
2013-08-10, 11:57
Avslutad
Citat:
I så fall bör han ha haft den insikten andra gången han blev efterlyst också. Ändå tog det fem dagar att ge sig till känna.
Vad vill du ha sagt? Att det är något mystiskt med att han inte kom in förrän efter fem dar? Hade han någon masterplan som han skulle sätta i verket innan han överlämnade sig? Själv tror jag att han bara drog på det lite grann för han hade ingen jättelikt att krypa in i häktet. Dock drog han inte på det FÖR länge, så att den polska polisen var tvungna att börja leta efter honom, för han vill ju visa att han är oskyldig gubevars.
Citera
2013-08-10, 11:58
Medlem
MrsLibras avatar
Nu har Leif GW uttalat sig om att Id@ hittats. Känns tryggt att höra det positiva ang bevisning.

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2280212
Citera
2013-08-10, 12:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Cheva Pickupen har garanterat v8, jag tror dom hämtade den hos FH på vägen till hunneberg efter att ha dumpat Ida, längs vägen fick någon kalla fötter, stannade längs vägen där dom sågs med motorerna igång, där bestämdes brandplatsen

Citat:
Men bilen har förmodligen stått hos FH (inte hos sambon)
Men i så fall bör de ha stått på östra sidan av vägen. Finns det busshållplats där?
Citera
2013-08-10, 12:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad vill du ha sagt? Att det är något mystiskt med att han inte kom in förrän efter fem dar? Hade han någon masterplan som han skulle sätta i verket innan han överlämnade sig? Själv tror jag att han bara drog på det lite grann för han hade ingen jättelikt att krypa in i häktet. Dock drog han inte på det FÖR länge, så att den polska polisen var tvungna att börja leta efter honom, för han vill ju visa att han är oskyldig gubevars.
Jag bara noterar ett inkonsekvent beteende. Det är inte alls säkert att han vill spela oskyldig.
Citera
2013-08-10, 12:09
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Men i så fall bör de ha stått på östra sidan av vägen. Finns det busshållplats där?

Jag vet inte.. Går inte att se på kartan och har provat kolla hållplatser på västtrafik men dom har ingen bra tur att leta på, Men det finns ett par fickor längs vägen, hur säkert är det att det var just en busshållplats?
Citera
2013-08-10, 12:15
Avslutad
Citat:
Jag bara noterar ett inkonsekvent beteende. Det är inte alls säkert att han vill spela oskyldig.
Han betedde sig likadant första gången, så det är tvärtom ett konsekvent beteende.
Citera
2013-08-10, 12:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Jag är rätt säker på att det sitter en V8 i FH's Cheva. Troligen en 6.2 liters av denna modell:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Detroit_Diesel_V8_engine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in