Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-09, 14:38
  #10177
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad var frågan? Ha dig hur?
Angående RF:s resonemang i avsnitt 13 där det bl.a. sägs att staten inte har till uppgift att kontrollera vem man parar sig med.

Min åsikt är att detta är en av den nationella statens mest självklara uppgifter. Även i ett framtida scenario där Sverige på något sätt åter har blivit etniskt homogent.

Min fråga är om SvP accepterar "radikala element" som mig.
Citera
2013-08-09, 14:43
  #10178
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Min fråga är om SvP accepterar "radikala element" som mig.
Naturligtvis gör vi det. Alla medlemmar tycker inte alltid precis samma i precis alla detaljfrågor. Det intressanta är ju att du ställer dig bakom stadgarna och vår övergripande politik.
Citera
2013-08-09, 14:47
  #10179
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Naturligtvis gör vi det. Alla medlemmar tycker inte alltid precis samma i precis alla detaljfrågor. Det intressanta är ju att du ställer dig bakom stadgarna och vår övergripande politik.
Så bra då. Finns det några planer/idéer om hur försvenskandet av Sverige ska gå till rent praktiskt om SvP hamnar i en maktposition?
Citera
2013-08-09, 14:53
  #10180
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Så bra då. Finns det några planer/idéer om hur försvenskandet av Sverige ska gå till rent praktiskt om SvP hamnar i en maktposition?
En omfattande repatriering enligt devisen sist in först ut är den primära tanken vad jag förstår det som. Man börjar med människor som dömts för brott, människor som ännu inte fått medborgarskap och dylikt och fortsätter sedan i rask takt att repatriera människor enligt devisen ovan samtidigt som man drar tillbaka deras medborgarskap då dessa har delats ut på felaktig grund av en illegitim och förrädisk regim.

Sverige har ju ingen lång historia av icke-vit närvaro om man bortser från några judar och några zigenare (som förvisso även de måste ut), men det är alltså på det stora hela inga praktiska svårigheter när det kommer till att avgöra vem som är främling och inte.

Sedan är det ju självklart så att man får använda både piskor och morötter som jag ser det, dels uppmuntra frivillig återvandring för främlingarna på olika sätt, samtidigt som man gör situationen ohållbar för dem om de stannar här i Sverige. På så sätt kan man sannolikt få ut den absoluta lejonparten utan större knussel. I övriga fall får det ju helt enkelt bli tal om en tvångsdeportering där man helt enkelt fysiskt tvingar människor att lämna det här landet och ser till att de gör det också. Även diplomati med andra länder som ska ta emot dessa människor är förstås väldigt viktigt, om än svårt att gå in på i detalj i dagsläget.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-08-09 kl. 14:56.
Citera
2013-08-09, 17:29
  #10181
Medlem
Varför måste "främlingar" deporteras?
Räcker det inte med segregation?
Citera
2013-08-09, 17:32
  #10182
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför måste "främlingar" deporteras?
Räcker det inte med segregation?
För att rasblandning kan ske då, det är omöjligt att uppnå ett homogent livsrum med rasfrämlingar i Sverige. Sverige är svenskarnas land, inte rasfrämlingars.
Citera
2013-08-09, 17:33
  #10183
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför måste "främlingar" deporteras?
Räcker det inte med segregation?
Om vi vänder på frågan, varför skulle de tillåtas stanna i Sverige när vi känner till problematiken de medför?

/Micke
Citera
2013-08-09, 23:25
  #10184
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
En omfattande repatriering enligt devisen sist in först ut är den primära tanken vad jag förstår det som. Man börjar med människor som dömts för brott, människor som ännu inte fått medborgarskap och dylikt och fortsätter sedan i rask takt att repatriera människor enligt devisen ovan samtidigt som man drar tillbaka deras medborgarskap då dessa har delats ut på felaktig grund av en illegitim och förrädisk regim.

Sverige har ju ingen lång historia av icke-vit närvaro om man bortser från några judar och några zigenare (som förvisso även de måste ut), men det är alltså på det stora hela inga praktiska svårigheter när det kommer till att avgöra vem som är främling och inte.

Sedan är det ju självklart så att man får använda både piskor och morötter som jag ser det, dels uppmuntra frivillig återvandring för främlingarna på olika sätt, samtidigt som man gör situationen ohållbar för dem om de stannar här i Sverige. På så sätt kan man sannolikt få ut den absoluta lejonparten utan större knussel. I övriga fall får det ju helt enkelt bli tal om en tvångsdeportering där man helt enkelt fysiskt tvingar människor att lämna det här landet och ser till att de gör det också. Även diplomati med andra länder som ska ta emot dessa människor är förstås väldigt viktigt, om än svårt att gå in på i detalj i dagsläget.

Nu vet jag inte riktigt hur det ligger till och hur mycket sanning det är i att man har tattarblod, det kan man väl titta upp idag antar jag. Jag kommer vilket som stödja SvP. Men jag får nog säga att jag tycker det är en gnutta barbariskt att skicka ut folk som mig men även samer till exempel, kan man inte bjuda på en lyckokula i nacken istället? Jag har bott här hela mitt liv och ser ogärna att jag dör i något annat land än Sverige. Skulle vilja få den frågan besvarad
Citera
2013-08-09, 23:41
  #10185
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Nu vet jag inte riktigt hur det ligger till och hur mycket sanning det är i att man har tattarblod, det kan man väl titta upp idag antar jag. Jag kommer vilket som stödja SvP. Men jag får nog säga att jag tycker det är en gnutta barbariskt att skicka ut folk som mig men även samer till exempel, kan man inte bjuda på en lyckokula i nacken istället? Jag har bott här hela mitt liv och ser ogärna att jag dör i något annat land än Sverige. Skulle vilja få den frågan besvarad
Det finns väl olika tattarsläkten i Sverige, vilket är det du tror att du kan vara en del av, genom blodsband dvs?
Citera
2013-08-09, 23:55
  #10186
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Nu vet jag inte riktigt hur det ligger till och hur mycket sanning det är i att man har tattarblod, det kan man väl titta upp idag antar jag. Jag kommer vilket som stödja SvP. Men jag får nog säga att jag tycker det är en gnutta barbariskt att skicka ut folk som mig men även samer till exempel, kan man inte bjuda på en lyckokula i nacken istället? Jag har bott här hela mitt liv och ser ogärna att jag dör i något annat land än Sverige. Skulle vilja få den frågan besvarad
Jag har ingen större koll på just tattare, och det blir naturligtvis också mindre relevant ju längre bak i tiden det handlar om. Är det utrett att tattare verkligen är zigenare eller rör det sig om socioekonomiskt svaga svenskar som bara hade en snarlik livsstil? Jag läser på Wikipedia att en tredje teori är att det rörde sig om fd soldater och deras familjer från Tyskland och Ryssland.
Jag måste erkänna att jag har dålig koll på "tattarna" alltså, och kan därför inte uttala mig i fråga. Zigenare däremot är av uppenbara skäl inte att betrakta som svenskar någonstans, och har heller ingen naturlig anknytning hit - varför de bör skickas hem, ungefär som med judarna.

Vad gäller just samerna så tror jag företrädare för partiet har sagt att man kan tänka sig att låta dessa få vara kvar i Sverige med visst självstyre och autonomi ungefär som idag, fast utan andra särrättigheter mot svenskarna. Det finns säkert om man söker här i tråden, men jag har för mig att det var något sådant som diskuterades iaf.
Citera
2013-08-10, 01:56
  #10187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag har ingen större koll på just tattare, och det blir naturligtvis också mindre relevant ju längre bak i tiden det handlar om. Är det utrett att tattare verkligen är zigenare eller rör det sig om socioekonomiskt svaga svenskar som bara hade en snarlik livsstil? Jag läser på Wikipedia att en tredje teori är att det rörde sig om fd soldater och deras familjer från Tyskland och Ryssland.
Jag måste erkänna att jag har dålig koll på "tattarna" alltså, och kan därför inte uttala mig i fråga. Zigenare däremot är av uppenbara skäl inte att betrakta som svenskar någonstans, och har heller ingen naturlig anknytning hit - varför de bör skickas hem, ungefär som med judarna.

http://www.forumbiodiversity.com/showthread.php/35182-Random-chat-thread?p=1180379&viewfull=1#post1180379

^^Enligt Evon, som själv har zigenarpåbrå och därför grävt ner sig i sådana här frågor, så är tattare inte nämnvärt uppblandade med zigenare, utan är av skandinavisk/nordeuropeisk härkomst med ett snarlikt levnadssätt, vilket lett till att forskare under 1800-1900-talen klumpade ihop alla resandegrupper trots att de egentligen inte har mycket gemensamt förutom just den kringflackande, kriminella livsstilen. Ziggisarna ska tydligen ha sett ner på tattarna.
__________________
Senast redigerad av kustmannen 2013-08-10 kl. 01:59.
Citera
2013-08-10, 08:57
  #10188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
http://www.forumbiodiversity.com/showthread.php/35182-Random-chat-thread?p=1180379&viewfull=1#post1180379

^^Enligt Evon, som själv har zigenarpåbrå och därför grävt ner sig i sådana här frågor, så är tattare inte nämnvärt uppblandade med zigenare, utan är av skandinavisk/nordeuropeisk härkomst med ett snarlikt levnadssätt, vilket lett till att forskare under 1800-1900-talen klumpade ihop alla resandegrupper trots att de egentligen inte har mycket gemensamt förutom just den kringflackande, kriminella livsstilen. Ziggisarna ska tydligen ha sett ner på tattarna.
Är det inte likadant i UK och Irland? Dvs att deras travelers egentligen bara är fattiga etniska britter med en livsstil som påminner om zigenares?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in