2013-08-10, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur lång tid tror ni det tar innan vi får veta dödsorsaken på JJ?

Vågar inte ge mig på någon som helst gissning, men vist är det uppenbart att SN ville göra sken utav att allt var som vanligt. Sen det som stod i alla dagstidningar var att Bo redan var på Cypern vem gav sken av det?

Jo! SN vilket straff är svårt att gissa han får det är inte ofta som killar som gillar samma mördar varandra sen vet vi ju inte vad SN har hållit på med innan. Jag ser ingen förmildrande omständighet.

Kanske kan en bra advokat lura till det att det var vållande och gravskändning?

4- 5 år effektivt? Att vara bög som mördar är heller inget som skapar obehag på kåken mest trackningar bara SN ligger lågt.
Citera
2013-08-10, 01:17
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Tråd låses för städning en stund.

Ni kan läsa på under tiden.

Kom ihåg: Chat är inte okay i delforum ABoK.
Chat-inlägg gör man i Flashback-chatten, inte här.

/ Moderator
Citera
2013-08-10, 02:09
Moderator
Schlesiens avatar

75 st inlägg från kl 21.00 och framåt är raderade, klassade som Chat/OT/trådkapningsförsök.

Posta enbart inom trådämnet och posta läsvärt.

Tråd öppnas.

/ Moderator
Citera
2013-08-10, 02:15
Medlem
Hej allihopa. Precis som tidigare är jag inte insatt i ämnet, dock tror jag att Jens ägde en vit bil (?). Iallafall så var jag påväg hem från jobbet när jag såg att det var polispådrag vid Enköpings motionsspår Gånstaspåret. Vid parkeringen där var det även en vit bil, som jag gissar kan hänga ihop med detta. Ska se om jag hinner förbi imorgon för att kolla upp regnummer, vet att bilen står kvar där över natten. Dock vet jag ju inte om det är någon helt annans bil, men det kan vara intressant att veta..
Citera
2013-08-10, 02:18
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Hej allihopa. Precis som tidigare är jag inte insatt i ämnet, dock tror jag att Jens ägde en vit bil (?). Iallafall så var jag påväg hem från jobbet när jag såg att det var polispådrag vid Enköpings motionsspår Gånstaspåret. Vid parkeringen där var det även en vit bil, som jag gissar kan hänga ihop med detta. Ska se om jag hinner förbi imorgon för att kolla upp regnummer, vet att bilen står kvar där över natten. Dock vet jag ju inte om det är någon helt annans bil, men det kan vara intressant att veta..

Precis vid Gånsta, strax efter Bredsandsavfarten?
Citera
2013-08-10, 02:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Tips till er: FUP kan vem som helst hämta ut när utredningen är avslutad. Domar i brottsmål kan vem som helst också begära ut, bara att maila åklagare. Laga kraft som inträder efter tre veckor har ingen betydelse, du kan hämta ut denna handling före domen vunnit laga kraft. Jag kommer dock inte hämta ut någon av dessa i förtid, men vore kul om någon annan gjorde det.

Tänk på att beställa FUP från domstolar kostar. Det är inget "fast" pris dock utan varierar mellan domstolarna i landet. Ring och fråga. Det är bara i den specifika tingsrätt där målet skall avgöras som det går att beställa aktuell FUP från.
Citera
2013-08-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vågar inte ge mig på någon som helst gissning, men vist är det uppenbart att SN ville göra sken utav att allt var som vanligt. Sen det som stod i alla dagstidningar var att Bo redan var på Cypern vem gav sken av det?

Jo! SN vilket straff är svårt att gissa han får det är inte ofta som killar som gillar samma mördar varandra sen vet vi ju inte vad SN har hållit på med innan. Jag ser ingen förmildrande omständighet.

Kanske kan en bra advokat lura till det att det var vållande och gravskändning?

4- 5 år effektivt? Att vara bög som mördar är heller inget som skapar obehag på kåken mest trackningar bara SN ligger lågt.

Hela samhället och rättsystemet är ruttet, en person som tar en annan människas liv har förverkat sin rätt till någon form av frihet för resten av sitt liv. En person som Stefan ska inte ha några rättigheter alls! Två vänner mördade på mindre än ett år :/ har man skulder så är man dömd för alltid, då finns det igen hjälp att få men mördar man folk så ska det behandlas och tramsas med fanskapen både en, två, tre gånger
Citera
2013-08-10, 02:25
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:

Polisen ska också ha hittat Jens försvunna bil i samband med gripandet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17269663.ab
Citera
2013-08-10, 02:28
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:

Bra försök men bilen är redan hittad av polisen. Den misstänkte gärningsmannen som amvänt bilen är även gripen.
Citera
2013-08-10, 02:56
Medlem
KarmaAndEffects avatar
Citat:

Rätt vanligt att polisen tar fartdårar där.
Om han var hos en bekant så borde han väl ställt bilen hos denne och inte så öppet som parkeringen vid Gånstagården? Men möjligheten finns där såklart.
Citera
2013-08-10, 03:02
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Tror det är svårt för honom att hävda att han haft en psykos från tidpunkten av mordet fram till gripandet idag. Å andra sidan räknas ju sociopati/psykopati som psykiska störningar men är osäker på om det skulle räcka för att han ska slippa ett "riktigt straff".

Är inte insatt direkt. Men ja, mycket talar för att han har gjort saker medvetet och vid sitt fulla sinnes bruk.
Nej det gör det inte. Varken sociopati eller psykopati (de flesta menar idag att det är samma sak dessutom) har någon diagnoskod. Dessa tillstånd ingår däremot under samlingsbegreppet personlighetsstörningar, men klassas alltså inte som psykisk sjukdom.
Citera
2013-08-10, 03:23
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det är fel, så var det tidigare! Det behöver inte finnas ngn planering för att det ska vara mord. Finns det planering är det "uppsåtligen mord".

Om du står i ett kök och bråkar med någon och blir förbannad och tar en kniv och hugger i en annan människa så rubriceras det som mord. Så var det inte tidigare, då räknades det som dråp.

Nu anses det att under den tiden du hämtade kniven och högg hade du tid att besinna dig, men gjorde det inte = mord!
Snillen spekulerar. Det finns inget som heter "uppsåtligen mord", både mord och dråp är uppsåtsbrott. Finns inget uppsåt i dödandet har vi istället vållande till annans död. Dråp är ett, på grund av omständigheterna, mindre allvarligt mord. Att mordet är planerat, ett i folkmun så kallat överlagt mord, kommet av Common law's "murder in the first digree" som vi inte har i Sverige eftersom vi har ett annat rättssystem, är bara en omständighet som gör det svårare för gärningsmannen att hävda dråp eller inget uppsåt att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in